Info supportersconferentie

Alles over het beleid van onze club
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Info supportersconferentie

Bericht door DJ Amiga »

Brusselmans 2.0 schreef: 08 feb 2023, 23:23 Duidelijke taal !
Hoort ge niet alles graag wat er gezegd werd ? Tsja joenges, in uw persoonlijk leven moet ge ook keuzes maken en kunt ge ook nie alles hebben !

De redder van de club, zoals velen nog altijd beweren, ... :vomit:
ik kan me niet direct voor de geest halen wanneer de club zo transparant geweest is (wat het voor alle duidelijkheid niet moet doen (maar dan wel eventuele consequenties daarvan dragen).
In de jaren 90 moest men alles in de gazet lezen of als supporter op sint-pieter staan
in de jaren 2000 had je Duchatelet die alles beter wist
en nu heb je de Japanners die echt wel goed werk leveren
budget 17M; voor overname: 5-7M dacht ik
truitjessponsors van 3M???? Belisol stond er destijds (1ste jaar) voor 100000€ op...

1 minpunt: de weinige supporters. Veel redenen maar ik wijt dit toch voor 80% aan eleven sports...

In Portugal hebben ze al jaren geleden hun voetbal aan de tv verkocht.. resultaat: enkel de grootste 3 clubs hebben nog wat volk... Als je ziet dat zelfs op genk bij sommige matchen 'maar' 12 000 man zit, Gent onder de 10000... Je miskweekt de supporters ook....
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Info supportersconferentie

Bericht door Piana »

Merci Jones!

Inderdaad, wat DJ Amiga zegt klopt, ik nooit geweten dat er zo open gecommuniceerd werd. De enige keren dat dat in het verleden gebeurde, was als er supportersprotesten waren omdat we alweer op een degradatieplaats stonden. Roland kwam dan wat tranen wegpinken en verkondigen dat hij eigenlijk als Tina door het leven ging. De thuiswedstrijd die daarop volgde mocht Ivo dan zijn jaarlijkse "het is 5 voor 12"-speech geven.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Info supportersconferentie

Bericht door Jones »

DJ Amiga schreef: 09 feb 2023, 19:17
Brusselmans 2.0 schreef: 08 feb 2023, 23:23 Duidelijke taal !
Hoort ge niet alles graag wat er gezegd werd ? Tsja joenges, in uw persoonlijk leven moet ge ook keuzes maken en kunt ge ook nie alles hebben !

De redder van de club, zoals velen nog altijd beweren, ... :vomit:
ik kan me niet direct voor de geest halen wanneer de club zo transparant geweest is (wat het voor alle duidelijkheid niet moet doen (maar dan wel eventuele consequenties daarvan dragen).
In de jaren 90 moest men alles in de gazet lezen of als supporter op sint-pieter staan
in de jaren 2000 had je Duchatelet die alles beter wist
en nu heb je de Japanners die echt wel goed werk leveren
budget 17M; voor overname: 5-7M dacht ik
truitjessponsors van 3M???? Belisol stond er destijds (1ste jaar) voor 100000€ op...

1 minpunt: de weinige supporters. Veel redenen maar ik wijt dit toch voor 80% aan eleven sports...

In Portugal hebben ze al jaren geleden hun voetbal aan de tv verkocht.. resultaat: enkel de grootste 3 clubs hebben nog wat volk... Als je ziet dat zelfs op genk bij sommige matchen 'maar' 12 000 man zit, Gent onder de 10000... Je miskweekt de supporters ook....
Er werden dan ook goeie vragen geformuleerd…en toegelaten
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Info supportersconferentie

Bericht door voetballiefhebber »

DJ Amiga schreef: 09 feb 2023, 19:17 1 minpunt: de weinige supporters. Veel redenen maar ik wijt dit toch voor 80% aan eleven sports...

In Portugal hebben ze al jaren geleden hun voetbal aan de tv verkocht.. resultaat: enkel de grootste 3 clubs hebben nog wat volk... Als je ziet dat zelfs op genk bij sommige matchen 'maar' 12 000 man zit, Gent onder de 10000... Je miskweekt de supporters ook....
Dat zou ik toch niet durven zeggen. De bekermatchen die nergens te zien waren, leverde nog een pak minder volk op. De matchen die rechtstreeks op tv kwamen, daar zat nog het meeste volk.

