Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door tesneusdoek »

Soit...het enige wat we kunnen of mogen hopen is dat DMM weer iets bijleert tijdens dit wel heel lang uitgesponnen seizoenseinde, nl.: Spelers en trainers die einde contract zijn, zijn minder gemotiveerd en trekken in geval van twijfel de voet liever terug, of doen dat sprintje minder als ze iets voelen, want een blessure maakt het moelijk om een contract vast te krijgen op een ander. Vooral de vroegtijdige communicatie door Hollerbach dat hij weggaat, blijkt nu nefast. Dat is zoals een meester die aan de klas zegt dat hij aan het einde van het jaar op elk vak een punt meer geeft voor goed gedrag, en dan ineens voor de Krokusvakantie zegt dat hij bij eind mei op pensioen gaat en dat een andere meester of juffrouw hem definitief :zot: vervangt. Dan zal er méér dan een leerling zijn voeten aan beginnen te vegen. De enige manier waarop die vroegtijdige communicatie iets positiefs met zich mee kon brengen, was als de nieuwe trainer er nu al, samen met Hollerbach, stond tijdens de trainingen, matchbesprekingen,...en er naar de groep toe duidelijk werd gemaakt wie blijft en wie weggaat en onder welke voorwaarden en wie zich nog moet bewijzen.

Zoals altijd is het kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Geen 5-jarencontracten aanbieden aan spelers die boven de 27 zijn en altijd de mogelijkheid voorzien om het contract te laten ontbinden, of een automatische loonsvermindering (in de vorm van minder bonussen of minder extra's bovenop het basisloon) voorzien, in geval van degradatie, en daar tegenover bonussen aanbieden die stijgen naarmate de ploeg hoger eindigt en eventeel een prijs pakt (beker, Europees...). En laat het dan niet meer zover komen dat verschillende kernspelers nog maar 6 maanden onder contract liggen!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door toyotacorolla »

Hara nog een schim van vorig seizoen, wint amper een kopduel.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef: 27 feb 2023, 12:24 Vergeet ge Madsen per express?

Ik zou graag Boya en Okazaki inruilen voor Madsen en Chadli hoor
En wat denkt ge dat die mannen kunnen doen in het systeem van Hollerbach op het moment?

Wilt ge trouwens glazen Chadli op ons kunstgras zien ronddartelen?
Die verrekt zijn kuit van er gewoon naar te kijken.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef: 27 feb 2023, 12:25 Zoals altijd is het kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Geen 5-jarencontracten aanbieden aan spelers die boven de 27 zijn en altijd de mogelijkheid voorzien om het contract te laten ontbinden, of een automatische loonsvermindering (in de vorm van minder bonussen of minder extra's bovenop het basisloon) voorzien, in geval van degradatie, en daar tegenover bonussen aanbieden die stijgen naarmate de ploeg hoger eindigt en eventeel een prijs pakt (beker, Europees...). En laat het dan niet meer zover komen dat verschillende kernspelers nog maar 6 maanden onder contract liggen!
Theoretisch gezien is dit zelfs perfectie.

Praktisch gezien is dit ondoenbaar.

Welke manager gaat op dat moment dan al niet zitten te leuren met andere teams, waardoor de speler in kwestie een Brülske of een Diarezake gaat doen?

Leg u erbij neer dat, als kleiner team, dat uw lot is.
Het is heel veel als'en in de managerwereld.
Het is allemaal niet zo simpel als zeggen: "geef een prestatiegericht contract" of "geef gewoon meer" of "geef gewoon wat hij vraagt".

Ergens moet ge als club ook de lijn trekken. Uw onderhandelingen aanpassen aan uw langetermijnsdoelstellingen, want anders walsen ze in die corrupte slangenkuil zo over u heen.

Voorbeeld dat het allemaal niet zo simpel is:
STVV had jaren geleden (lang voor de Japanners) een overeenkomst met een Kroatische middenvelder (zijn naam ontglipt mij, maar dat was in hetzelfde seizoen dat Tino Sven Susic bij onze noorderburen tekende).
Het filmke van zijn voorstelling en alles was klaar, hij moest gewoon nog zijn handtekening zetten onder het contract.
Bij het aankomen op de club had hij een andere manager bij die ineens x aantal dingen meer vroeg...

