Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 13 mar 2023, 13:27
Lukske de Lange schreef: 13 mar 2023, 13:16
BoemBoem schreef: 13 mar 2023, 12:57
Lukske de Lange schreef: 13 mar 2023, 10:44
voetballiefhebber schreef: 12 mar 2023, 22:08 Benieuwd welke trainer zich gaat storten in een erg onzeker avontuur waarbij zowat iedereen gaat vertrekken.

Er is een shortlist en ze kijken naar heel Europa. Het hoeft ook niemand te zijn die de club of competitie kent, ook al is het een voordeel. Ze zoeken ook nog een buitenlandse minderheidsaandeelhouder, maar die haken blijkbaar af omwille van het kunstgras. Dat zijn toch enkele zaken die in het artikel van Tateishi te lezen waren.
Dat bijna iedereen vertrekt is een nadeel. Maar ieder nadeel heb zijn voordeel ;)
Met het vrijgekomen loonbudget en mogelijke transferinkomsten van Schmidt en Hashioka kan je fictief bijvoorbeeld het volgende doen...

Odoi, Wasinski, Hosoya en Bruno aankopen. Nathan Ngoy, Fedde Leysen, Stef Peeters, Hara gratis binnnenhalen. Bjorn Engels huren en ook opnieuw proberen om Siquet te huren.
Verder Coppens en Konaté verlengen.
Lendfers, Van Helden, Smets, Steuckers, Dumont, Delorge, Van Dessel, Librici als invallers (Steuckers en Smets basisspeler eventueel)

Dan heb je nog Fabinho, Bocat, Koita en Hayashi.

Ito en Fillipov,kaya zou ik ook van de hand doen persoonlijk.

Dat levert een kern van zo'n 24 spelers op, binnen budget volgens mij, mét verschillende mogelijkheden om effectief countervoetbal te spelen.
Leiders/ervaring in iedere linie bovendien: Coppens - Odoi - Peeters - Bruno
Wat is ons budget dan wel?
Soms denk ik toch dat ik in een andere realiteit leef dan andere hoor…
Odoi, Bruno, Peeters, …
We kunnen niet eens onze spelers hun contract verlengen of upgraden.
Als de contracten van een Steppe, De Ridder, Brüls, Kagawa en Okazaki, Schmidt, Hashioka, Teixeira,...wegvallen...dan moet er toch ruimte zijn binnen het loonbudget?
Er is al aangegeven dat ze (eigen) jeugd gaan omringen met ervaren krachten. Odoi, Peeters en Bruno lijken me thans haalbare meerwaarde spelers voor ons.

Maar in se heb je gelijk dat het koffiedik kijken is en we het beschikbare budget niet precies kennen.
Mijn excuses voor de namedropping bij deze :)
Kagawa en Okazaki waren via sponsors uit Japan.
Odoi en Peeters zitten met een loon waar geen enkele STVV speler aan toekomt, zelfs niet in de buurt bij komt.
Bruno heeft opnieuw +10 goals gemaakt en gaat niet voor een appel en een ei verkocht worden. Zeker niet door Gent.

Ik las gisteren nog een artikel waarin ze vooral kijken naar de Youth ploegen in 1b.

"In een ideaal scenario schuiven we onze eigen jeugdspelers door, alleen is dat niet altijd haalbaar. Daarom zoeken we ook naar beloftevolle jongeren van de G5-clubs (Club Brugge, Anderlecht, Genk, Standard, Gent, nvdr.), die daar niet aan de bak komen, maar die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen. Ameen Al-Dakhil is daar een goed voorbeeld van”, liet hij weten.



Jongens als Simon Michez, Nils De Wilde, Lucas Lissens of zelfs Theo Leoni zijn interessante pistes. Hun kansen op veel speelminuten bij de A-ploeg zijn toch niet al te groot. Transfers bij KRC Genk liggen gevoelig, maar bij de beloften lopen met jongens als Tuur Rommens, Daan Dierckx (gehuurd van Parma) en anderen ook wel enkele talenten rond.