Misschien dat de versnippering van wedstrijduren er wel wat mee te maken heeft, maar dat is overal zo. In Engeland zitten de stadions zelfs vol op de vreemdste uren en in midweekwedstrijden. Ik zag hoeveel volk bijvoorbeeld Leeds mee had op Manchester United in de week.

Sporten die niet gemediatiseerd zijn, trekken weinig volk. Hoe meer het op tv komt, hoe meer volk. Als je ziet dat o.a. hockey op deze manier begon te leven. Neem het Belgisch voetbal weg op tv en er zal nog minder volk gaan kijken. Waarom trekken Club Brugge, Anderlecht en Standard o.a. meer fans aan op Stayen. Dit zijn ploegen die veel meer in het nieuws komen dan pakweg Seraing, Eupen of Oostende. Hun spelers ken je daardoor beter.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Info supportersconferentie

Bericht door vuil rat »

DJ Amiga schreef: 09 feb 2023, 19:17
Brusselmans 2.0 schreef: 08 feb 2023, 23:23 Duidelijke taal !
Hoort ge niet alles graag wat er gezegd werd ? Tsja joenges, in uw persoonlijk leven moet ge ook keuzes maken en kunt ge ook nie alles hebben !

De redder van de club, zoals velen nog altijd beweren, ... :vomit:
ik kan me niet direct voor de geest halen wanneer de club zo transparant geweest is (wat het voor alle duidelijkheid niet moet doen (maar dan wel eventuele consequenties daarvan dragen).
In de jaren 90 moest men alles in de gazet lezen of als supporter op sint-pieter staan
in de jaren 2000 had je Duchatelet die alles beter wist
en nu heb je de Japanners die echt wel goed werk leveren
budget 17M; voor overname: 5-7M dacht ik
truitjessponsors van 3M???? Belisol stond er destijds (1ste jaar) voor 100000€ op...

1 minpunt: de weinige supporters. Veel redenen maar ik wijt dit toch voor 80% aan eleven sports...

In Portugal hebben ze al jaren geleden hun voetbal aan de tv verkocht.. resultaat: enkel de grootste 3 clubs hebben nog wat volk... Als je ziet dat zelfs op genk bij sommige matchen 'maar' 12 000 man zit, Gent onder de 10000... Je miskweekt de supporters ook....
Op gebied van de weinige supporters heb ik een iets andere mening . Toen ik in den tijd mee moest migreren naar het Hageland pal aangrenzend met Haspengouw ben ik enorm geschrokken voor welke ploegen de meeste inwoners van deze streken fanatiek supporterden .De streek vanwaar ik geboren en afkomstig ben was het helemaal anders 75% voor grootste en best voetballende ploeg in dien tijd van de stad een 15% voor de 2de ploeg van die stad en de overige 10 % van thuis uit voor een kleinere stad een 10 km verderop meestal de ploeg van de stad waar de ouders vandaan kwamen .Toen ik hier als klein immigrantje arriveerde dacht ik dat iedereen zowa voor de ploegen in deze streken zou supporteren Diest ,Sint-truiden en Tienen maar dat is helemaal niet het geval .Zowel op de plaatselijke voetbal het school en later opt werk blijkt dat hier 40% kiest voor club Brugge 160km hier vandaan 35% Anderlecht 65km verder 20% standard 68 km en dan een 4tal % voor Stvv en nog ne percent voor de smurfen . En in Portugal is die trent ook aanwezig heb ik gezien tijdens een rondreis door de Algarve iedereen is daar voor Benfica ook al zijn daar 1ste en 2de klassers ploegen Gelijk in Faro sc Farence een beetje verder Portimonense S.C. enzovoort .Alle ik heb nooit niet gesnapt waarom hier zo weinig volk voor de lokale ploegen supporteren
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Info supportersconferentie