Dus: het is vaak niet zo simpel en het is erger geworden ten opzichte van vroeger.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 27 feb 2023, 12:24 Vergeet ge Madsen per express?

Ik zou graag Boya en Okazaki inruilen voor Madsen en Chadli hoor
Per expres niet. Baseerde me op de opstelling van de wedstrijd tegen ons.

Bedankt voor de aanvulling ;)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door tesneusdoek »

Theoretisch gezien is dit zelfs perfectie.

Praktisch gezien is dit ondoenbaar.

Welke manager gaat op dat moment dan al niet zitten te leuren met andere teams, waardoor de speler in kwestie een Brülske of een Diarezake gaat doen?

Leg u erbij neer dat, als kleiner team, dat uw lot is.
Het is heel veel als'en in de managerwereld.
Het is allemaal niet zo simpel als zeggen: "geef een prestatiegericht contract" of "geef gewoon meer" of "geef gewoon wat hij vraagt".

Ergens moet ge als club ook de lijn trekken. Uw onderhandelingen aanpassen aan uw langetermijnsdoelstellingen, want anders walsen ze in die corrupte slangenkuil zo over u heen.

Voorbeeld dat het allemaal niet zo simpel is:
STVV had jaren geleden (lang voor de Japanners) een overeenkomst met een Kroatische middenvelder (zijn naam ontglipt mij, maar dat was in hetzelfde seizoen dat Tino Sven Susic bij onze noorderburen tekende).
Het filmke van zijn voorstelling en alles was klaar, hij moest gewoon nog zijn handtekening zetten onder het contract.
Bij het aankomen op de club had hij een andere manager bij die ineens x aantal dingen meer vroeg...

Dus: het is vaak niet zo simpel en het is erger geworden ten opzichte van vroeger.
Akkoord met u dat de praktijk vaak verschilt van de theorie, maar dat is juist waar de expertise van de onderhandelaars komt kijken en hetgeen ik aangeef, zou toch steeds uw streefdoel moeten zijn, waaraan het merendeel van uw contracten moet beantwoorden. Ik weet dat het onmogelijk is, maar ik zou toch graag eens een transferperiode van STVV van binnenuit willen meemaken, om te zien hoe en door wie er beslissingen genomen worden en op basis van welke criteria. Vermits DMM blijkt geeft (te) rationeel tewerk te gaan, zou het heel interessant zijn m te weten wat hun vooropgestelde prioriteiten zijn.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door KNRI »

Brusselmans 2.0 schreef: 27 feb 2023, 11:53 Seizoen voorbij, net toen het om een paar knikkers begon te gaan !
En hiermee is alles gezegd! :headbang:
Waarom competitie spelen als je niet tot het uiterste wil gaan :(
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jacques »

Al bij al is wat gisteren gebeurde niet zo onlogisch. Piana haalt terecht aan dat je deze wedstrijd ook had kunnen winnen, zoals we eerder al veel wedstrijden op deze manier wonnen. Echt dramatisch of problematisch was de aanvang dan ook niet. De mentaliteit lijkt me dan ook niet slecht te zijn. Wat wel problematisch is, is dat de mot erin lijkt te sluipen. Deze ploeg had het altijd al moeilijk om om te schakelen na een achterstand. Nu lijkt dat ook mentaal een grote opgave te worden. De wil om dieper te gaan, het heilige vuur lijkt er wat uit te zijn. Ze worden daarin niet geholpen door de uitspraken en keuzes van de coach vooraf en tijdens de wedstrijd. Lakie merkt terecht op dat als je vooraf al zegt dat PO2 te hoog gegrepen is, dat uiteindelijk ook zal blijken, omdat je je ernaar gaat gedragen. Meer grinta, meer goesting en meer spelvreugde van de coach zou deze ploeg goed doen.
Er is nog weinig te winnen of te verliezen, voor velen stopt het verhaal ook over enkele maanden, maar de erfenis die je nalaat zal wel in belangrijke mate bepaald worden door die laatste maanden: eruit gaan met een knal of met een sof? Aan trainer en spelers om die vraag te beantwoorden. In dat opzicht is de derby van volgend weekend een geschenk. Misschien een vergiftigd geschenk, maar wel een dat het voordeel van de duidelijkheid met zich meebrengt. Excuses zullen niet getolereerd worden, maskers niet gedragen worden. Tijd om kleur te bekennen.

