https://www.voetbalbelgie.be/artikel/ko ... k-transfer
In dit artikel zegt hij zelf nog 2 jaar vast te liggen, ik neem dus ook aan dat dat tot '25 is.
Moderator: stvvilvoorde
https://www.voetbalbelgie.be/artikel/ko ... k-transfer
Een deel spelers die je daar opnoemt zijn niet capabel voor de stap hogerop.Jebus4life schreef: ↑02 okt 2023, 18:04 De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...
Dat is misschien wel hét probleem van ons huidige concept. Japanse spelers lanceren in Europa is goed, we hebben er een aantal hele hele goeie zien passeren. Maar die spelers komen naar ons met het idee van door te groeien. Zowel familiaal en puur financieel zijn die beter af in Japan, dus oftewel ontgroeien ze ons niveau en gaan ze hogerop (Tomi, Kamada, Endo), oftewel zitten ze op of onder het niveau dat wij neestreven en vertrekken ze terug naar huis, waardoor er veel rotatie is, en die stabiliteit moeilijk ligt...
Schoofs had voor deze wedstrijd niet horen te spelen maar deed dat toch.STVV-fan schreef: ↑02 okt 2023, 18:34Een deel spelers die je daar opnoemt zijn niet capabel voor de stap hogerop.Jebus4life schreef: ↑02 okt 2023, 18:04 De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...
Dat is misschien wel hét probleem van ons huidige concept. Japanse spelers lanceren in Europa is goed, we hebben er een aantal hele hele goeie zien passeren. Maar die spelers komen naar ons met het idee van door te groeien. Zowel familiaal en puur financieel zijn die beter af in Japan, dus oftewel ontgroeien ze ons niveau en gaan ze hogerop (Tomi, Kamada, Endo), oftewel zitten ze op of onder het niveau dat wij neestreven en vertrekken ze terug naar huis, waardoor er veel rotatie is, en die stabiliteit moeilijk ligt...
Aan de andere kant is het Mechelen.
Die presteren het van op papier een even grote salarislast te hebben, maar toch meer te betalen, zelfs met die h**rennest dat daar al jarenlang in en rond die bestuurskamer hangt, dan wij.
Ik zou mij op geen enkele manier proberen (zelfs dúrven) te spiegelen aan die mannen.
Even terug hebben wij die mannen trouwens teruggestuurd vanwaar ze kwamen.
Ik wist nog eens niet dat Schoofs op de plein stond tot hij voor mij passeerde aan de Oost met de bal in de voet....
Ik zou het anders zeggen, een deel van die spelers weet dat ze op een ander (lang) niet zeker zijn van een basisplaats en kiest daarom voor (financiële en sportieve) stabiliteit ipv een onzeker bestaan voor iets meer geld. Schoofs zou wel hogerop kunnen, maar wekelijks spelen is dan een andere zaak.STVV-fan schreef: ↑02 okt 2023, 18:34Een deel spelers die je daar opnoemt zijn niet capabel voor de stap hogerop.Jebus4life schreef: ↑02 okt 2023, 18:04 De echte uitdaging voor de sportieve staf nu is kijken hoe je de stap kan maken van richting de stabiliteit van (bijvoorbeeld) een KV Mechelen. Er is veel van die club waar ik zo weinig mogelijk mee te maken wil hebben, maar een aantal zaken doen ze wel heel goed, zoals een stabiele "as" van spelers die bij hen blijven doorheen de jaren. Schoofs, Hairemans, Storm, Vanlerberghe,... Allemaal mannen die minimaal een jaar of 5 bij Mechelen rondlopen en waar je van weet dat die een bepaald niveau halen en kunnen aanhouden, zodat je niet een duiventil krijgt van spelers die het bij ons met regelmaat wél is...
Wie goed oplette had thans kunnen opmerken dat Schoofs een voet had in het (weinige) Mechelse gevaar, maar ach, hij verdeelt hier wel vaker de gemoederen.