Bericht door Guggenheimer »

vuil rat schreef: 10 feb 2023, 16:32 Op gebied van de weinige supporters heb ik een iets andere mening . Toen ik in den tijd mee moest migreren naar het Hageland pal aangrenzend met Haspengouw ben ik enorm geschrokken voor welke ploegen de meeste inwoners van deze streken fanatiek supporterden .De streek vanwaar ik geboren en afkomstig ben was het helemaal anders 75% voor grootste en best voetballende ploeg in dien tijd van de stad een 15% voor de 2de ploeg van die stad en de overige 10 % van thuis uit voor een kleinere stad een 10 km verderop meestal de ploeg van de stad waar de ouders vandaan kwamen .Toen ik hier als klein immigrantje arriveerde dacht ik dat iedereen zowa voor de ploegen in deze streken zou supporteren Diest ,Sint-truiden en Tienen maar dat is helemaal niet het geval .Zowel op de plaatselijke voetbal het school en later opt werk blijkt dat hier 40% kiest voor club Brugge 160km hier vandaan 35% Anderlecht 65km verder 20% standard 68 km en dan een 4tal % voor Stvv en nog ne percent voor de smurfen . En in Portugal is die trent ook aanwezig heb ik gezien tijdens een rondreis door de Algarve iedereen is daar voor Benfica ook al zijn daar 1ste en 2de klassers ploegen Gelijk in Faro sc Farence een beetje verder Portimonense S.C. enzovoort .Alle ik heb nooit niet gesnapt waarom hier zo weinig volk voor de lokale ploegen supporteren
Je haalt het antwoord zelf een beetje aan. Zij het dan door wel erg cryptisch te zijn ;)

Als je uit een stad komt waar 2 voetbalclubs zijn dan kom je ofwel uit Brugge, Antwerpen of met een beetje goeie wil Mechelen.
3 steden waar ploegen zitten die ( afhankelijk van je leeftijd ) in die periode een "grote" club waren.

Het is wat gissen en je hoeft uiteraard geen jaartallen of geboortestreek aan te geven als je dit niet wenst maar als ik een gokje mag wagen :
Eind jaren 80/ begin jaren 90 in regio Antwerpen ( op basis van je nickname :cool: ).

Antwerp was toen nog een erg grote club die zelfs wat Europese successen heeft geboekt.

In die periode waren zowel Genk als STVV niet bepaald aantrekkelijke clubs voor mensen die graag wat succes wilden.
Genk was nog in volle groei na de fusie en STVV speelde lange tijd in 2de klasse.

Dat verklaart waarom je voornamelijk spreekt over Standard, Brugge en Anderlecht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Info supportersconferentie

Bericht door stvvilvoorde »

Ik heb moeite om dat budget van 17M te begrijpen.
Het is niet de eerste keer dat zoiets verteld wordt.
Ik geloof dat Meekers zoiets ook ongeveer een jaar geleden vertelde.
Als de totale loonkost ergens schommelde rond de 6M euro (nu zelfs minder, want zonder Bruls en Kagawa verlies je naar volgend boekjaar twee top3 lonen, gecumuleerd ongeveer 1M minder) en je hebt geen euro gespendeerd aan inkomende transfersommen, dekt dan die overige 11M de rest van de operationele kosten? En wat houden die kosten dan in?
Waarom kom je dan ook nog elk jaar, zonder uitgaande transfers, ruw geschat 3M te kort?
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 11 feb 2023, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Info supportersconferentie

Bericht door Positivo »

stvvilvoorde schreef: 11 feb 2023, 09:23 Ik heb moeite om dat budget van 17M te geloven.
Het is niet de eerste keer dat zoiets verteld wordt.
Ik geloof dat Meekers zoiets ook ongeveer een jaar geleden vertelde.
Als de totale loonkost ergens schommelde rond de 6M euro (nu zelfs minder, want zonder Bruls en Kagawa verlies je twee top3 lonen, gecumuleerd ongeveer 1M minder) en je hebt geen euro gespendeerd aan inkomende transfersommen, dekt dan die overige 11M de rest van de operationele kosten? En wat houden die kosten dan in?
Waarom kom je dan ook nog elk jaar, zonder uitgaande transfers, ruw geschat 3M te kort?
Ik ben eens even in de balans gaan neuzen. Grote lijnen.
Voor het boekjaar 21-22

Opbrengsten : 22,230,000

Kosten : 25,072,000 Waarvan Lonen : 14,230,000
Kosten en diensten: 7,787,000
Afschrijvingen : 2,456,000

Resultaat : - 2,842,000

Opmerkelijk zijn toch die afschrijvingen. Afschrijvingen van wat ?
Voor de accountants onder ons. Dit is toch zo goed als een neutrale cash flow, wat toch betekent dat er vorig boekjaar geen extra geld in de club moest gestoken worden, of zie ik dat mis ?