Oh ja en wat Hara betreft: de jongen is niet zoveel slechter of beter dan 12 maanden geleden. Wat vooral veranderd is, is het scheefgegroeide verwachtingspatroon bij sommigen.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Positivo »

Ik ben altijd pro Hollerbach geweest.
En voor wat voorbij is blijf ik dat.

Naar de toekomst niet meer.
Een coach die van zijn team zegt dat ze boven hun waarde geklasseerd staan, is niet meer geloofwaardig om zijn team een prestatie te laten neerzetten.

Dan is het einde verhaal.
Als je zo denkt moet je niks doen in het voetbal. Dan moet je zelfs geen competitie spelen …. Dan wordt de ploeg met de grootste talenten (op papier) automatisch kampioen.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Lukske de Lange »

Jacques schreef: 27 feb 2023, 14:51 Oh ja en wat Hara betreft: de jongen is niet zoveel slechter of beter dan 12 maanden geleden. Wat vooral veranderd is, is het scheefgegroeide verwachtingspatroon bij sommigen.
Het is onterecht om Hara te overladen met alle zonden.
Maar benoemen dat hij niet in vorm zit is niet verkeerd volgens mij. Statistisch gezien schoot hij vorig seizoen nog gemiddeld 1.9 keer waarvan 0.8 keer op doel. Nu is dat laatste cijfer zijn gemiddeld aantal schoten, op doel is 0.2 per wedstrijd ;) Hij wint iets minder duels bovendien en creëert geen tot amper kansen... (bron: sofascore)

Je hebt gelijk dat dit wel de Hara van vorig seizoen is, maar wel de versie van voor nieuwjaar. Hij mist matchritme duidelijk, maar hem laten starten en te laat wisselen...daarmee help je hem en ons niet volgens mij.
Start met Hayashi en Bruno en laat Hara invallen vanaf minuut 60/70 om te beginnen. Zo bouw je zijn vertrouwen op :)

Na edit: het zou een wereld van verschil maken denk ik, als Hara hier de voorbereiding kan meemaken. Ik geloof dus absoluut nog in Taichi, volgend seizoen :beer:
Laatst gewijzigd door Lukske de Lange op 27 feb 2023, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door vuil rat »

tesneusdoek schreef: 27 feb 2023, 12:25 Soit...het enige wat we kunnen of mogen hopen is dat DMM weer iets bijleert tijdens dit wel heel lang uitgesponnen seizoenseinde, nl.: Spelers en trainers die einde contract zijn, zijn minder gemotiveerd en trekken in geval van twijfel de voet liever terug, of doen dat sprintje minder als ze iets voelen, want een blessure maakt het moelijk om een contract vast te krijgen op een ander. Vooral de vroegtijdige communicatie door Hollerbach dat hij weggaat, blijkt nu nefast. Dat is zoals een meester die aan de klas zegt dat hij aan het einde van het jaar op elk vak een punt meer geeft voor goed gedrag, en dan ineens voor de Krokusvakantie zegt dat hij bij eind mei op pensioen gaat en dat een andere meester of juffrouw hem definitief :zot: vervangt. Dan zal er méér dan een leerling zijn voeten aan beginnen te vegen. De enige manier waarop die vroegtijdige communicatie iets positiefs met zich mee kon brengen, was als de nieuwe trainer er nu al, samen met Hollerbach, stond tijdens de trainingen, matchbesprekingen,...en er naar de groep toe duidelijk werd gemaakt wie blijft en wie weggaat en onder welke voorwaarden en wie zich nog moet bewijzen.

