Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Alles over de wedstrijden van STVV
3800
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2022, 01:21
Supporter van: stvv

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door 3800 »

Straf toch hoe snel iedereen hier Hollerbach en zijn elftal met de grond gelijk maakt na een nipte nederlaag tegen een Stig elftal. Een nipte nederlaag die trouwens even goed een overwinning had kunnen zijn had Bruno 1 van zijn 2 dikke kansen afgemaakt in de eerste helft.

Iedereen weet dat dit team moeilijk een achterstand kan ophalen, is dat een schande? Nee, zeker niet. Even ter herinnering: STVV heeft dit seizoen 0€ aan transfers uitgegeven, niet rekening houdende met eventuele vergoedingen voor geleende spelers, maar dit kan onmogelijk een groot bedrag zijn, gezien de gierigheid van Pinto en Tateishi.

Wat verwacht ge dan??! Dat ze zich met sprankelend voetbal in de top 8 dansen? Nee ik volg Hollerbach als hij zegt dat het niet realistisch is om over play-offs te praten met deze kern. Is dat zijn fout? Nee, het bestuur had creativiteit moeten binnenhalen toen ze Bruls lieten gaan, dat hebben ze niet gedaan. Valt Hollerbach dan niets te verwijten? Zeker wel, gezien zijn bizarre selecties en vervangingen van de laatste weken.
Toch denk ik dat weinigen dit seizoen beter hadden gedaan dan Holly met de middelen die hij heeft, al is het intussen ook wel duidelijk dat de man een houdbaarheid heeft en het tijd is om een volledige nieuwe cyclus op te starten, hopelijk met een keuze die rendeert op de lange termijn, met een onderbouwd sportief plan dat ook de doorstroom van eigen jeugd implementeert.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

voetballiefhebber schreef: 26 feb 2023, 21:58
Bernd Hollerbach (coach STVV): "Het resultaat vandaag is niet zo belangrijk voor mij
Bol het af man !
:vomit:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door stvvilvoorde »

Ge kunt toch moeilijk de trainer verwijten geen ambitie te hebben, als ze van hogerhand die ambitie al lang hebben opgegeven.

Ge hebt momenteel vooral geen middenveld dat 1a waardig is.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef: 27 feb 2023, 07:35 Ge kunt toch moeilijk de trainer verwijten geen ambitie te hebben, als ze van hogerhand die ambitie al lang hebben opgegeven.

Ge hebt momenteel vooral geen middenveld dat 1a waardig is.
Zeer simpel uitgelegd:
Toen Brys op Brugge zijn bs ploeg opstelde op Brugge zei ook iedereen dat hij gewoon niet beter kon.
Een half jaar later moesten diezelfde mensen hun woorden inslikken.

Ge kunt hier nog 20.000 keren schrijven: "Brüls, Brüls, Brüls, Brüls, Brüls", maar dat gaat niemand redden.

Brüls alleen lost dit niet op.
"Niet ambitieus genoeg bestuur" is een dooddoener.
Het bestuur kan niks doen aan de opstelling van Hollerbach.
Het bestuur kan niks doen aan de tactische keuzes van Hollerbach.
Het bestuur kan de spelers niet zelf gaan wisselen.

Het bestuur heeft Hollerbach echter wel gegeven wat hij wou.
Okazaki, Hara, Reitz.

Als je vorig seizoen meer behaalde met dezelfde spelers, kan het niet zijn dat je het seizoen erna (met 1 a 2 spelers minder, maar wel met vervangers) plots zoveel slechter doet en alsnog "het meeste eruit halen".

Dat ligt dan echt wel aan de trainer.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Piana »

Bruno heeft gister evenveel fout aan de nederlaag als Schmidt. Hij moet de eerste helft 0-1 maken, dan counter je deze match gewoon uit. Al moet je wel zeggen dat Schmidt aan een Mignolet-jaar bezig is in 2023: schitterend pakken, maar af en toe dure foutjes. Dat uitkomen op Zulte en op Anderlecht, nu gister weer. Aan de andere kant pakt hij dan weer ballen die anderen niet pakken...

Charleroi was helemaal niet beter. Ze kregen pas kansen toen Hollerbach Leistner als doorkopper ging gebruiken. Dat gezaag over de kwaliteit in de ploeg als je verliest, dat mag eens stoppen. Ja, de kern is smal en tuurlijk mag er iets bij. Maar je had gister even goed kunnen winnen, met dezelfde kern.