Gelet op alles is dat toch een enorme vooruitgang naar stabiliteit toe.
Rome en Parijs, herinner je je ?
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Info supportersconferentie

Bericht door miel »

stvvilvoorde schreef: 11 feb 2023, 09:23 Ik heb moeite om dat budget van 17M te geloven.
Het is niet de eerste keer dat zoiets verteld wordt.
Ik geloof dat Meekers zoiets ook ongeveer een jaar geleden vertelde.
Als de totale loonkost ergens schommelde rond de 6M euro (nu zelfs minder, want zonder Bruls en Kagawa verlies je twee top3 lonen, gecumuleerd ongeveer 1M minder) en je hebt geen euro gespendeerd aan inkomende transfersommen, dekt dan die overige 11M de rest van de operationele kosten? En wat houden die kosten dan in?
Waarom kom je dan ook nog elk jaar, zonder uitgaande transfers, ruw geschat 3M te kort?
Om maar iets te noemen , Bruls en Kagawa zijn pas 2 maanden weg als we daarmee volgens u al ongeveer 1miljoen zouden hebben uitgespaard , moet ge dringend eens gaan solliciteren dan zijn we binnen enkele jaren één van de rijkste clubs :D
Het is een beetje zoals bij u thuis , daar moet je ook niet enkel huur of een lening afbetalen dat gebudgetteerd is ( was het maar waar )
Hoeveel brieven met een venstertje arriveren er in een jaar ? die moeten betaald worden .
Voeding ,Kleding , kinderen enz enz zijn ook niet gratis .
Wanneer ge dat samen budgetteert en ge hebt een licht overschot is er geen probleem , maar als je iets voor krijgt dat niet voorzien was .
( langdurig ziek bvb door een ongeval ) dan kom je al snel in de problemen en stapelen de tekorten zich snel op .
Hoe kun je nu moeite hebben om dat budget van 17 miljoen te geloven , dat is zowat het licht van de zon ontkennen
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Info supportersconferentie

Bericht door stvvilvoorde »

Positivo schreef: 11 feb 2023, 10:20
stvvilvoorde schreef: 11 feb 2023, 09:23 Ik heb moeite om dat budget van 17M te geloven.
Het is niet de eerste keer dat zoiets verteld wordt.
Ik geloof dat Meekers zoiets ook ongeveer een jaar geleden vertelde.
Als de totale loonkost ergens schommelde rond de 6M euro (nu zelfs minder, want zonder Bruls en Kagawa verlies je twee top3 lonen, gecumuleerd ongeveer 1M minder) en je hebt geen euro gespendeerd aan inkomende transfersommen, dekt dan die overige 11M de rest van de operationele kosten? En wat houden die kosten dan in?
Waarom kom je dan ook nog elk jaar, zonder uitgaande transfers, ruw geschat 3M te kort?
Ik ben eens even in de balans gaan neuzen. Grote lijnen.
Voor het boekjaar 21-22

Opbrengsten : 22,230,000

Kosten : 25,072,000 Waarvan Lonen : 14,230,000
Kosten en diensten: 7,787,000
Afschrijvingen : 2,456,000

Resultaat : - 2,842,000

Opmerkelijk zijn toch die afschrijvingen. Afschrijvingen van wat ?
Voor de accountants onder ons. Dit is toch zo goed als een neutrale cash flow, wat toch betekent dat er vorig boekjaar geen extra geld in de club moest gestoken worden, of zie ik dat mis ?

Gelet op alles is dat toch een enorme vooruitgang naar stabiliteit toe.
Rome en Parijs, herinner je je ?
Ja die 6M waar ik het over heb komt van Salarysport.
Daar zal ook wel marge opzitten, maar ik denk dat die ook niet zomaar lukraak wat cijfers kunnen/mogen publiceren.
Maar stel nog dat daar max 25% marge opzit, dan kom je rond een 7-8 Miljoen loonkost voor de huidige kern uit.
Wat op zich nog altijd de helft is van wat er in de balans aangegeven staat.
Maar als het in de balans staat is die 14M loonkost wel een reeel gegeven.