Zoals altijd is het kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Geen 5-jarencontracten aanbieden aan spelers die boven de 27 zijn en altijd de mogelijkheid voorzien om het contract te laten ontbinden, of een automatische loonsvermindering (in de vorm van minder bonussen of minder extra's bovenop het basisloon) voorzien, in geval van degradatie, en daar tegenover bonussen aanbieden die stijgen naarmate de ploeg hoger eindigt en eventeel een prijs pakt (beker, Europees...). En laat het dan niet meer zover komen dat verschillende kernspelers nog maar 6 maanden onder contract liggen!
Ik geef u hier 100% gelijk Maar dmm leert hieruit juist niks bij begin zelf medelijden te krijgen met CEO Tateishi en Pinto tijdens de supportersconfederatie hebben ze zelf toegegeven dat DMM moeilijk tot een kapitaalsverhoging te bewegen is .
Die mannen moeten ook steeds roeien met minder riemen en overal een extra centje gaan zoeken .
En als ge tijdens een wedstrijd een spandoek hangt met de vraag wat meer te investeren zijn we in Japan weer een bende ontdankbare schapen die blij moeten zijn dat we dankzij hun nog leven.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Lukske de Lange »

vuil rat schreef: 27 feb 2023, 17:08
tesneusdoek schreef: 27 feb 2023, 12:25 Soit...het enige wat we kunnen of mogen hopen is dat DMM weer iets bijleert tijdens dit wel heel lang uitgesponnen seizoenseinde, nl.: Spelers en trainers die einde contract zijn, zijn minder gemotiveerd en trekken in geval van twijfel de voet liever terug, of doen dat sprintje minder als ze iets voelen, want een blessure maakt het moelijk om een contract vast te krijgen op een ander. Vooral de vroegtijdige communicatie door Hollerbach dat hij weggaat, blijkt nu nefast. Dat is zoals een meester die aan de klas zegt dat hij aan het einde van het jaar op elk vak een punt meer geeft voor goed gedrag, en dan ineens voor de Krokusvakantie zegt dat hij bij eind mei op pensioen gaat en dat een andere meester of juffrouw hem definitief :zot: vervangt. Dan zal er méér dan een leerling zijn voeten aan beginnen te vegen. De enige manier waarop die vroegtijdige communicatie iets positiefs met zich mee kon brengen, was als de nieuwe trainer er nu al, samen met Hollerbach, stond tijdens de trainingen, matchbesprekingen,...en er naar de groep toe duidelijk werd gemaakt wie blijft en wie weggaat en onder welke voorwaarden en wie zich nog moet bewijzen.

Zoals altijd is het kwestie van de gulden middenweg te zoeken. Geen 5-jarencontracten aanbieden aan spelers die boven de 27 zijn en altijd de mogelijkheid voorzien om het contract te laten ontbinden, of een automatische loonsvermindering (in de vorm van minder bonussen of minder extra's bovenop het basisloon) voorzien, in geval van degradatie, en daar tegenover bonussen aanbieden die stijgen naarmate de ploeg hoger eindigt en eventeel een prijs pakt (beker, Europees...). En laat het dan niet meer zover komen dat verschillende kernspelers nog maar 6 maanden onder contract liggen!
Ik geef u hier 100% gelijk Maar dmm leert hieruit juist niks bij begin zelf medelijden te krijgen met CEO Tateishi en Pinto tijdens de supportersconfederatie hebben ze zelf toegegeven dat DMM moeilijk tot een kapitaalsverhoging te bewegen is .
Die mannen moeten ook steeds roeien met minder riemen en overal een extra centje gaan zoeken .
En als ge tijdens een wedstrijd een spandoek hangt met de vraag wat meer te investeren zijn we in Japan weer een bende ontdankbare schapen die blij moeten zijn dat we dankzij hun nog leven.
De kapitaalsverhogingen bij de concurrentie zijn er dan ook quasi uitsluitend om het voortbestaan van die clubs te garanderen.
DMM kiest er bewust voor om de club zelfbedruipend te maken, die doelstelling is duidelijk gecommuniceerd meermaals. Je kan daar voor of tegen zijn. Maar op lange termijn heeft het voordelen om niet afhankelijk te moeten zijn van een eigenaar én een goede jeugdwerking te hebben. Op korte termijn heeft het zeker nadelen tegenover ploegen die wél buiten budget gaan.