De armoede van de trainer, die ik tegen Westerlo ook al aankloeg: Die man kan een defensieve organisatie neerzetten om u tegen te zeggen, en vanuit die organisatie ook als blok (af en toe) vooruit voetballen. Maar eens hij die egelstelling moet openbreken, vervalt hij in wanhopige bric-a-brac taktieken die meer op goed geluk gebaseerd zijn dan op kunde. Constant de bal naar Leistner stampen, om te hopen dat hij misschien eens goed valt, dat is geen aanvallende tactiek. Tegen een ploeg als Charleroi, die meer uit beren bestaat dan uit mensen, moet je over de grond voetballen. Het is ook op die manier dat we in de eerste helft onze kansen bij mekaar hebben gespeeld.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Tompie »

Blijkbaar hebben we toch bijzonder veel weelde in onze kern:
Janssens speelt een uitstekend seizoen -> op de bank ermee
Hayashi is de absolute aanjager in offensief opzicht, de enige die voor wat diepgang zorgt -> op de bank ermee
Koïta is zowat de enige speler die met een flits wat kan forceren -> op de bank ermee (of zeker niet op een positie waar hij écht wat kan betekenen)

Dan moet je wat mij betreft niet teveel zagen als trainer over een gebrek aan kwaliteit, over het 'boven onze stand geklasseerd staan', over PO2 dat absoluut niet haalbaar zou zijn ... Wat een gezaag. Tot voor enkele weken was deze kern meer dan goed genoeg om mee te doen voor PO2. Ik herinner me zelfs dat Schmidt zei dat ze nog droomden van PO1. Wel, dat mag dan totaal onrealistisch zijn, maar geef me dan toch maar liever deze houding dan wat er zich de afgelopen weken heeft afgespeeld.

Dat je de laatste speeldagen van een seizoen waarin je je met moeite hebt gered naar het einde moet slepen, daar kan ik inkomen. Maar je bent dit seizoen nooit in de problemen gekomen, je hebt nog een reeks leuke affiches op het programma, de heren mogen blij zijn dat ze profvoetballer zijn. Een klein beetje spelvreugde, is dat echt teveel gevraagd ...

Volgende week de Limburgse derby, dat zou een hoogdag moeten worden. Terwijl je nu na de voorbije wedstrijden vooral denkt: gaan ze er überhaupt wel zin in hebben? Gaan we daar echt weer met 10 voor de goal liggen tot we toch een goal slikken en de wedstrijd eigenlijk al gespeeld is? Ben eens benieuwd ...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef: 27 feb 2023, 07:55
stvvilvoorde schreef: 27 feb 2023, 07:35 Ge kunt toch moeilijk de trainer verwijten geen ambitie te hebben, als ze van hogerhand die ambitie al lang hebben opgegeven.

Ge hebt momenteel vooral geen middenveld dat 1a waardig is.
Zeer simpel uitgelegd:
Toen Brys op Brugge zijn bs ploeg opstelde op Brugge zei ook iedereen dat hij gewoon niet beter kon.
Een half jaar later moesten diezelfde mensen hun woorden inslikken.
Was het een half jaar na die match dan beter?

maar ge hebt gelijk het doet veel aan het einde Brys denken.
het zijn dezelfde roepers als toen, die het nu ook weer de trainer verwijten.

De kwaliteit van deze kern ligt in het defensieve.
Hollerbach was daar de geknipte trainer voor en heeft dat goed gedaan.

De laatste 3 matchen waren de eerste 30 minuten goed en dan loopt het mis.
Als Okazaki voor uw bak de bal tussen Boya en Konate komt halen, dan is er geen aansluiting meer naar voren toe.
Eerste helft hebt ge 3x zoveel kansen als Charleroi gehad.
2 keer komt Bruno in een positie die hij anders wel uitbuit.
Zoals iemand anders hier schreef, de citroen lijkt stilaan uitgeperst.
Van de laatste 8 matchen verliezen we er 4 omdat er iemand zijn taak niet naar behoren uitvoert. (Op standard (bauer), op Anderlecht (texeira), thuis tegen Gent en Westerlo (Koita) )
Ook tegen OHL lijdt ge puntenverlies owv een loempe defensieve fout van Texeira, tegen Kortrijk hebt ge vooral chance dat ze die eerste niet fluiten en die tweede wel (met iets minder goed gezinde VAR had ge daar penalty tegen en weeral rood voor Koita eerste helft gekregen).
De scherpte lijkt minder, dat was voordien anders.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door lakie »

Pfff die commentaar altijd dat PO 2 onrealistisch is met deze kern, komt stillekes aan mijn strot uit.
Voor de match tegen Westerlo, was er geen vuiltje aan de lucht.
Had die match niet verloren en gisteren gewonnen en de wereld zag er heel anders uit, met nog thuismatchen tegen Seraing en Oostende.
Maar als je op voorhand al gaat zeggen dat je iets niet kan, of dat het niet gaat lukken, dan zal dat ook zo zijn.
Want dan gedraag je je ernaar.
Voor mij ontbreekt er wel inzet en mentaliteit, zowel bij trainer als spelers. De grinta zou er vanaf moeten spatten bij winst of een goede tackle of weet ik veel, en na de match zou je ontgoocheld moeten zijn als het resultaat niet is wat je gehoopt had.
Maar op het veld zie ik vaak gelatenheid en na verlies, lachende gezichten, tja....
Niet moeilijk ook met een heel ploeg spelers die einde contract zijn en een trainer die het zelf afbolt na dit seizoen (kan dit niet een beetje vroeger Bernd?).
Speel gvd ook es met uw beste ploeg ipv en die wissels dan ook altijd :roll:
Net zo erg, is de commentaar dat de match tegen Genk de match van het jaar is.
Wel, die match kan mij op zich bijna gestolen worden, als je 4/6 of 6/6 had gehaald tegen Westerlo en Charleroi.
Voor mij waren dat meer de matchen van het jaar.
Enfin, seizoen is voorbij, we zullen niet zakken en we spelen geen PO's...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jean-Paul »

voetballiefhebber schreef: 27 feb 2023, 00:47 Straks komt Meekers in TVL Sportcafé
Dan moeten we zeker kijken.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door voetballiefhebber »

Tompie schreef: 27 feb 2023, 08:55 Volgende week de Limburgse derby, dat zou een hoogdag moeten worden. Terwijl je nu na de voorbije wedstrijden vooral denkt: gaan ze er überhaupt wel zin in hebben? Gaan we daar echt weer met 10 voor de goal liggen tot we toch een goal slikken en de wedstrijd eigenlijk al gespeeld is? Ben eens benieuwd ...
Inderdaad, je kunt je afvragen hoeveel zin ze nog hebben en/of ze de rode loper uitrollen voor Genk.

Doet me denken aan die thuismatch tegen Anderlecht in het begin van het seizoen. Toen werd het een droge 0-3 en had het zomaar 0-6 geweest kunnen zijn als Anderlecht in de tweede helft nog echt had doorgeduwd. Toen was er de reden van de spelers die met een transfer in hun hoofd zaken. Toen zei iedereen die in direct verband stond met de spelers dat het die dag niks zou worden tegen Anderlecht. Nu is er een gevoel van einde seizoen met trainer en veel spelers die de club gaan verlaten. Er is gelatenheid bij Hollerbach, dat zag je meteen in zijn laatste interviews voor de match. Het lijkt hem niets meer te kunnen schelen.
Ik vind dat de man veel heeft betekend voor de club, maar door allerlei omstandigheden er geen zin meer in heeft. Hij toont dat nu door bepaalde spelers die wel vaak een goed niveau haalden, op de bank te zetten.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Herr Bernd heeft 10 matchen voor het einde beslist dat het welletjes geweest is !
Op dat moment stonden we op 7, maar omdat hier en daar het woord PO viel, onstak hij in razernij dat zoiets gedurfd werd omdat HIJ gezegd had dat dat niet mocht ! :heil:

Wat hij sindsdien al allemaal uitgekraamd heeft, waiwai !!!
Ik hoor het De Roeck al zeggen in Westerlo: Gastekes, Foster is weg, nu hebben we minder kwaliteit, ik ga nu zo maar wat doen in de opstelling, jullie zijn niet goed genoeg voor PO !
Want dat is de toon die Herr Bernd laat horen, echt wel motiverend !

Ik zie er hier nog verder spelen in het orkest, wegkijkend en te beroerd om toe te geven dat ze fout waren.
Das geen schande, maar blijkbaar ben je dan een narcist !

Het verhaal Hara is hier een groots leven gaan leiden. Zonder hem zou het niks worden. Hayashi/Bruno met 18 goals, het was niet goed, er moest een targetman bij om dat als voorbeeld te nemen. Hij maakt er geen 3, ik heb het eerder al gezegd !

Seizoen voorbij, net toen het om een paar knikkers begon te gaan !
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Antismurf »

Ik zag een wedstrijd zoals ik er dit seizoen nog wel heb mogen aanschouwen van STVV. Stug verdedigen, bikkelen in duels op het middenveld - maar o zo zwak in de passing, een spits die een paar kansen krijgt maar als de efficiëntie niet top is scoor je dus niet. En al die lange ballen, is dat omdat er nu een grote spits opstaat? De defensie van de Zebra's vond het precies wel oké zo.
Weet ook niet of in de hoofden van spelers en staf Play off 2 nog echt een ambitie is. Als je einde contract bent, zijn dat een paar extra matchen om jezelf in de kijker te spelen maar ook niet meer dan dat. En als er achter de schermen al een contract klaarligt elders, heb je het als speler misschien zelfs liever niet. Langer vakantie en minder risico om je nog te blesseren voor het volgende seizoen.
Dat de focus er niet meer 100% is bij die spelers zou zelfs niet mogen verbazen. Zelf ben ik een paar keer van job veranderd, als je dan in je vooropzeg zit doe je nog wel je best maar het is toch 'anders'. Spelers of de trainer die zeker weggaan, dat speels zeker een rol zelfs al neem je jezelf voor om voluit je job te doen zolang je nog bij je huidige werkgever zit. Hopelijk spelen ze wel voluit in de derby, maar verder vrees ik dat het moeilijk wordt om de groep op scherp te zetten voor de overige wedstrijden. Met wat meeval kan je nog punten sprokkelen, als het tegenzit kan het even goed niks meer zijn.
Uitspraken van Hollerbach als "voor mij hoeft het vandaag niet" of "misschien staan we wel boven onze waarde in de rangschikking" doen me in elk geval weer wat denken aan "de match die niemand wil spelen"-Brys. Ook al is een trainer niet meer gemotiveerd, dat mag hij nooit vertellen aan de spelers. Laat staan tijdens een persconferentie. Als Holly ooit een club in de Bundesliga wil trainen, heeft hij nog werk aan zijn communicatie.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Yellow Feaver »

Liever congé dan Play-Off 2 is de screensaver van Bernd denk ik. Bestuur heeft tijdens de winter GVD gedaan wat hij gevraagd heeft.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Lukske de Lange »

Brusselmans 2.0 schreef: 27 feb 2023, 11:53 Herr Bernd heeft 10 matchen voor het einde beslist dat het welletjes geweest is !
Op dat moment stonden we op 7, maar omdat hier en daar het woord PO viel, onstak hij in razernij dat zoiets gedurfd werd omdat HIJ gezegd had dat dat niet mocht ! :heil:

Wat hij sindsdien al allemaal uitgekraamd heeft, waiwai !!!
Ik hoor het De Roeck al zeggen in Westerlo: Gastekes, Foster is weg, nu hebben we minder kwaliteit, ik ga nu zo maar wat doen in de opstelling, jullie zijn niet goed genoeg voor PO !
Want dat is de toon die Herr Bernd laat horen, echt wel motiverend !

Ik zie er hier nog verder spelen in het orkest, wegkijkend en te beroerd om toe te geven dat ze fout waren.
Das geen schande, maar blijkbaar ben je dan een narcist !

Het verhaal Hara is hier een groots leven gaan leiden. Zonder hem zou het niks worden. Hayashi/Bruno met 18 goals, het was niet goed, er moest een targetman bij om dat als voorbeeld te nemen. Hij maakt er geen 3, ik heb het eerder al gezegd !

Seizoen voorbij, net toen het om een paar knikkers begon te gaan !
Heb mij inderdaad al soortgelijke bedenking gemaakt. Westerlo speelt met Fixelles, Van eeno en Chadli op het middenveld en Van den Keybus, Kyan Vaesen in de spits...en dat zou intrinsiek meer kwaliteit zijn dan Boya, Konaté, Okazaki en Bruno/Hayashi?
Perdichizzi/neustadter of Leistner/bauer?

Hopelijk evolueren we in de toekomst naar effectief omschakel voetbal. Opvangen/bal veroveren en omschakelen om te scoren met meerderheid tegen ondertal van tegenstanders.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door stvvilvoorde »

Vergeet ge Madsen per express?

Ik zou graag Boya en Okazaki inruilen voor Madsen en Chadli hoor
Plaats reactie