Lonen van staff en andere medewerkers zijn niet in de cijfers van salarysport opgenomen.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de staff en andere medewerkers even grote of zelfs grotere loonkosten zijn ivgl met de spelers, tenzij er ook bij ons huppeldepup constructies zouden zijn.
Van de mishits van de laatste jaren zie ik ook enkel Jhonny Lucas nog op de loonlijst staan (die kerel heeft echt het groot lot gewonnen),
maar misschien betaalden we ook nog flink aan Filippov, Ito, Lee en andere Matsubaras.

Sowieso is die 14M is een gigantische loonkost die niet in verhouding staat met de kwaliteit in onze kern.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 11 feb 2023, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Info supportersconferentie

Bericht door Geel-Blauw »

Aangezien ze nu toch van plan zijn enkele aflopende contracten te verlengen vraag ik mij af waarom zo lang wachten? Ondertussen zijn die spelers vrij om ook met andere clubs te onderhandelen, waardoor STVV in een zwakkere onderhandelingspositie komt te staan. Start die contractonderhandelingen dan toch vroeger, dan kom je waarschijnlijk nog goedkoper uit.
Nie zievere, speile!
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Info supportersconferentie

Bericht door ertee »

stvvilvoorde schreef: 11 feb 2023, 12:54
Positivo schreef: 11 feb 2023, 10:20
stvvilvoorde schreef: 11 feb 2023, 09:23 Ik heb moeite om dat budget van 17M te geloven.
Het is niet de eerste keer dat zoiets verteld wordt.
Ik geloof dat Meekers zoiets ook ongeveer een jaar geleden vertelde.
Als de totale loonkost ergens schommelde rond de 6M euro (nu zelfs minder, want zonder Bruls en Kagawa verlies je twee top3 lonen, gecumuleerd ongeveer 1M minder) en je hebt geen euro gespendeerd aan inkomende transfersommen, dekt dan die overige 11M de rest van de operationele kosten? En wat houden die kosten dan in?
Waarom kom je dan ook nog elk jaar, zonder uitgaande transfers, ruw geschat 3M te kort?
Ik ben eens even in de balans gaan neuzen. Grote lijnen.
Voor het boekjaar 21-22

Opbrengsten : 22,230,000

Kosten : 25,072,000 Waarvan Lonen : 14,230,000
Kosten en diensten: 7,787,000
Afschrijvingen : 2,456,000

Resultaat : - 2,842,000

Opmerkelijk zijn toch die afschrijvingen. Afschrijvingen van wat ?
Voor de accountants onder ons. Dit is toch zo goed als een neutrale cash flow, wat toch betekent dat er vorig boekjaar geen extra geld in de club moest gestoken worden, of zie ik dat mis ?

Gelet op alles is dat toch een enorme vooruitgang naar stabiliteit toe.
Rome en Parijs, herinner je je ?
Ja die 6M waar ik het over heb komt van Salarysport.
Daar zal ook wel marge opzitten, maar ik denk dat die ook niet zomaar lukraak wat cijfers kunnen/mogen publiceren.
Maar stel nog dat daar max 25% marge opzit, dan kom je rond een 7-8 Miljoen loonkost voor de huidige kern uit.
Wat op zich nog altijd de helft is van wat er in de balans aangegeven staat.
Maar als het in de balans staat is die 14M loonkost wel een reeel gegeven.

Lonen van staff en andere medewerkers zijn niet in de cijfers van salarysport opgenomen.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de staff en andere medewerkers even grote of zelfs grotere loonkosten zijn ivgl met de spelers, tenzij er ook bij ons huppeldepup constructies zouden zijn.
Van de mishits van de laatste jaren zie ik ook enkel Jhonny Lucas nog op de loonlijst staan (die kerel heeft echt het groot lot gewonnen),
maar misschien betaalden we ook nog flink aan Filippov, Ito, Lee en andere Matsubaras.