Bij Club NXT zou iemand als Romeo Vermant met zijn neus voor goals misschien wel een interessante piste kunnen zijn. Spelers als Senne Lammens en Mathis Servais zijn einde contract. Uiteraard is het niet makkelijk om dergelijke spelers aan te trekken, maar STVV kan hen wel meer uitzicht bieden op speelminuten in de Jupiler Pro League
.

Bij uw namedropping is niks verkeerd,
Maar misschien u meer op zulke namen concentreren.
Kwestie van niet te ontgoocheld te zijn.
In het verslag van Jones ivm supportersconferentie met Tateishi citeer ik het volgende:
"Wat betreft de kern even terug : men gaat actief op zoek naar jongeren die geen kansen tot ontplooiing krijgen bij topclubs zoals men eerder al bij Standard en Genk deed met Dumont en Smets, aangevuld met ervaren pionnen."
Het ene sluit het andere niet uit volgens mij. Jongeren ja duidelijk, aangevuld met ervaren pionnen. Een competitieve ploeg wordt er verder in dat verslag vermeld. Dat lijkt me dan toch eerder Bruno - Peeters dan Derijck - Gano :D

Bert Stas vulde volgende aan:
Uiteraard zal de nieuwe coach mede inspraak hebben in de nieuwe spelersgroep. Maar in afwachting daarvan voeren we wel al verkennende gesprekken met spelers. De collega's van de technische staf zitten dus niet stil momenteel.
Daaruit maak ik op dat gesprekken pas concreet worden binnen enkele weken, eens de nieuwe trainer bekend is.

Time will tell :)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door stvvilvoorde »

Bruno + Peeters, samen dik over het miljoen loonkost,
dat betalen ze hier normaliter niet voor belgische spelers.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Hashioka opgeroepen voor Japan, goed voor zijn marktwaarde :)
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door pat@ »

Halenaar schreef: 15 mar 2023, 11:50 Hashioka opgeroepen voor Japan, goed voor zijn marktwaarde :)
Wat speeltijd zou de marktwaarde nog meer doen stijgen.
We kunnen er vanuitgaan dat Hashioka en Schmidt bij vertrek en transfersom ruimte gaan schenken voor andere Japanners.
Ik zie in die selectie wat jonge gasten staan die hun eerste seizoen in de J-league spelen.
Het wordt tijd dat ze nog eens Japanse (sub)topper zoals Endo gaan halen.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

https://www.transfermarkt.be/ryotaro-ts ... ler/662493

https://www.transfermarkt.be/kashif-ban ... ler/571694

https://www.transfermarkt.be/riku-handa ... ler/532054


Ne polyvalente centrale verdediger, ne linkerflank en ne rechterflankverdediger.
Dit zijn degene die hun eerste call up kregen.

Ene Keito Nakamura kreeg ook een eerste call up, maar die kennen we nog.

Kwestie speeltijd:
Normaal zal Schmidt altijd wel 1 van de 2 matchen spelen.

Tani en Osako werden wel al eens opgeroepen, maar eerder als 3de of 4de keus.

Hashioka wordt moeilijker, misschien een helft in 1 van de twee matchen, maar zeker niet onmogelijk als je ziet dat men daar de minste "namen" hebben opgeroepen.

Wat betreft "de nieuwe Endo".
Na het goede WK van Japan zal het waarschijnlijk nóg moeilijker worden om de echt goede Japanners naar hier te halen (zonder ondersteuning van bijvoorbeeld een Monaco).

De enige speler die in dat opzicht in het oog springt is Shuto Machino:
https://www.transfermarkt.com/shuto-mac ... ler/550580

Wat ik eigenaardig vind is dat hij mee is opgeroepen voor het WK maar toch nog dit seizoen is begonnen bij het, met alle respect, bescheiden Shonan Bellmare (een ex club van Endo trouwens).
Met 18 doelpunten op 65 matchen (ongeveer 4.000 minuten alles bij elkaar) in de J1 League aan nog maar 23 jaar is hij de gok wel waard denk ik.

In een aantal filmpjes van de J League zelf op YouTube wordt hij toch beschreven als de rijzende ster van Shonan.

Na edit: even gecontroleerd, deze Aziatische parel speelt ook nog altijd in zijn thuisland, ook al speelde hijzelf een zeer goed WK:

https://www.transfermarkt.be/gue-sung-c ... ler/652537.

Beweeglijke targetspits die zijn hoofd ervoor legt.
Ijdele hoop, maar ik zou geven wat ze vragen.
De Koreaanse WK-held zou zelfs ook commercieel interessant kunnen zijn, naast sportief een meerwaarde.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door stvvilvoorde »

Bruno blijkt al onhaalbaar voor volgend seizoen.
In hbvl vandaag:
" De topschutter opnieuw huren van AA Gent wordt onmogelijk.
Ofwel houden de Buffalo's Bruno in de Ghelamco Arena ofwel verkopen ze hem om een deel van zijn hoge transferprijs te recupereren. STVV kan het salaris van Bruno nooit volledig zelf dragen."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jacques »

Wat niet onlogisch is, als je er over nadenkt. Gent gaat boter bij de vis willen voor iemand met zulke cijfers. Charleroi, Standard, op zijn 30ste terug naar het buitenland om nog een grote slag te slaan,... Er zullen waarschijnlijk verscheidene opties zijn en de kans is klein dat wij de hoogstbiedende zullen zijn. Ik ben eigenlijk blij dat Schoofs het gewoon zo schrijft, want Wijnants creëerde een dag eerder vooral onrealistische verwachtingen. Het is allemaal gemakkelijk gezegd 'bied hem een nieuw huurcontract aan' (heb je nadien meteen ook een stok klaar om mee te slaan, zegt de cynicus in mij), maar men lijkt al vergeten dat Bruno hier alleen is, omdat hij bij Gent niet aan de bak kwam en omdat er een hoge (volgens velen te hoge) huursom betaald werd.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jones »

De puzzel die moet gelegd worden naar komend seizoen toe gaat ons sowieso punten kosten. Een nieuwe trainer en zoveel nieuwe spelers halen, eer die het systeem doorhebben dat de coach wil spelen en ze allemaal op elkaar zijn ingespeeld zitten we al in september.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jones schreef: 20 mar 2023, 10:41 De puzzel die moet gelegd worden naar komend seizoen toe gaat ons sowieso punten kosten. Een nieuwe trainer en zoveel nieuwe spelers halen, eer die het systeem doorhebben dat de coach wil spelen en ze allemaal op elkaar zijn ingespeeld zitten we al in september.
Als ge het kunt, ben je onmiddellijk ingepast.
Al de rest zijn excuses en een gebrek aan kunde !
Als ze u alles 100 keer moeten uitleggen eer ge het snapt, oei !
Orban, Boniface, Adingra, Bruno, Cuypers, Uedo om die maar te noemen als voorbeeld !
Of Kamada bij ons ...
Zelfs een Haaland was direkt mee bij Pep !
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV1924 »

Jacques schreef: 20 mar 2023, 10:01 Wat niet onlogisch is, als je er over nadenkt. Gent gaat boter bij de vis willen voor iemand met zulke cijfers. Charleroi, Standard, op zijn 30ste terug naar het buitenland om nog een grote slag te slaan,... Er zullen waarschijnlijk verscheidene opties zijn en de kans is klein dat wij de hoogstbiedende zullen zijn. Ik ben eigenlijk blij dat Schoofs het gewoon zo schrijft, want Wijnants creëerde een dag eerder vooral onrealistische verwachtingen. Het is allemaal gemakkelijk gezegd 'bied hem een nieuw huurcontract aan' (heb je nadien meteen ook een stok klaar om mee te slaan, zegt de cynicus in mij), maar men lijkt al vergeten dat Bruno hier alleen is, omdat hij bij Gent niet aan de bak kwam en omdat er een hoge (volgens velen te hoge) huursom betaald werd.
Ze trappen minder dan 1 seizoen eens goed tegen een bal in 2e divisie en ze willen al meteen bij Ajax of Club sjotten aan 500.000€ per maand.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enrique »

