Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 05 jun 2023, 16:26
STimVV schreef: 05 jun 2023, 13:21
Lukske de Lange schreef: 05 jun 2023, 13:09
Is daar publiekslieveling, sterkhouder en nog wel contract voor 2 seizoenen. Is bovendien geboren en getogen in het Antwerpse. Anders was hij echt een heel goede optie geweest.

Terugkeer van denis odoi? Als verdedigende middenvelder ;) én als kapitein 🙂
Nja, maar als Sanusi ooit nog eens in 1A wil spelen is deze zomer z'n laatste kans. Zal hij zelf ook beseffen.
Odoi is gewoon te oud. Is al 35 en heeft nog een rijkelijk contract tot wanneer hij 36 is... Die moet je dan al minstens 2 jaar kunnen bieden aan een zwaar loon. Te oud én te duur dus.
Dan kan je beter Konaté paaien met een schoon contract.
Of transfervrije Marreh halen bij Gent
Marreh op zijn best? graag! Maar het is al bijna 5 jaar geleden dat hij nog eens regelmatig/constant minuten maakte ergens...

https://www.transfermarkt.be/sulayman-m ... ler/264046
Positivo
Berichten: 1921
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Positivo »

Voor mij mogen ze Boya terughalen.
Hebben ze daar trouwens geen aankoopoptie op? Zal van Vink afhangen. Weinigen die afbrekend zo sterk zijn . Kan wel gene pas van 5 meter geven. Maar met veel voetballend vermogen rond hem ? Zo speelde Delorge ook. Die mocht van Jackie Mathijsen met de bal niet over de middellijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Kan er iemand het artikel van HBVL posten hier?
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 05 jun 2023, 20:09 Kan er iemand het artikel van HBVL posten hier?
"Wie is Ryotaro ‘De Magiër’ Ito, de eerste zomertransfer van STVV? “Hij zal indruk maken in België”
STVV haalt met Ryotaro Ito opnieuw een talent uit de Japanse J-League naar België. De 25-jarige Japanner komt over van promovendus Albirex Niigata, waar ‘De Magiër’ de laatste twee seizoenen als draaischijf voor assists en goals zorgde. Ex-Genkie Jordy Croux speelde dit seizoen nog tegen hem en is vol lof.
Het was lang wachten op een broodnodige eerste inkomende transfer bij STVV, maar die werd maandagochtend ook officieel gecommuniceerd. Dat het om een Japanner gaat, verrast uiteraard niemand nog. Het is er wel eentje van wie de Kanaries heel veel verwachten. Ryotaro Ito, bijgenaamd ‘De Magiër’ kan dan ook flink wat adelbrieven voorleggen bij zijn werkgever in het land van de rijzende zon. In de huidige competitie trof Ito al zeven keer raak en gaf hij vier assists in zestien duels voor Albirex Niigata. Vorig seizoen legde de middenvelder er negen in het mandje en bediende hij zijn kompanen elf keer in de Japanse tweede klasse. Kortom: een speler met veel technische bagage en een goeie vista.

Ito zal indruk maken in België. Daar ben ik zeker van

Jordy Croux, speler van Cerezo Osaka

“Ito hoorde de voorbije tijd zeker tot de betere spelers in de J-League”, vertrouwt Jordy Croux ons toe. Het jeugdproduct van KRC Genk staat momenteel in Japan onder contract bij Cerezo Osaka. Op de openingsspeeldag speelde hij 2-2 gelijk tegen de kersverse aanwinst van STVV. “Ik ken Ito als een speler met veel overzicht, een goede passing en een oerdegelijke traptechniek. Bovendien beschikt hij ook over scorend vermogen. Dat hij indruk zal maken in België, daar ben ik zeker van.”

Nog tot zondag in Japan

Tot en met zondag 11 juni zal Ito nog voor zijn Japanse club actief zijn, om vervolgens meteen door te reizen naar België. Niigata, dat een kleine transfersom vangt voor de spelmaker, ziet naar eigen zeggen een groot talent vertrekken. Twee maanden geleden werd Ito in de
Een aanbod vanuit Europa lonkte meer en meer. De Schotse kampioen Celtic werd genoemd, maar hij trekt dus naar STVV, waar Takayuki Tateishi in zijn nopjes is met de aanwinst. “Onze ambitie blijft een ploeg te vormen met een mix tussen lokale spelers en internationaal talent. We verwachten dat Ito ons aanvallende compartiment de nodige impulsen zal geven”, zegt de CEO, die de transfer afrondde in Japan.

