STVV - Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door omeloe »

Kortrijkenaar : "te best dak gin uure nolf gekeekn e amai"
Esteeveevee
Berichten: 969
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Esteeveevee »

Goed gedaan Smets.

En we zijn mentaal gered.
:stvv:
Zaterdag winnen we vlot
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door ertee »

Net thuis van Stayen en de samenvatting nog eens bekeken. Fase met Selemani volgens mij correct beoordeeld. De commentator vatte het ook goed samen: “Ja, die veter is los.”. Ook fase met Koita lijkt me terecht gecorrigeerd. In de herhaling leek het me 100% penalty. Kortrijk daarna letterlijk niks meer gecreëerd. Moet wel toegeven dat ik weinig plezier heb beleefd aan deze wedstrijd, maar drie punten zijn drie punten.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door voetballiefhebber »

Een gelukkige overwinning in een match die eigenlijk geen winnaar verdiende. Kortrijk heel veel aan de bal. STVV te veel in de verdediging, maar uiteindelijk tellen de punten. Met 35 punten is het eerste doel (het behoud) min of meer een feit. PO II, daar ga je toch wat tekort voor komen vrees ik. Voor PO II denk ik dat het AA Gent, Standard, Anderlecht en Westerlo (of Cercle Brugge) wordt.

Met een andere scheidsrechter had Kortrijk wellicht een penalty beet. Die van ons was er wel duidelijk één. Wat een geluk met de afwerking, want Bruno trapt hem tegen de lat. Als Vandenberghe naar de andere kant duikt, gaat hij eruit. Nu ging hij via de keeper zijn rug in doel.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door vdl »

Nog maar eens een saaie wedstrijd, maar de punten zijn wel weer binnen en dat is het belangrijkste.
Knappe prestatie van Matte Smets komt toch beter tot zijn recht achteraan dan op het middenveld,zeker een wissel voor de toekomst.
Op het middenveld blijft het harken,met veel inzet maar net iets te weinig kwaliteit aan de bal.
P.O.2 is mogelijk, hopelijk halen we het nu ook eens.
De vroegge wissel van Hayashi steeds begrijpt toch niemand, is echt de enige die voor diepgang zorgt en Okazaki mag steeds maar blijven staan.
Begrijp de frustratie van Bruno wel want de combinatie met Hara gaat moeilijk zijn.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Jean-Paul schreef: 04 feb 2023, 18:13 @Lukske de Lange. DMM is reeds bezig met Stvv vanaf het jaar 2017 en ik heb nog geen lange termijn beleid kunnen ontwarren in het web van de Japanners. Veel komen en gaan , zowel van de sportieve staf als van de spelers. Dat trainers zoals Brys, Maes en Hollerbach afhaken voor het toekomstbeleid van de club doet bij mij toch al veel vragen rijzen. Stvv heeft geen transparant beleid laat staan dat ze hun toekomstplannen open en bloot stellen voor de supporters. Als het warm onder hun voeten wordt gaan ze wel eventjes de supporters proberen te sussen en te overtuigen om weer een abo te nemen maar als supporter blijf je op je honger zitten. Lange of korte termijn , je moet ook eens proberen die termijnen te verzilveren zoals de kans om tegen een toch lager gequoteerde tegenstander de halve en zelfs de finale te bereiken van de Belgische beker. Ik begrijp je manifest doch er hangt veel mist rond Stayen zeker door de situatie rond de aflopende contracten.
Toppost !
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Jones »

Ik zag 3 ptn bijkomen maar een oersaaie match met amper kansen en een zeer zwak middenveld. Boya en Reitz pff
Konaté niet komen groeten bij de supporters, ging dadelijk binnen. Bruno had het na de wissel stevig aan de stok met Hollerbach aan de dug-out.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV-fan »

Dat van Teix is nóóit penalty.
Zag ik al vanop de Oost en thuis zag ik het nóg duidelijker.

