Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door lindoke »

Texeira vertrekt bij STVV.......
https://www.voetbalbelgie.be/artikel/te ... d-bij-stvv

Na edit: als je de tweet leest is het toch een afscheid in mineur. Spijtig dat STVV zo'n clubspeler niet met een beter gevoel kan laten vertrekken.
Laatst gewijzigd door lindoke op 28 mei 2023, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enrique »

Beste kanaries, Vandaag is voor mij een dag om afscheid te nemen. Dit is niet gemakkelijk voor mij omdat ik een fantastische club verlaat waar ik de afgelopen 6 seizoenen heb gespeeld. Zes jaar zijn geen zes dagen en ik heb geweldige momenten beleefd bij deze club, die heel speciaal voor me is geworden. Het was een enorm eer om voor STVV gespeeld te hebben. Ik vertrek met het gevoel iets bereikt te hebben en met de zekerheid dat ik alles heb gegeven voor deze club. Ik dank alle mensen van de club (spelers, coaches, teammanager Peter Delorge, medisch team, overige staf) voor alles wat ze voor mij hebben gedaan. Het was niet de manier waarop ik de club wilde verlaten na alles wat ik heb gedaan, maar dat is het leven en dat is het voetbal tegenwoordig en dit is niet het juiste moment om daarover te praten. Een speciaal woord voor de fans van STVV die fantastisch zijn en mij altijd steunen gedurende dit jaar. Eens een kanarie, voor altijd kanarie! Nu is het tijd om aan een nieuw hoofdstuk in mijn carrière te beginnen.
Bedankt Kanaries!
jorge_tex5:

Truineer.be
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Krisaias »

STVV1924 schreef: 28 mei 2023, 08:45 Op bepaald moment kan je de perceptie ook tegen hebben. Bauer is intrinsiek een verdediger die we a la Texeira liever 6 jaar aan ons verbonden hadden als zijn focus en zijn gezinsleven zich daar toe leenden. Maar voetballers zijn geen robots, maar mensen van vlees en bloed. Het sierde hem dat hij zijn contract hier heeft uitgedaan, ook al zat zijn gezin aan de andere kant van de wereld wat zijn moraal, focus, drive dan ook niet ten goede kwam.
Ken anders weinig clubs die zo'n spelers alle tijd en ruimte geven om bij hun gezin te zijn in moeilijke omstandigheden, zoals STVV bij Bauer gedaan heeft. Echt veel loyauteit hebben ze er niet voor in de plaats gekregen, ook al was zijn gezin ondertussen naar België overgebracht ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door lindoke »

Wat ik de laatste jaren wel vreemd vind is dat veel spelers echt weg WILLEN bij STVV. Bruno, Leistner, Bauer, Schmidt, Hashioka en zelfs Janssens. Ik vergeet er waarschijnlijk nog een aantal. Ik heb ook vaak het gevoel dat de reden van die spelers om te vertrekken niet altijd is om een stap hogerop te zetten.

Als het niet is om zich te verbeteren, waarom dan weg gaan?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 28 mei 2023, 11:03 Wat ik de laatste jaren wel vreemd vind is dat veel spelers echt weg WILLEN bij STVV. Bruno, Leistner, Bauer, Schmidt, Hashioka en zelfs Janssens. Ik vergeet er waarschijnlijk nog een aantal. Ik heb ook vaak het gevoel dat de reden van die spelers om te vertrekken niet altijd is om een stap hogerop te zetten.

Als het niet is om zich te verbeteren, waarom dan weg gaan?
Bruno is simpel: die kan overal naartoe.
Leistner was ern transfer van de trainer, zonder die trainer zou die hier ook nie staan.
Bauer: tja. Als zijn madam weent en de club geeft u alle tijd om alles op orde te krijgen en ge wilt toch weg, bestaat daar maar 1 woord voor: onrespectvol.
Schmidt: als ge drie seizoenen op rij 1 van de betere keepers zijt in de Pro League.
Jannsens: na 6 seizoenen STVV wou hij gewoon nog een buitenlands avontuur.

