Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Piana
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Piana »

bert1924 schreef: 02 okt 2023, 15:07 Sorry maar volgens transfertmarkt heeft Koita een contract tot 06/25
Speelt het loon ook een rol bij de vraagprijs voor een speler.Voor STV V is Koita minstens 10 milj waard!!
https://www.voetbalbelgie.be/artikel/ko ... k-transfer

In dit artikel zegt hij zelf nog 2 jaar vast te liggen, ik neem dus ook aan dat dat tot '25 is.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jebus4life

Bericht door Jebus4life »

De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...

Dat is misschien wel hét probleem van ons huidige concept. Japanse spelers lanceren in Europa is goed, we hebben er een aantal hele hele goeie zien passeren. Maar die spelers komen naar ons met het idee van door te groeien. Zowel familiaal en puur financieel zijn die beter af in Japan, dus oftewel ontgroeien ze ons niveau en gaan ze hogerop (Tomi, Kamada, Endo), oftewel zitten ze op of onder het niveau dat wij neestreven en vertrekken ze terug naar huis, waardoor er veel rotatie is, en die stabiliteit moeilijk ligt...
STVV-fan

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef: 02 okt 2023, 18:04 De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...

Dat is misschien wel hét probleem van ons huidige concept. Japanse spelers lanceren in Europa is goed, we hebben er een aantal hele hele goeie zien passeren. Maar die spelers komen naar ons met het idee van door te groeien. Zowel familiaal en puur financieel zijn die beter af in Japan, dus oftewel ontgroeien ze ons niveau en gaan ze hogerop (Tomi, Kamada, Endo), oftewel zitten ze op of onder het niveau dat wij neestreven en vertrekken ze terug naar huis, waardoor er veel rotatie is, en die stabiliteit moeilijk ligt...
Een deel spelers die je daar opnoemt zijn niet capabel voor de stap hogerop.

Aan de andere kant is het Mechelen.
Die presteren het van op papier een even grote salarislast te hebben, maar toch meer te betalen, zelfs met die h**rennest dat daar al jarenlang in en rond die bestuurskamer hangt, dan wij.

Ik zou mij op geen enkele manier proberen (zelfs dúrven) te spiegelen aan die mannen.

Even terug hebben wij die mannen trouwens teruggestuurd vanwaar ze kwamen.
Ik wist nog eens niet dat Schoofs op de plein stond tot hij voor mij passeerde aan de Oost met de bal in de voet....
Mikman

Bericht door Mikman »

Koita is tot ‘25 en Smets tot’26, excuus. Dus nog respectievelijk anderhalf en 2,5 seizoen, dat was mijn punt.
smol

Bericht door smol »

STVV-fan schreef: 02 okt 2023, 18:34
Jebus4life schreef: 02 okt 2023, 18:04 De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...

Aan de andere kant is het Mechelen.
Die presteren het van op papier een even grote salarislast te hebben, maar toch meer te betalen, zelfs met die h**rennest dat daar al jarenlang in en rond die bestuurskamer hangt, dan wij.

Ik zou mij op geen enkele manier proberen (zelfs dúrven) te spiegelen aan die mannen.

Even terug hebben wij die mannen trouwens teruggestuurd vanwaar ze kwamen.
Ik wist nog eens niet dat Schoofs op de plein stond tot hij voor mij passeerde aan de Oost met de bal in de voet....
Schoofs had voor deze wedstrijd niet horen te spelen maar deed dat toch.
Rob is een speler die bij elke club in België (buiten de top 5) zijn plaats zou hebben in de basis daar moeten we niet flauw over doen.
En ja we hebben ze naar huis gespeeld, maar zij hebben dat ook al regelmatig met ons gedaan op Malinwa. Wij zijn zeker niet beter of slechter dan hun is mijn mening dan.
Piana

Bericht door Piana »

STVV-fan schreef: 02 okt 2023, 18:34

Ik zou het anders zeggen, een deel van die spelers weet dat ze op een ander (lang) niet zeker zijn van een basisplaats en kiest daarom voor (financiële en sportieve) stabiliteit ipv een onzeker bestaan voor iets meer geld. Schoofs zou wel hogerop kunnen, maar wekelijks spelen is dan een andere zaak.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jacques

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 02 okt 2023, 18:34 Even terug hebben wij die mannen trouwens teruggestuurd vanwaar ze kwamen.
Wie goed oplette had thans kunnen opmerken dat Schoofs een voet had in het (weinige) Mechelse gevaar, maar ach, hij verdeelt hier wel vaker de gemoederen.
Hoewel ik denk dat wij de betere kern hebben of toch de kern met meer potentieel, moeten we met amper 2 punten meer dan de keukenkampioen ook niet naast onze schoenen gaan lopen.
De Mechelse stabiliteit heeft voor een stuk zeker te maken met spelers die niet (veel) hogerop kunnen. Schoofs, Vanlerberghe, Hairemans en Storm hebben een ding gemeen: ze hebben zich, toen ze nog een stukje jonger waren, niet kunnen doorzetten bij een (sub)topclub. Ze hebben zeker hun waarde, maar de interesse van echte topclubs en verkoopwaarde wordt daardoor minder. Ze brengen daardoor stabiliteit, maar daar zal zeker ook wel een prijskaartje (loonbriefje) aan vasthangen. Geld dat je niet kan spenderen aan een 'groot talent' dat je ploeg een niveau hoger kan tillen. Het maakt dat Mechelen niet snel volledig door de mand zal vallen, maar ook dat ze sneller tegen hun plafond zullen botsen.
Met de huidige kern zie ik ze niet rechtstreeks degraderen, maar ook niet veel hoger dan plaats 10 eindigen. Elk voordeel heb z'n nadeel (of vice versa).
Overdrijven is een kunst
Gesloten