Samen met Steuckers?

Ito moet met zijn 1m75 het middenveld zien te versterken na het vertrek van Brüls, Konaté en Boya. Hij kan op de nummer tien de concurrentie aangaan met Jarne Steuckers, al heeft coach Thorsten Fink een systeem voor ogen waarin zowel Steuckers als Ito passen: 3-4-2-1. In die formatie zou het Belgisch-Japanse duo de nog niet nader gekende spits van aanvoer voorzien. De STVV-coach kent Ito, want hij was vorig jaar nog actief bij Vissel Kobe, momenteel koploper in Japan samen met Yokohama Marinos van Kevin Muscat (ex-STVV). J-League nog verkozen tot Speler van de Maand.
Japanse sponsors

STVV spreekt zich er niet helemaal over uit, maar de overgang van Ito is te linken aan de reeks kleinere Japanse sponsors die Tateishi de jongste twee jaar over de streep trok. Het is nu te hopen voor de Kanaries dat Ito zich snel zal integreren. “Hij zal zeker zijn aanpassingsperiode nodig hebben”, weet ook Croux. Bij de meeste van zijn Japanse voorgangers verliep de overstap naar Europa niet altijd van een leien dakje. Zo had Yuma Suzuki maandenlang last van heimwee en hadden ook andere landgenoten een aanpassingsperiode nodig.

“Ik ben heel blij met mijn transfer naar een eerste buitenlandse club”, liet Ito optekenen. “Ik sta te popelen voor die eerste training in Sint-Truiden.” Die training staat al op 12 juni gepland, de kans lijkt dus nihil dat Ito die eerste werkdag onder Fink zal halen, allicht sluit hij later volgende week aan.
De Belgische competitie krijgt zo voor de derde keer een Ito over de vloer, na Junya Ito bij KRC Genk en Tatsuya Ito, nog altijd eigendom van STVV. Van Tatsuya wordt echter verwacht dat hij eerstdaags definitief naar Duitsland getransfereerd zal worden, wellicht naar een club in de tweede of derde Bundesliga.

Niet de laatste Japanse transfer

Ondanks de eerste aanwinst heeft STVV nog heel wat werk te doen op de transfermarkt. Vooral centraal in de verdediging moeten snel vervangers komen aangezien Teixeira, Bauer, Leistner en Janssens allemaal vertrokken. Ito wordt hoe dan ook niet de laatste Japanse transfer in deze zomermercato. Daar bestaat geen twijfel over.
Jacobus
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jacobus »

In het HBVL vandaag ook de volgende quote van Genk-voorzitter Peter Croonen:
Die verbondenheid maakt onze club ook uniek, heel Limburg heeft met ons meegeleefd.

Denk dat de meesten hier uit de regio toch content waren dat Antwerp in extremis kampioen werd. ;)
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Yellow Feaver »

Positivo schreef: 05 jun 2023, 17:42 Voor mij mogen ze Boya terughalen.
Hebben ze daar trouwens geen aankoopoptie op? Zal van Vink afhangen. Weinigen die afbrekend zo sterk zijn . Kan wel gene pas van 5 meter geven. Maar met veel voetballend vermogen rond hem ? Zo speelde Delorge ook. Die mocht van Jackie Mathijsen met de bal niet over de middellijn.
Aankoopoptie van 1 miljoen dacht ik.
Ik vind hem wel niet te vergelijken met Delorge. Al blijf ik er iets in zien, 1 miljoen is not done voor Boya.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door lakie »