Veeg voor je eigen deur, absoluut waar! maar persoonlijk sta ik liever in onze schoenen dan in die van half de JPL (o.a. Standard, Kortrijk, Mechelen, Eupen, Leuven, Oostende en zelfs Westerlo) op dat vlak.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jones »

Halenaar schreef: 26 feb 2023, 22:29 Neen, maar ik zit ook niet de hele tijd te zeiken op Pinto en co, om daarna zelf af te komen met overschatte voetballers en te gedragen als een windhaan als ze dan toch tegenvallen.
Mijne lieve jong, ik baseer me op wat ik vorig jaar zag en toen was Hara bepalend. Ik rij niet naar Alaves om te gaan scouten, dat moeten zij doen. Zeiken op dit duo doe ik al helemaal niet, wel hopen op actie. Zoek het maar op in uw archieven om nog eens goed na te trappen want hier zit ook geen VAR.
Vast staat wel dat ze het hun gemakkelijk gemaakt hebben met Reitz en Hara om geen contracten van langer dan 6 maanden te geven en het achterste van hun tong te laten zien.
Nog een fijne dag gewenst.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jones »

Dreke schreef: 26 feb 2023, 23:10
Jones schreef: 26 feb 2023, 22:16 En gij weet alles zeker ? Narcist
Hola. Je wordt op tegenstrijdigheden gewezen, je wringt je in allerlei hoeken, je komt met de dooddoener "ge ziet toch wat ge ziet" (voor mij het ultieme zwaktebod in een discussie) en je gaat dan iemand een narcist noemen? Beetje serieus blijven, hè. "My bad" was correcter geweest.
Ik heb al meer met Pinto gesproken dan Halenaar tenzij die werkt voor hun(hetgeen ik betwijfel), een heel aimabel man. Ik breek die mannen niet af. Ik hoop alleen zoals iedereen en stel vast dat de coach van Alaves gelijk heeft. Nu gelijk heeft. Zonder hem op te stellen daar, kon hij geen spelritme krijgen.
Met 2 sterke huurlingen krijg je geen slaag op Anderlecht en win je misschien op Charleroi en tegen Westel.
Ik begrijp niet waarom ze niemand in de winter een contract gaven met de bedoeling van die meer dan een half jaar aan hun te binden.
Ze willen STVV niet verkopen zeggen ze maar geven te weinig blijk van het tegendeel. Waarom kan je geen goeie 10 nu halen ipv in de zomer ? Dan moet je hem ook betalen hoor.
Die vragen worden niet gesteld naar het bestuur of blijven onbeantwoord
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 27 feb 2023, 17:36 Ik begrijp niet waarom ze niemand in de winter een contract gaven met de bedoeling van die meer dan een half jaar aan hun te binden.
Ze willen STVV niet verkopen zeggen ze maar geven te weinig blijk van het tegendeel. Waarom kan je geen goeie 10 nu halen ipv in de zomer ? Dan moet je hem ook betalen hoor.
Die vragen worden niet gesteld naar het bestuur of blijven onbeantwoord
Ik vind het vreemd dat je hele ploeg bijna eind contract is, zonder dat je dus voor die mannen een transferbedrag opstrijkt. STVV moet het toch hebben van uitgande transfers. DMM geeft niet graag geld uit aan STVV, of toch niet om een beetje van betekenis te kunnen zijn in ons voetbal. Hoe ga je geld hebben om degelijke nieuwkomers binnen te halen? Alles op de jeugd zetten is een risico, want jeugdzondes kunnen duur betaald worden. De jeugd moet begeleid kunnen worden door ervaren spelers. Als je zowat iedereen (gratis) laat vertrekken, zou je toch denken dat je de club gaat verkopen. Investeren in nieuwe spelers is moeilijker dan bepaalde contracten te verlengen. Als die spelers dan nog vertrekken, kun je er tenminste nog geld voor krijgen. Westerlo of dergelijke gaan blij zijn om pakweg een Leistner gratis te kunnen ophalen.
Plaats reactie