Over het algemeen:
STVV is geen topclub.

Spelers komen niet naar ons voor de prestige.

Als ze goed spelen willen ze de stap.hogerop zetten.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

lindoke schreef: 28 mei 2023, 11:03 Wat ik de laatste jaren wel vreemd vind is dat veel spelers echt weg WILLEN bij STVV. Bruno, Leistner, Bauer, Schmidt, Hashioka en zelfs Janssens. Ik vergeet er waarschijnlijk nog een aantal. Ik heb ook vaak het gevoel dat de reden van die spelers om te vertrekken niet altijd is om een stap hogerop te zetten.

Als het niet is om zich te verbeteren, waarom dan weg gaan?
Het is zeker opmerkelijk maar...is dat niet overal een beetje zo? Raskin bij Standard, Bodart en zelfs Cimirot nu. Onuachu en drie andere spitsen bij Genk, Bongonda voor hem. Salah, Tissoudalli, ngadeu bij Gent. Anderlecht: Duranville, el Hadj, Fabio Silva. Mbamba, Vandenbrempt, Engels en Lang bij Brugge. Zinho Gano bij Zulte, Selemani bij Kortrijk. Vanhoutte bij Cercle, Ueda, Daland. Gholizadeh bij Charleroi. Peyre bij Mechelen...

Goed onze lonen zullen zeker lager liggen dan elders (ook een factor om op een ander te gaan), maar de kansen om zich te bewijzen en de tijd/geduld die opgebracht wordt om spelers te laten groeien en zich te bewijzen zie je niet overal.

Hoeveel tijd en geduld heeft Janssens niet gekregen? Steuckers heeft contractverlenging gekregen ondanks dat die nog niets bewezen had en de trainer hem passeerde? Bruno heeft zich hier opnieuw gelanceerd. Koita presteert wisselvallig en zit vaak op de bank...maar hoor geen klachten vanuit die jongen eerlijkgezegd.

PS: En dat weggaan niet noodzakelijk beter is...dat zullen Dony, Maes, Brys en Brüls bijvoorbeeld ondertussen ook wel (moeten) weten ;)
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 28 mei 2023, 14:20
lindoke schreef: 28 mei 2023, 11:03 Wat ik de laatste jaren wel vreemd vind is dat veel spelers echt weg WILLEN bij STVV. Bruno, Leistner, Bauer, Schmidt, Hashioka en zelfs Janssens. Ik vergeet er waarschijnlijk nog een aantal. Ik heb ook vaak het gevoel dat de reden van die spelers om te vertrekken niet altijd is om een stap hogerop te zetten.

Als het niet is om zich te verbeteren, waarom dan weg gaan?
Het is zeker opmerkelijk maar...is dat niet overal een beetje zo? Raskin bij Standard, Bodart en zelfs Cimirot nu. Onuachu en drie andere spitsen bij Genk, Bongonda voor hem. Salah, Tissoudalli, ngadeu bij Gent. Anderlecht: Duranville, el Hadj, Fabio Silva. Mbamba, Vandenbrempt, Engels en Lang bij Brugge. Zinho Gano bij Zulte, Selemani bij Kortrijk. Vanhoutte bij Cercle, Ueda, Daland. Gholizadeh bij Charleroi. Peyre bij Mechelen...

Goed onze lonen zullen zeker lager liggen dan elders, maar de kansen om zich te bewijzen en de tijd/geduld die opgebracht wordt om spelers te laten groeien en zich te bewijzen zie je niet overal.
Is ook gewoon overal zo.
Hier valt het op omdat we elke dag bezig zijn bij STVV.