stvvilvoorde schreef: 20 mar 2023, 09:48 Bruno blijkt al onhaalbaar voor volgend seizoen.
In hbvl vandaag:
" De topschutter opnieuw huren van AA Gent wordt onmogelijk.
Ofwel houden de Buffalo's Bruno in de Ghelamco Arena ofwel verkopen ze hem om een deel van zijn hoge transferprijs te recupereren. STVV kan het salaris van Bruno nooit volledig zelf dragen."
Echt heel jammer...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Brusselmans 2.0 »

enrique schreef: 20 mar 2023, 14:07
stvvilvoorde schreef: 20 mar 2023, 09:48 Bruno blijkt al onhaalbaar voor volgend seizoen.
In hbvl vandaag:
" De topschutter opnieuw huren van AA Gent wordt onmogelijk.
Ofwel houden de Buffalo's Bruno in de Ghelamco Arena ofwel verkopen ze hem om een deel van zijn hoge transferprijs te recupereren. STVV kan het salaris van Bruno nooit volledig zelf dragen."
Echt heel jammer...
Bruno is slim genoeg om te weten dat hij nog 4 matchkes moet doorjassen !
Met 16/18 goals op de rekening weet hij als geen ander dat de ploegen dan voor het uitkiezen zijn.
Gent zal het niet zijn, Hein ziet het er niet in.
De vraag is wie er genoeg in kas gaat hebben in België.
Samen met Cuypers de beste Belgische spits, dat slaat lekker door in de onderhandelingen !

Nog effe over Hara.
Had er 3 goals voor voorzien, de teller staat nog steeds op 0.
Zelfs die lage lat ligt nog veel te hoog!
Het is allemaal een eigen leven gaan leiden natuurlijk, en velen zijn er in meegegaan omdat het zo opgeklopt werd. Kaya ook helemaal niks.

Misschien eens de rekening maken ? Wat kosten Hara en Kaya samen ? En wat kost Bruno ?
Als dat verschil niet te groot is ....

En zoek dan een trainer die Bruno niet op een eiland zet, integreer Koita, en we zijn al een pak verder !
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

Ik vond Klauss vorig seizoen beter dan Hara. Hij was hier ook gelukkig en paste bij STVV. Zonde dat we ook hem niet konden houden.
Ik was benieuwd naar zn huidige situatie, in de stiekeme hoop dat hij sportief niet helemaal gelukkig zou zijn waardoor stvv misschien een optie kon worden. Kben dus eens gaan checken.
De competitie in de MLS is 4 matchen ver, hij staat met zn ploeg alleen op kop met 12 op 12. In die 4 gewonnen matchen was hij basisspeler, scoorde 3 keer en gaf 1 assist.
Doet het daar dus top... (geen optie meer voor ons dus)
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

Het is geen populair idee en eerlijkgezegd loop ik er zelf ook niet direct warm voor... :mrgreen:
maar een haalbare vervanger voor Bruno én iemand die ook bewezen heeft de goal te weten staan in onze competitie. = Zinho Gano.
Gemiddeld 1 doelpunt om de 3 wedstrijden + Gelijkaardig percentage gemiste kansen & goal conversion als Bruno dit seizoen...

Hij heeft soortgelijke speelstijl als Bruno, maar mede door zijn lengte verwacht je andere kwaliteiten. Een bal bijhouden is niet zijn sterkte bijvoorbeeld. Luchtduels winnen dan weer wel ;)

Kortom hij zou hier zeker niet geliefd zijn voor zijn speelstijl, maar voor zijn doelpunten misschien wel :cool:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door stvvilvoorde »

Vrees dat als Bruno niet haalbaar is owv het loon, dat dit bij Gano een gelijkaardig verhaal zal zijn.

Souleymane Anne van Virton vind ik persoonlijk een heel interessant profiel. (groot, sterk, snel, scoort)
Was heel belangrijk voor Virton in de eerste helft van het seizoen,
Sinds kerstmis blessure (ligament rechterknie), nu terug hersteld en maakt terug minuten met mondjesmaat.
Gesloten