STimVV schreef: 05 jun 2023, 12:46 Als ik hier boven naar mn ploegen kijk is er ook geen enkele speler die in aanmerking kan komen om kapitein te worden.
Er moeten dus ook nog een paar ervaren mannen komen. (die de competitie kennen)
Leiders, op én naast het veld.
Als verdedigende middenvelder heb ik Ryan Sanusi altijd een interessante speler gevonden. Was bij Beerschot in 1A sterkhouder (in hun degradatiejaar had hij een zware blessure en hebben ze hem lang gemist)
Afgelopen seizoen werd hij door de Beerschot-supporters verkozen tot speler van het jaar. Ook werd hij door Proximus verkozen als beste 6 van de hele competitie.
Hij is al een tijd kapitein bij Beerschot, is ondertussen 31 jaar. Kan misschien onze nieuwe Steven De Petter worden, kwam ook op die leeftijd, werd hier ook meteen kapitein en speelde hier toch ook nog een paar goede seizoenen.
Vadis Odjidja zijn contract loopt ook af…
Ervaring, leider, Belg…
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door pat@ »

lakie schreef: 06 jun 2023, 00:05
STimVV schreef: 05 jun 2023, 12:46 Als ik hier boven naar mn ploegen kijk is er ook geen enkele speler die in aanmerking kan komen om kapitein te worden.
Er moeten dus ook nog een paar ervaren mannen komen. (die de competitie kennen)
Leiders, op én naast het veld.
Als verdedigende middenvelder heb ik Ryan Sanusi altijd een interessante speler gevonden. Was bij Beerschot in 1A sterkhouder (in hun degradatiejaar had hij een zware blessure en hebben ze hem lang gemist)
Afgelopen seizoen werd hij door de Beerschot-supporters verkozen tot speler van het jaar. Ook werd hij door Proximus verkozen als beste 6 van de hele competitie.
Hij is al een tijd kapitein bij Beerschot, is ondertussen 31 jaar. Kan misschien onze nieuwe Steven De Petter worden, kwam ook op die leeftijd, werd hier ook meteen kapitein en speelde hier toch ook nog een paar goede seizoenen.
Vadis Odjidja zijn contract loopt ook af…
Ervaring, leider, Belg…
Vadis is volledig versleten. Heeft door al die blessures veel te weinig uit zijn carrière kunnen halen.

100 jaar STVV, doe eens zot en laat Schoofs de kapiteinsband dragen ;)
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Dreke »

lakie schreef: 06 jun 2023, 00:05 Vadis Odjidja zijn contract loopt ook af…
Ervaring, leider, Belg…
Bij de drie puntjes vullen we duur, blessuregevoelig en versleten in?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door lindoke »

pat@ schreef: 06 jun 2023, 00:15
lakie schreef: 06 jun 2023, 00:05
STimVV schreef: 05 jun 2023, 12:46 Als ik hier boven naar mn ploegen kijk is er ook geen enkele speler die in aanmerking kan komen om kapitein te worden.
Er moeten dus ook nog een paar ervaren mannen komen. (die de competitie kennen)
Leiders, op én naast het veld.
Als verdedigende middenvelder heb ik Ryan Sanusi altijd een interessante speler gevonden. Was bij Beerschot in 1A sterkhouder (in hun degradatiejaar had hij een zware blessure en hebben ze hem lang gemist)
Afgelopen seizoen werd hij door de Beerschot-supporters verkozen tot speler van het jaar. Ook werd hij door Proximus verkozen als beste 6 van de hele competitie.
Hij is al een tijd kapitein bij Beerschot, is ondertussen 31 jaar. Kan misschien onze nieuwe Steven De Petter worden, kwam ook op die leeftijd, werd hier ook meteen kapitein en speelde hier toch ook nog een paar goede seizoenen.
Vadis Odjidja zijn contract loopt ook af…
Ervaring, leider, Belg…
Vadis is volledig versleten. Heeft door al die blessures veel te weinig uit zijn carrière kunnen halen.

100 jaar STVV, doe eens zot en laat Schoofs de kapiteinsband dragen ;)
Ik denk niet dat Schoofs nog te overhalen is om naar STVV te komen tenzij hem een maandloon wordt aangeboden dat hij echt niet waard is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 06 jun 2023, 07:56
pat@ schreef: 06 jun 2023, 00:15
lakie schreef: 06 jun 2023, 00:05
STimVV schreef: 05 jun 2023, 12:46 Als ik hier boven naar mn ploegen kijk is er ook geen enkele speler die in aanmerking kan komen om kapitein te worden.
Er moeten dus ook nog een paar ervaren mannen komen. (die de competitie kennen)
Leiders, op én naast het veld.
Als verdedigende middenvelder heb ik Ryan Sanusi altijd een interessante speler gevonden. Was bij Beerschot in 1A sterkhouder (in hun degradatiejaar had hij een zware blessure en hebben ze hem lang gemist)
Afgelopen seizoen werd hij door de Beerschot-supporters verkozen tot speler van het jaar. Ook werd hij door Proximus verkozen als beste 6 van de hele competitie.
Hij is al een tijd kapitein bij Beerschot, is ondertussen 31 jaar. Kan misschien onze nieuwe Steven De Petter worden, kwam ook op die leeftijd, werd hier ook meteen kapitein en speelde hier toch ook nog een paar goede seizoenen.
Vadis Odjidja zijn contract loopt ook af…
Ervaring, leider, Belg…
Vadis is volledig versleten. Heeft door al die blessures veel te weinig uit zijn carrière kunnen halen.

100 jaar STVV, doe eens zot en laat Schoofs de kapiteinsband dragen ;)
Ik denk niet dat Schoofs nog te overhalen is om naar STVV te komen tenzij hem een maandloon wordt aangeboden dat hij echt niet waard is.
Misschien enkel en alleen als hij het bij Mechelen alsnog de verkeerde kant ziet opgaan?

Maar dan nog is het waar wat je zegt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jacques »

Iemand als Schoofs is sportief en extra-sportief thans wel wat waard voor een club als STVV. Gevoelsmatig is hij samen met Simon degene die het dichtste "onze Alderweireld" benadert. Voor elke niet G5-ploeg zou hij een dikke versterking zijn, qua kwaliteitsboost vergelijkbaar met een Bruno. Als Fink hier ook voor zijn 4-1-4-1/3-5-2 kiest, kan hij de ideale 8 zijn die ook niet te beroerd is om verdedigend een steentje bij te dragen, Ito de man die in steun van de diepe spits doorschuift (de 9,5 zo je wil) en Koita en Steuckers op de flanken. Met een hardwerkende spits kan dat aanvallend echt wel vuurwerk geven. Ik ga nog een beetje verder dromen. :love:
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jones »

Jacques schreef: 06 jun 2023, 09:33 Iemand als Schoofs is sportief en extra-sportief thans wel wat waard voor een club als STVV. Gevoelsmatig is hij samen met Simon degene die het dichtste "onze Alderweireld" benadert. Voor elke niet G5-ploeg zou hij een dikke versterking zijn, qua kwaliteitsboost vergelijkbaar met een Bruno. Als Fink hier ook voor zijn 4-1-4-1/3-5-2 kiest, kan hij de ideale 8 zijn die ook niet te beroerd is om verdedigend een steentje bij te dragen, Ito de man die in steun van de diepe spits doorschuift (de 9,5 zo je wil) en Koita en Steuckers op de flanken. Met een hardwerkende spits kan dat aanvallend echt wel vuurwerk geven. Ik ga nog een beetje verder dromen. :love:
Top !
Positivo
Berichten: 1921
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Positivo »

Er is toch al één zaak die mij bevalt . Zowel Steuckers als Ito kunnen goals maken . De middenvelders van vorig seizoen waren karig met goals. En in een nieuw systeem kan ook Koita een extra doelpuntenmaker worden ….
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 06 jun 2023, 09:33 Iemand als Schoofs is sportief en extra-sportief thans wel wat waard voor een club als STVV. Gevoelsmatig is hij samen met Simon degene die het dichtste "onze Alderweireld" benadert. Voor elke niet G5-ploeg zou hij een dikke versterking zijn, qua kwaliteitsboost vergelijkbaar met een Bruno. Als Fink hier ook voor zijn 4-1-4-1/3-5-2 kiest, kan hij de ideale 8 zijn die ook niet te beroerd is om verdedigend een steentje bij te dragen, Ito de man die in steun van de diepe spits doorschuift (de 9,5 zo je wil) en Koita en Steuckers op de flanken. Met een hardwerkende spits kan dat aanvallend echt wel vuurwerk geven. Ik ga nog een beetje verder dromen. :love:
Dan betaal ik elke forumganger een pint! :mrgreen:
Gesloten