Toch niet meer dan logisch dat spelers hun carrière geen 5 jaar meer willen vastzetten op 1 plaats. In het beste geval hebben ze maar 15 jaar.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

Wat ook opvalt maar te weinig belicht wordt is het werk dat Peter Delorge jaar in en jaar uit verricht voor onze ploeg.
Eerst als speler en nu als teammanager, gedreven het (vuile) werk opknappen. En dat is van onschatbare waarde voor het team :stvv: :toppie:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Positivo »

lindoke schreef: 28 mei 2023, 11:03 Wat ik de laatste jaren wel vreemd vind is dat veel spelers echt weg WILLEN bij STVV. Bruno, Leistner, Bauer, Schmidt, Hashioka en zelfs Janssens. Ik vergeet er waarschijnlijk nog een aantal. Ik heb ook vaak het gevoel dat de reden van die spelers om te vertrekken niet altijd is om een stap hogerop te zetten.

Als het niet is om zich te verbeteren, waarom dan weg gaan?
Er zijn er ook die van zichzelf vinden, dat ze beter zijn dan ze in werkelijkheid zijn …
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enrique »

Probeer eens in de huid te kruipen van een voetballer van net niet topkwaliteit in een Europese club...
Op zekere dag komt een makelaar of die van u, heb je geen zin om naar Sint-Truiden te gaan voetballen?
Wat gaat de eerste reactie zijn?
Omgekeerd, idd, een beetje goed gespeeld, mooie statistieken, kan nog wel ergens anders in Europa, mooie streek, spelen en goed betaald...
90% gaat niet blijven...
Hier denken ze teveel vanuit standpunt supporter
Maar zij denken, nog nooit van SintTruiden gehoord
Wacht nog maar even...
Dus, gevolg, anno 2023, trainingen beginnen met zowat halve eerste ploeg
Allemaal gevolg van...
Voetbal naar de botten...
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door pat@ »

Zouden we in staat zijn om Vermant een jaartje te huren?
Die is bij FCB toch 3de/4de keus als de miljoenentransfers er fysiek en mentaal 100% bij zijn. Hij heeft nu enkele malen mogen proeven van het 1A voetbal en zie hem niet direct terug in 1B aantreden.
Laatst gewijzigd door pat@ op 28 mei 2023, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jones »

Interessante spelers voor STVV in de Belgische hoogste klasse :
Bruno Godeau, 31 AA Gent, centrale verdediger
Noë Dusenne, 31 Standard centrale verdediger
Ortwin Dewolf, 26 keeper Antwerp
Rob Schoofs, middenveld, 29 Kv Mechelen
Kadri, 22 offensief middenveld Kv Kortrijk
Sakamoto, 26 flankmiddenveld Oostende

4 Belgen...
Voor Schoofs zou ik diep gaan
Dewolf als Schmidt vertrekt
Daar nog een paar Japanners en Duitsers erbij ...
Arslanagic ook interessant
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

Jones schreef: 28 mei 2023, 20:50 Interessante spelers voor STVV in de Belgische hoogste klasse :
Bruno Godeau, 31 AA Gent, centrale verdediger
Noë Dusenne, 31 Standard centrale verdediger
Ortwin Dewolf, 26 keeper Antwerp
Rob Schoofs, middenveld, 29 Kv Mechelen
Kadri, 22 offensief middenveld Kv Kortrijk
Sakamoto, 26 flankmiddenveld Oostende

4 Belgen...
Voor Schoofs zou ik diep gaan
Dewolf als Schmidt vertrekt
Daar nog een paar Japanners en Duitsers erbij ...
Arslanagic ook interessant
Interessante lijst...enkel zie ik niet wat een Dewolf meer heeft dan Coppens en om hem nu te halen om Lendfers op de bank te blokkeren...
Dan kan je beter polsen bij de makelaar van Kamada en Hashioka naar Keisuke Osaka die binnen 7 maanden transfervrij is ;)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

Sakamoto zou op de lijst staan van een Genk en Gent.

Die is dus normaal gezien onhaalbaar voor STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door voetballiefhebber »

Voor een speler als Vertessen zou het ook niet slecht zijn om even wat af te zakken. Bij zowel PSV als Union kan hij geen basisplaats afdwingen. Een club aan de top lijkt me momenteel te hoog gegrepen voor hem. Zo'n type zou je bij een club als STVV volgens mij wel goed kunnen gebruiken.
Gesloten