Anderlecht - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door STVV1924 »

Hollerbach de keuze voor een 3-4-2-1 systeem met Hashioka en Koita alternerend iets hoger op was in deze wedstrijd veel beter geweest. Het deed pijn aan de ogen en de seats waren schandalig vuil op Anderlecht.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

voetballiefhebber schreef: 12 feb 2023, 21:05 Hollerbach heeft er het maximum uitgehaald.
Als het dikwijls genoeg herhaald wordt, gaat op den duur iedereen het meemekkeren.
De bende beinvloedbare schapen die maar wat meedoen groeit zo angstwekkend.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door vuil rat »

Ga niet zeggen dat ik veel van de wedstrijd gezien heb want vond ze gewoon doodsaai .Weet wel terug waarom ik 18 jaar lang niet ben mee geweest naar da krot van de zogenaamde recordkampioen nen hond int asiel zit comfortabeler dan een supporter in dat degoutante uitvak echt wel het slechtste van al ploegen in Belgie kunt de match daar niet duidelijk volgen . Of ge nu klaagt over teen of tander of over nen bepaalde speler of trainer zit ge gewoon mar zonde bokken te zoeken .Er was maar 1ne speler in heel de ploeg die wakker was en op niveau speelde en da was in mijn ogen Smith uwe keeper en da zegt genoeg vind ik en mis Bruno de laatste 10 min en dan houd het op . Dan moogt ge in eender welk systeem spelen gelijk ge wild aanvallend of verdedigend met eender welke spelers verliezen doet ge toch . U 2 zwakste matchen speelde dit seizoen tegen Andelecht vind ik die ploeg ligt u dit jaar gewoon helemaal niet. En ja ge komt gewoon aanvallend al 2 jaar tekort . Ge staat hoger dan de kwaliteit van spelers dat ge hebt uit deze kern valt gewoon niet meer uit te halen
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Positivo »

Had een andere trainer het dan zo veel beter gedaan ?
En hoeveel punten had die dan meer gehaald ?
Dezelfde criticasters zullen stellen : Een aanvallend ingestelde trainer EN aantrekkelijk voetbal willen we.
Maar goed spelen en weinig punten, maak je daar dan supporters gelukkig mee ?

Het zal voor sommigen NOOIT goed zijn , zoals met alles.

Men had het hier ook over Breuls.
Die had deze wedstrijd ook niet in het voordeel van Stvv kunnen laten kantelen.
Het was gewoon veel te weinig over het ganse verloop van de match. Laat ons hopen dat het de ploeg Anderlecht is , die ons niet ligt. Nog Over Breuls….. Zulte is Vormer zowat 8 weken kwijt. De eerste wedstrijd die ze moesten winnen, hebben ze niet gewonnen. Volgende week winnen ze beter in Seraing of anders dreigt Bruls geen contract meer te hebben in de zomer.

Nu tegen Westerlo. Dat wordt geen gezondheidswandeling.
Een ploeg met echt meer kwaliteit in vergelijking met Stvv, als je het mij vraagt. Reken daar de thuisreputatie van stvv bij EN dat Westerlo ons hoeveel keer hier is komen afdrogen …..

Een stevig blok zal geen garantie op punten zijn , maar de zaak open zetten en we krijgen het gegarandeerd op onze kop.
En na Westerlo gaan we naar Charleroi - ploeg in vorm en dan komt Genk. Goed dat Hollerbach voor 35 punten gezorgd heeft. Na het spelvertoon in Brussel krijg ik alvast het gevoel dat ze zullen nodig zijn.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Tompie »

De tactiek van Hollerbach, je kan er voor of tegen zijn, maar het werkt hoe dan ook enkel als iedereen 100% zijn taken uitvoert én je af en toe een gelukje hebt. Toch zeker tegen tegenstanders met intrinsiek meer kwaliteit en dat is Anderlecht nog altijd.

Anders krijg je het typische scenario dat we in het verleden zo vaak hebben gezien wanneer we (te) defensief ingesteld naar een topploeg gingen. Wat verweer bieden, tot het onvermijdbare tegendoelpunt toch valt en de boeken eigenlijk al dicht kunnen. De keren dat we op die manier puntenloos huiswaarts keerden in een wat verder verleden zijn haast niet te tellen.