Boya please.
Een pas van 1 meter is niet teveel gevraagd, toch?
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV1924 »

Jones schreef: 05 feb 2023, 00:32 Ik zag 3 ptn bijkomen maar een oersaaie match met amper kansen en een zeer zwak middenveld. Boya en Reitz pff
Konaté niet komen groeten bij de supporters, ging dadelijk binnen. Bruno had het na de wissel stevig aan de stok met Hollerbach aan de dug-out.
Uit goed geïnformeerde bron. Mory moest dringend naar toilet :lollig:

Bruno had inderdaad moeite met de wissel hij is er afgehaald rond die fase waar hij te lang twijfelde om op Taichi Hara in te spelen, waardoor deze uiteindelijk buitenspel stond.

Goede zaak dat ze elkaar SCHERP houden...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Zonder Bruls, AAD, Wolke, Konate, Leistner ...
Zou het kunnen dat Herr Bernd zijn kern zwaar onderschat ?
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door STVV1924 »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 feb 2023, 05:13 Zonder Bruls, AAD, Wolke, Konate, Leistner ...
Zou het kunnen dat Herr Bernd zijn kern zwaar onderschat ?
Feit...
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door vdl »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 feb 2023, 05:13 Zonder Bruls, AAD, Wolke, Konate, Leistner ...
Zou het kunnen dat Herr Bernd zijn kern zwaar onderschat ?
Onderschat,da denk ik niet,kansloze wedstrijd tegen een degradatie kandidaat.
Als het een beetje tegenzit ,fluit hij gewoon penalty voor Kortrijk en sta je achter,dan is het een heel andere wedstrijd.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Positivo »

Hoe mensen verschillend naar een wedstrijd kijken.

Zelf vond ik de ganse verdediging Teixeira, Bauer en Smet alle drie heel degelijk presteren.
Bovendien vond ik Reitz (de enige wat voetballer in het team) sterk doorkomen. Geef hem nog een beetje tijd (geen matchritme op niveau) . Die kans op het eind van de wedstrijd (weliswaar buitenspel vooraf) trapt hij er binnen een paar weken in.

Veel verschil was er niet tussen Kortrijk en Stvv. Dus toch maar blij met 35 punten. Ik zag bij Kortrijk méér voetballend vermogen dan bij ons. Maar Stvv is echt een onverzettelijk blok, met een sterke wil om te winnen.
Esteeveevee
Berichten: 969
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Esteeveevee »

We winnen nu matchen zoals KRC Genk er wint.
Zouden we dan toch terecht op de zevende plaats staan ?

Nu zaterdag gaan we België eens verbazen. Op naar de 38 punten.

:stvv:


Willen jullie wisselen met een ploeg uit 1B of 1 Amateur ? Denk het niet.
Willen jullie wisselen met
Eupen Zulte Kortijk Seraing Oostende ? Of die andere ploegen die onder ons staan ?

Als je rationeel nadenkt besef je dat we nu aan het top van ons kunnen zitten.

Een supportershart denkt niet rationeel maar maakt zich zorgen over de toekomst. Een club die 99 jaar is.. Wat een verleden.

Niemand praat over het belang van de drie punten gisteren maar we hebben er nu 35...
Iedereen schreef ons af.
Voor mij is het 1 van onze top 5 seizoenen deze eeuw.
Laten we wat minder zeuren en op post zijn voor de match tegen Westerlo.
Laten we ons in die match definitief redden met onze beperkte kern :lol:

Voetbal is een pint drinken en een sociaal gebeuren. Er is plaats voor iedereen dus kom af en blijf niet in je zetel zitten.
Laatst gewijzigd door Esteeveevee op 05 feb 2023, 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Kortrijk

Bericht door Piana »

Het mag inderdaad allemaal wat swingender, maar dit is nu eenmaal de stijl van Hollerbach. Al zou ik met deze verdediging ook geen 20 meter hoger durven spelen...

35 punten, alweer een winstmatch en nog volop in de rjnking voor POII, zo slecht is het dus allemaal niet.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie