STVV - Westerlo

Alles over de wedstrijden van STVV
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Westerlo

Bericht door Guggenheimer »

Dreke schreef: 22 feb 2023, 15:53
Piana schreef: 22 feb 2023, 13:16 De beste verdediging blijft de bal zo hoog mogelijk op hun helft houden.
Niet als die bij recuperatie in één pass iemand alleen op doel afstuurt...
Wel als je 0-1 achterstaat en met 10 staat te spelen ... .
Niet gespeeld is altijd verloren en dat is wat we tot minuut 85 gedaan hebben.

We moeten daarom voor alle duidelijkheid niet plots met 9 vooraan gaan staan.
Maar je kan gerust een pion achteraan ( 4 ipv 5 ) opofferen om vooraan wat meer slagkracht te hebben.

De meerderheid van de ploegen speelt nog steeds met 4 achteraan.
Lopen die dan bij iedere recuperatie zo enorm veel kans om op een counter te stuiten ?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Westerlo

Bericht door Dreke »

Guggenheimer schreef: 22 feb 2023, 19:32 Lopen die dan bij iedere recuperatie zo enorm veel kans om op een counter te stuiten ?
Hebben die dan allemaal verdedigers met het profiel van bv. Leistner?
A loyal football fan only supports the shirt...
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Westerlo

Bericht door Guggenheimer »

Dreke schreef: 22 feb 2023, 21:20
Guggenheimer schreef: 22 feb 2023, 19:32 Lopen die dan bij iedere recuperatie zo enorm veel kans om op een counter te stuiten ?
Hebben die dan allemaal verdedigers met het profiel van bv. Leistner?
Allemaal ? Natuurlijk niet. Maar er zijn in elk wel teams die met 4 achteraan spelen met een tragere centrale verdediger gekoppeld met een snellere.
Jan Vertonghen om 1 voorbeeld te geven.

Ik heb ook niet gezegd dat er geen risico's aan verbonden zijn. Maar je bent al met 0-1 aan het verliezen. Als je niks doet, heb je sowieso verloren. Als we met 11 zijn en "ons" voetbal spelen, hebben we het al moeilijk om te scoren en dan zijn we wel met 2 vooraan. Laat staan dat je tegen Westerlo dat rustig balbezit houdt met 1 spits plots wel een goal zal maken.
Ik zeg daarom niet dat je vanaf de rode kaart al volop naar voor moet trekken. Maar zeker als je merkt dat Westerlo zichzelf in slaap aan het dommelen is, moet je iets durven proberen.
Het doelsaldo is belangrijk maar in deze fase van de competitie waarin je op achtervolgen bent aangewezen en je zit in een mindere periode moet je wat lef durven tonen.

Als het slecht uitpakt en we krijgen er nog 2 binnen dan is het resultaat hetzelfde alleen zal je dan 2 goals moeten "ophalen" voor het doelpuntensaldo.
Als je wint of gelijkspeelt met 10 kan dat echter een enorme motivatie en teamgeest boost met zich meebrengen voor de komende matchen.
3800
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2022, 01:21
Supporter van: stvv

Re: STVV - Westerlo

Bericht door 3800 »

stvvilvoorde schreef: 21 feb 2023, 15:52 Ik ben er ook niet direct wild van als speler, maar Hara heeft zich te pletter gewerkt toen hij alleen voorin kwam te staan.
We gaan het nooit weten, maar ik denk dat ge in die rol aan Bruno nog veel minder gehad had.

Als ge met 4 vanachter moet blijven en uw flanken mogen niet oprukken, gaat het dan beter zijn dan met 5 waar uw flanken wel nog mogen oprukken?
Stel dat uw flank dan wel oprukt, dan moet een van uw 2 cm's die positie overnemen en komt ge evengoed in ondertal op het middenveld.

Ik denk toch ook dat het een verschil is (vooral mentaal), dat ge tot de laatste minuut nog kans maakt om gelijk te maken of dat het direct 0-2 wordt en boeken toe met nog een hele helft te spelen.
Ik begrijp de kritiek op Hara hier eerlijk gezegd niet. Hij is gezien zijn lengte behoorlijk technisch aangelegd en snel. Hij kan de bal bijhouden en is kopbalsterk. Voor zo'n profielen wordt tegenwoordig veel geld betaald door grote clubs. Ik zie hem dan ook in de Europese subtop geraken. Ik herinner me een fase in de eerste helft tegen Westerlo, een lange bal van een meter of 60 die hij al lopend met de rug naar de goal perfect in de voeten van Hashioka kopt. Zo 1 fase zegt soms heel veel, dit heb ik geen enkele STVV-spits in de afgelopen tien jaar zien doen. De toekomst zal mij gelijk geven in de bewering dat deze man nog een grote carrière gaat maken.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV - Westerlo