Op dat gebied kan, nee, moet je zelfs bewondering hebben voor wat Hollerbach op dat vlak heeft neergezet bij STVV. Er zijn echt maar weinig teams die op deze manier zoveel punten kunnen sprokkelen op verplaatsing. De organisatie staat doorgaans als een huis. Dat is natuurlijk niet alleen zijn verdienste, maar vooral van de spelers die dat perfect uitvoeren. Maar als je dan bijvoorbeeld een Leistner mist en Tex moet gebruiken (zonder veel ritme en duidelijk op de retour), dan wordt die 100% uitvoering al snel 90% uitvoering. De penaltyfout tegen OHL, de net niet penalty tegen Kortrijk, de knullige 1-0 gisteren. Dat zijn cruciale fases in een wedstrijd.

Anderzijds is het hemeltergend dat je in een rechtstreeks duel om PO2 je topschutter (en dat is nog een understatement) aan de kant zet. Als er wat van vorige week blijven hangen is, was er heel de week om dat uit te praten. Een tactische keuze? Houdt Hara zoveel meer ballen bij dan Bruno? Daar ben ik niet zo van overtuigd. Hara is geen targetman zoals Sidibé dat was, iemand die met de rug naar de doel de bal aanneemt en spelers laat opschuiven. Neen, Hara die springt en wint vaak kopduels, waarna de bal gewoon terug bij de tegenstander belandt... Waarom Hayashi dan ook altijd plaats moet ruimen bij de wissels, begrijp ik evenmin.

Enfin, het is een dubbel gevoel. We hebben zoveel punten omdat we het vaak op zo'n 'lelijke' manier toch uitstekend hebben gedaan op verplaatsing. En de punten primeren. Maar als het dan een keertje mis gaat zoals gisteren, krijg je daar meteen een erg negatief gevoel bij. Waarom niet wat meer offensieve drang als je toch veilig staat in het klassement? Tegen een tegenstander die zelf zoekende is. Eigenlijk hebben we Anderlecht zowel thuis als uit twee x volledig vrijgeleide gegeven, op de manier zoals ze het daar het liefst hebben. Geen moeite moeten doen om balbezit te hebben, rustig kunnen blijven zoeken en uiteindelijk raak prikken.

Volgende week hoe dan ook een interessante wedstrijd tegen de Kemphanen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Ik zou dan toch eens graag willen weten wie NIET kan voetballen, waardoor je vanaf seconde 1 massaal in de eigen 16 gaat liggen wachten op het onvermijdelijke !

Vraag ik ergens om de boel open te gooien ?
Dat het op Anderlecht is weet ik ook wel, maar thuis tegen Kortrijk was het evenzeer zo !
Vraag ik het onmogelijke om gedragen aanval te zien bij momenten ?
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door voetballiefhebber »

Brusselmans 2.0 schreef: 13 feb 2023, 09:32 Ik zou dan toch eens graag willen weten wie NIET kan voetballen, waardoor je vanaf seconde 1 massaal in de eigen 16 gaat liggen wachten op het onvermijdelijke !

Vraag ik ergens om de boel open te gooien ?
Dat het op Anderlecht is weet ik ook wel, maar thuis tegen Kortrijk was het evenzeer zo !
Vraag ik het onmogelijke om gedragen aanval te zien bij momenten ?
Ik denk dat iedereen aanvallend voetbal wil zien, want het voetbal van STVV is gewoon oersaai om naar te kijken. Je krijgt de prijs van sympathie alvast niet.

Defensief begint er met het vertrek van Al-Dakhil en Leistner ook een probleem te komen. Vooral omdat Teixeira niet meer mee kan.
Op het middenveld heb je met Reitz, Boya en Okazaki ook weinig vernuft. Allemaal moeten ze het hebben van vechten en wroeten. Er is daardoor ook zo weinig aansluiting naar voor toe. Dumont is nog te plat.

Je staat toch een heel stuk boven je waarde gerangschikt, zeker boven je waarde na de winterstop. Brüls en Al-Dakhil zijn niet of niet degelijk vervangen.

Hara werd voorin gezet omdat er werd gerekend op lange ballen en hoekschoppen, denk ik.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

voetballiefhebber schreef: 13 feb 2023, 09:53
Brusselmans 2.0 schreef: 13 feb 2023, 09:32 Ik zou dan toch eens graag willen weten wie NIET kan voetballen, waardoor je vanaf seconde 1 massaal in de eigen 16 gaat liggen wachten op het onvermijdelijke !

Vraag ik ergens om de boel open te gooien ?
Dat het op Anderlecht is weet ik ook wel, maar thuis tegen Kortrijk was het evenzeer zo !
Vraag ik het onmogelijke om gedragen aanval te zien bij momenten ?
Ik denk dat iedereen aanvallend voetbal wil zien, want het voetbal van STVV is gewoon oersaai om naar te kijken. Je krijgt de prijs van sympathie alvast niet.

Defensief begint er met het vertrek van Al-Dakhil en Leistner ook een probleem te komen. Vooral omdat Teixeira niet meer mee kan.
Op het middenveld heb je met Reitz, Boya en Okazaki ook weinig vernuft. Allemaal moeten ze het hebben van vechten en wroeten. Er is daardoor ook zo weinig aansluiting naar voor toe. Dumont is nog te plat.

Je staat toch een heel stuk boven je waarde gerangschikt, zeker boven je waarde na de winterstop. Brüls en Al-Dakhil zijn niet of niet degelijk vervangen.

Hara werd voorin gezet omdat er werd gerekend op lange ballen en hoekschoppen, denk ik.
Goeie poging !
Met Bruls en AAD speelden ze ook zo, dus dat zal het niet zijn !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door lindoke »

Het is een feit dat er heel erg weinig voetballend vermogen in deze ploeg zit en dat het voor veel STVV supporters triest is om naar dat soort voetbal te kijken. Wat moet een neutrale voetballiefhebber hier dan niet van denken?

Ik huiver dan ook als ik lees dat het bestuur volgend seizoen dezelfde speelstijl wil hanteren en men een coach zoekt die op de counter wil spelen. Dat kan heel mooi zijn om naar te kijken maar dan gaan ze toch zeer specifieke spelersprofielen moeten zoeken en vastleggen. Of deze manier van spelen voor een boost gaat zorgen in de volgende abonnementen verkoop valt ook nog te betwijfelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door metser »

Sorry mannen. Ik heb precies een andere mening als velen hier! Bruls of gene Bruls, als hij goed was is het mooi maar zoals ik hem gisteren zag op tv ( veel te veel afwezig) heb je niet veel aan. Met die ingesteldheid zal Waregem zich niet redden en al zeker niet zonder die brulaap van een Hollander die niets anders kan dan onterechte fouten uitlokken en mekkeren tegen de scheids die dan niet anders kan of wil meegaan in zijn verhaal . Was bij Brugge toch ook zo, maar daar gaf het publiek nog een zetje er bij. Wel akkoord dat er weinig of niets te zien is waar STVV speelt maar denk je nu echt dater op andere velden (Waregem, standard, of seraing) meer te zien was hebben het fout. Om mooie verzorgde voetbal te zien moet je naar de Liga A .
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 13 feb 2023, 10:53 Het is een feit dat er heel erg weinig voetballend vermogen in deze ploeg zit en dat het voor veel STVV supporters triest is om naar dat soort voetbal te kijken. Wat moet een neutrale voetballiefhebber hier dan niet van denken?

Ik huiver dan ook als ik lees dat het bestuur volgend seizoen dezelfde speelstijl wil hanteren en men een coach zoekt die op de counter wil spelen. Dat kan heel mooi zijn om naar te kijken maar dan gaan ze toch zeer specifieke spelersprofielen moeten zoeken en vastleggen. Of deze manier van spelen voor een boost gaat zorgen in de volgende abonnementen verkoop valt ook nog te betwijfelen.
Dezelfde speelstijl kan met een paar kwalitatieve aankopen heel aantrekkelijk worden en veel plezier opleveren. Vanachter zijn we door het vertrek van Al-Dakhil snelheid verloren en op het middenveld zijn we voetballend vermogen verloren. Bruno is onze vlotst scorende aanvaller (probeer die te houden) en met Hara en Hayashi, naast Koita en Kaya hebben we vooraan zelden een trainer zo een ruime keuze kunnen aanbieden. Mits de nodige contractverlengingen, is de situatie dus niet echt zo dramatisch als ik hier soms lees.

Dit alles, temeer omdat de plaatsjes volgend seizoen duur gaan zijn in de JP-league met slechts 16 ploegen die bovendien hun financiën in orde moeten brengen. Veel spelers gaan tevreden zijn om bij hun clubs te kunnen verlengen aan hun huidige voorwaarden en meer dan één zal moeten inbinden of zonder contract zitten. Op dat vlak zitten we met DMM in goede handen door hun strikt beleid, dat ons misschien op korte termijn sommige pleziertjes ontneemt, maar op lange termijn voor stabiliteit zorgt. Wat ontbreekt er volgens mij als ze erin slagen de huidige (ruime kern-) spelers hun contract te verlengen? Een snelle centrale verdediger, een creatieve middenvelder die de omschakeling in goede banen kan leiden en een trainer die met het huidige materiaal minstens even goed kan doen als Hollerbach, hopelijk met iets meer spelvreugde. :geelblauw:
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door pat@ »

Tot aan de dubbele wissel loopt alles naar (saaie) wens.
Hollerbach ziet dat het fout gaat lopen omdat de bal maar in het wilde wordt weggetrapt en grijpt in. Dubbele wissel waar een wroeter (Boya, Hayashi) plaats moet maken voor voetballende intelligentie met Dumont en Bruno.
Een minuut later valt de ongelukkige 1-0 en is het achtervolgen.
Dan drukken we een beetje en biedt de kans zich aan om voor een gelijkspel te gaan.
Dom balverlies, slechte dekking, 2-0 en match gespeeld. De negatieve teneur is voor één keer terecht. Met altijd maar op die 0 spelen win je geen zieltjes.

Zondag is er de kans om het geweer van schouder te veranderen en nu eindelijk eens van eigen sterkte uit te gaan.
Lukt het niet voetballend dan maar met power. We hebben punten genoeg gehaald, nu is het tijd om het thuispubliek wat te vermaken.
Pas desnoods het systeem aan met dubbele flanken en 2 spitsen.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVV1924 schreef: 12 feb 2023, 21:05 Hollerbach de keuze voor een 3-4-2-1 systeem
Ik vermoed dat de reden van de gesloten trainingen het inoefenen van een 9-1-0 systeem is.
Ik heb het zowaar op Anderlecht kunnen zien !
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Positivo »

Brusselmans 2.0 schreef: 13 feb 2023, 16:47
STVV1924 schreef: 12 feb 2023, 21:05 Hollerbach de keuze voor een 3-4-2-1 systeem
Ik vermoed dat de reden van de gesloten trainingen het inoefenen van een 9-1-0 systeem is.
Ik heb het zowaar op Anderlecht kunnen zien !
Als je alles aan gisteren spiegelt wordt je (terecht) wanhopig…..
Gisteren was er echt NIEMAND die meedeed. Alvast de slechtste wedstrijd sinds lang die ik van stvv zag. Een wedstrijd verliezen is niet erg, maar op die manier.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Anderlecht - Stvv

Bericht door Jones »

Voor mij zoals het er nu voorstaat :

Achteraan met 4 : Hashioka, Leistner, Janssens en Bauer
Rechtsmidden Koita, linksmidden Bocat, centraal Dumont op de 8 en Konaté op de 6
Vooraan Bruno en Hayashi.
Vol ervoor gaan ipv te wachten op uw 40 ptn om verder te denken. Eer we die hebben is het te laat.
Bank : Boya, Reitz, Kaya, Hara, Tex, Van dessel, Smets, Coppens en Okazaki.
Smets en Van dessel zijn mijn eerste invallers
Plaats reactie