Sowieso is die 14M is een gigantische loonkost die niet in verhouding staat met de kwaliteit in onze kern.
Misschien een aantal nuances/verduidelijkingen hierbij:
- De afschrijvingen zijn (hoofdzakelijk) op immaterieel vast actief (IVA). Voetbalclubs moeten (contracten van) aangekochte spelers immers als IVA boeken en afschrijven over de loopduur van het contract. Als een speler de club verlaat, wordt de boekhoudkundige restwaarde dan ook volledig afgeschreven.
- Dit betekent inderdaad dat de EBITDA van de club (ongeveer, op een paar 100k na) break-even is.
- De totale loonkost is inderdaad een dikke 14mio. Dit heeft wel betrekking op de volledige club (dus niet enkel spelers, maar ook staff en alle andere medewerkers in loondienst), hetgeen om een (kleine) 75 voltijdse equivalenten gaat.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Info supportersconferentie

Bericht door stvvilvoorde »

Geel-Blauw schreef: 12 feb 2023, 11:34 Aangezien ze nu toch van plan zijn enkele aflopende contracten te verlengen vraag ik mij af waarom zo lang wachten? Ondertussen zijn die spelers vrij om ook met andere clubs te onderhandelen, waardoor STVV in een zwakkere onderhandelingspositie komt te staan. Start die contractonderhandelingen dan toch vroeger, dan kom je waarschijnlijk nog goedkoper uit.
Ik snap dat ergens wel, omdat je volgend jaar met een nieuwe trainer zit.
Nu een contractverlenging geven aan een speler die niet past in het plaatje van de volgende trainer is wat ze willen vermijden denk ik.
Dan is het wel zaak van zo snel mogelijk duidelijkheid rond de T1 voor volgend seizoen te scheppen.
Hollerbach heeft al heel snel duidelijk gemaakt dat hij geen T1 zal worden, het vervolg op wie trainer wordt laat langer op zich wachten. Hopelijk hebben ze hier in de bestuurskamer wel al weet van, want april lijkt te laat, tegen die tijd gaan al veel einde-contractspelers elders getekend hebben, als ze dat nu al niet gedaan hebben. Zomaar lukraak verlengingen geven zonder het fiat van de toekomstige T1 gegeven is, lijkt net hetgeen wat ze willen vermijden ifv onnodige loonkost.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Info supportersconferentie

Bericht door stvvilvoorde »

ertee schreef: 12 feb 2023, 13:09
- De totale loonkost is inderdaad een dikke 14mio. Dit heeft wel betrekking op de volledige club (dus niet enkel spelers, maar ook staff en alle andere medewerkers in loondienst), hetgeen om een (kleine) 75 voltijdse equivalenten gaat.
Ok, maar bij die 75 zitten dan ook de spelers bijgerekend?
Of zijn dat enkel staff en vaste medewerkers?

Ik blijf die 14M loonkost een gigantisch bedrag vinden voor een club als de onze.
Ik zou daar wel wat transparantie in willen zien.
Zonder te moeten weten wat elke speler individueel verdient, kan je wel procentueel aangeven wat bijvoorbeeld het aandeel van de huidige kern is, de staff, de vaste medewerkers en de ballast.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 12 feb 2023, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Info supportersconferentie

Bericht door ertee »

stvvilvoorde schreef: 12 feb 2023, 14:38
ertee schreef: 12 feb 2023, 13:09
- De totale loonkost is inderdaad een dikke 14mio. Dit heeft wel betrekking op de volledige club (dus niet enkel spelers, maar ook staff en alle andere medewerkers in loondienst), hetgeen om een (kleine) 75 voltijdse equivalenten gaat.
Ok, maar bij die 75 zitten dan ook de spelers bijgerekend?
Of zijn dat enkel staff en vaste medewerkers?

Ik blijf die 14M loonkost een gigantisch bedrag vinden voor een club als de onze.
Ik zou daar wel wat transparantie in willen zien.
Inclusief spelers inderdaad. Denk dat dit in vergelijking met gelijkaardige clubs niet overdreven is. Maar het is duidelijk geworden de laatste maanden dat dit naar beneden moet (en dat zal met Bruls en Kagawa wel al wat gebeurd zijn).
Plaats reactie