Bericht door bert1924 »

Heeft iemand de buitenspellijn van de var gezien .Ik bedoel bij de pas naar de voorlaatste speler van westerlo.
Wanneer werd die lijn getrokken??? Waarom werd deze lijn niet getoond op TV???
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Westerlo

Bericht door voetballiefhebber »

Hoeveel interesse is er voor Charleroi-STVV? Men is hier nog druk bezig met de match tegen Westerlo.
Ik moet ook toegeven dat het momenteel met mezelf niet echt leeft. Ik ga die wedstrijd dan ook skippen op tv omdat er dan ook ene Anderlecht-Standard is. Als er dan een interessante buitenlandse match was geweest, had ik ook de voorkeur aan die match gegeven. Heb het wel gehad met een ploeg die niet wil voetballen en met 11 man voor de goal kruipt zonder creativiteit.

Als dit over een andere ploeg zou gaan dan STVV, zou je zelfs hopen dat ze degraderen met dit soort voetbal. Maar wij zijn in deze ook niet neutraal. Je zou zeker niet hopen dat zo'n defensief voetbal PO II zou halen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV - Westerlo

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef: 24 feb 2023, 11:15 Hoeveel interesse is er voor Charleroi-STVV? Men is hier nog druk bezig met de match tegen Westerlo.
Ik moet ook toegeven dat het momenteel met mezelf niet echt leeft. Ik ga die wedstrijd dan ook skippen op tv omdat er dan ook ene Anderlecht-Standard is. Als er dan een interessante buitenlandse match was geweest, had ik ook de voorkeur aan die match gegeven. Heb het wel gehad met een ploeg die niet wil voetballen en met 11 man voor de goal kruipt zonder creativiteit.

Als dit over een andere ploeg zou gaan dan STVV, zou je zelfs hopen dat ze degraderen met dit soort voetbal. Maar wij zijn in deze ook niet neutraal. Je zou zeker niet hopen dat zo'n defensief voetbal PO II zou halen.
Charleroi haalde met zo'n soort voetbal PO I...

Positivo heeft Brusselmans gevraagd wat hij nu eigenlijk wou.

Awel, ga eens allemaal te raden bij uzelf.
Wat wil je?
Attractief voetbal? Dan moet je kunnen accepteren dat je matchen verliest.
Een prijs? Dan moet je voor een andere club gaan supporteren
Resultaten? Dan moet je resultaatsvoetbal spelen.
Eigen jeugd? Dan moet je accepteren dat die mannen leergeld betalen.
Ervaring? Dan moet je accepteren dat er iets minder creativiteit is
Creatieviteit? Dan moet je accepteren dat je soms in het mes loopt.

Het moet een gulden middenweg zijn, maar als dat zo simpel was, dan zouden er wel meer clubs bovenaan meedraaien.

De Japanners hun keuze is gemaakt.
Resultaat via countervoetbal.

Ik ben akkoord op voorwaarde dat er effectief gecounterd wordt.
Brys kon dat blijkbaar niet bij ons, maar doet dat nu wel bij OHL.
Hollerbach kon dat bij Moeskroen, maar kan dat niet bij ons
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - Westerlo

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVV-fan schreef: 24 feb 2023, 11:28
Hollerbach kon dat bij Moeskroen, maar kan dat niet bij ons
Als niemand het wil zien, of durft te zeggen, dan zal ik het doen !
Als Leistner aan de bal komt, moet het eerst naar Bauer, dan terug, dan naar Wolke, dan terug, dan weer naar Bauer, dan naar Koita, dan weer terug naar Bauer tot bij Leistner, dan naar Wolke, dan naar Hayashi, dan terug naar Wolke, en terug naar Leistner .... Effe Schmidt niet vergeten, en dan eens proberen via Konate of Boya !!!!

Daar sta je als voorspeler, mooi afgedekt !

Opdracht van Herr Bernd blijkbaar !
Maar Leistner zal ook eens nooit versnellen, nee echt nooit !
Schmidt is een goeie keeper, maar zijn getalm werkt nie alleen de tegenstander op de zenuwen!
Probeer zo maar een counter op poten te zetten !
:zot:

Dit heeft niks, maar dan ook niks te zien met op snelheid gepakt worden bij een balrecuperatie, nul en niks !
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Westerlo

Bericht door Piana »

Dreke schreef: 22 feb 2023, 15:53
Piana schreef: 22 feb 2023, 13:16 De beste verdediging blijft de bal zo hoog mogelijk op hun helft houden.
Niet als die bij recuperatie in één pass iemand alleen op doel afstuurt...
Ik heb ook niet gezegd dat ge als kiekes zonder kop naar voor moet lopen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie