Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door voetballiefhebber »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230224_95302784

STVV-coach Bernd Hollerbach: “Niet realistisch om over play-offs te praten met deze kern”
“All out till the end!” (Vol gas tot het einde, nvdr.), riep Bernd Hollerbach strijdvaardig toen hij vrijdagmiddag het perszaaltje op het Truiense oefencomplex verliet. Na de recente 0 op 6 geeft de Duitse STVV-coach allerminst een geslagen indruk, al predikt hij wel opnieuw realisme: “Misschien staan we wel boven onze waarde gerangschikt.”

Pieter Vanlommel
Vandaag om 15:34

Na twee nederlagen op rij is het een beetje van moeten voor STVV, zondag in Charleroi. Dat beseft Bernd Hollerbach ook wel, al gaf hij dat niet openlijk toe. “Mentaal is het zeker belangrijk om opnieuw punten te pakken na twee nederlagen. De beslissingen van de arbitrage draaiden in de laatste wedstrijden niet in ons voordeel uit. Ook dat speelt mee in het hoofd. Ik merk eveneens dat de spelers vermoeid beginnen te worden, vooral de ouderen. Da’s niet onlogisch gezien onze smalle kern en veeleisende spelstijl.”

Mensen mogen niet vergeten dat STVV in het verleden altijd naar onder heeft moeten kijken. Wat we dit seizoen al hebben neergezet met deze groep is fantastisch”

Bernd Hollerbach

Hollerbach trapte zo zelf de voorzet naar de vraag of de citroen niet is uitgeperst, of het heilige vuur niet stilaan is uitgedoofd? “Ik kan alleen maar hopen van niet. Maar ik kan niet in de hoofden van de spelers kijken. Ik zal tot de laatste snik mijn best doen voor deze club en elke wedstrijd aanvatten om ze te winnen. Maar mensen mogen niet vergeten dat STVV in het verleden altijd naar onder heeft moeten kijken. Wat we dit seizoen al hebben neergezet met deze groep is fantastisch.”

Een scenario zoals dat van twee seizoenen geleden ziet Hollerbach zich niet herhalen. Toen sprokkelden de Kanaries amper nog punten nadat ze onder Peter Maes het behoud hadden verzekerd. “Ik geloof niet dat het nu ook zo’n vaart zal lopen. Daarvoor is deze groep mentaal te sterk. Kijk naar hoe ze er met z’n tienen nog voor knokten tegen Westerlo. Dat zegt genoeg. Veel spelers zijn einde contract en toch geven ze zich nog voor de volle honderd procent. Ik heb hen daar deze week nog eens voor gefeliciteerd, want evident is dat niet in deze situatie.”

Toni Leistner maakte deze week ook officieel bekend dat zijn contract niet verlengd wordt.

Minder kwaliteit
Dat het nu ook mag stoppen met over play-off 2 te spreken, gaf Hollerbach nog mee. “Voor deze kern is die doelstelling niet realistisch. Met Brüls en Al-Dakhil verloren we onze twee beste spelers in januari. Ook Kagawa vertrok. Die spelers tilden op training het niveau omhoog. Kwaliteit op training is ook belangrijk als je in de wedstrijden een hoog niveau wil halen. De kwaliteit in de kern is erop achteruitgegaan, dat moeten we durven benoemen. Maar qua inzet en mentaliteit kan ik de jongens niets verwijten.”

Over de tegenstander van zondag dan. Charleroi staat na 26 speeldagen net onder STVV op de elfde plaats. De Zebra’s van Felice Mazzu hanteren een gelijkaardige spelstijl als de Kanaries, die overigens voltallig en fit zijn. “Fysiek is Charleroi een sterk team en ze kunnen een blok neerzetten”, knikte Hollerbach. “Net als ons vallen ze diep terug en proberen ze scherp tegen te prikken. Ik verwacht dus een gesloten wedstrijd.”
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV-fan »

Van een losermentaliteit gesproken.....

De oudere spelers moe?
Ik dacht dat ik zijn fysieke voorbereiding ons juist hielp...

Misschien iets vroeger wisselen Bernd, dan krijgt ge da nie.

Als ge in "moneytime" lievert weent dan uw ploeg te coachen, be my guest, maar sta mij toe het niet erg te vinden als ge het dan afbolt.

Of misschien is dit allemaal een afleiding?
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef: 24 feb 2023, 20:29 Van een losermentaliteit gesproken.....

De oudere spelers moe?
Ik dacht dat ik zijn fysieke voorbereiding ons juist hielp...

Misschien iets vroeger wisselen Bernd, dan krijgt ge da nie.

Als ge in "moneytime" lievert weent dan uw ploeg te coachen, be my guest, maar sta mij toe het niet erg te vinden als ge het dan afbolt.

Of misschien is dit allemaal een afleiding?
Lose mentaliteit ? Mens is gewoon realistisch
Het valt me op hoe Bernd de hemel werd ingeprezen vóór hij aankondigde hier te vertrekken en hoe hij nu wordt afgeschilderd als een nietsnut,volgens dezelfde kenners, de periode nadien.
Hetzelfde gebeurde al met zijn voorgangers oa Brys
Alles was ineens slecht toen hij aankondigde de brui eraan te geven omdat visie niet overeenkwam met den ivoren toren.
Ik vind dat bijzonder jammer! Heeft mi meer dan het maximum eruit gehaald
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV-fan »

Als dezelfde uitspraak wordt gedaan door ene Takayuki Tateishi spreekt men over een losermentaliteit.
Daar spreekt men zelfs over als de beste mens die uitspraak niet doet.

Hollerbach heeft er dit seizoen niet alles uitgehaald.

VORIG seizoen haalde hij er alles uit.
Dit seizoen is het 'boven verwachting', maar ook niet meer dan dat.

Losermentaliteit ten top dus, ik vrees voor zondag en het countervoetbal van de Zebra's...
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door pat@ »

Zelf ben ik altijd overwegend positief geweest over coach Hollerbach. De punten op een realistische manier gehaald die nodig zijn voor een rustig seizoen. Die credits zijn voor Bernd, zeer zeker.
In Anderlecht was het momentum er om iets offensiever te gaan spelen. Balbezit 70/30, weinig kansen en geen plan B na de achterstand. Eindbalans negatief.
Tegen Westerlo zag je dat hij het begrepen had, liet zijn team voetballen met een prima eerste kwart als gevolg.
Na de rode kaart geen plan B om van wat risico in het laatste kwart nog maar te zwijgen. Eindbalans negatief.

Het interview bij TVL was ook de moeite.
Het hele seizoen voor 40 punkte prediken en dan in het interview vertellen dat de twee sterkhouders zijn vertrokken en dan opnieuw voor 40 punkte prediken. Sneren dat zijn spelers te zwak zijn (niet goed genoeg voor play off2), wijzen richting beleid.
Die is zichzelf gewoon naar een vervroegde uitgang aan het lullen.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

voetballiefhebber schreef: 24 feb 2023, 18:07
Kijk naar hoe ze er met z’n tienen nog voor knokten tegen Westerlo.
Tsja, soms zegt 1 zin alles !
Een mens kan maar hopen dat je bij het lezen niks aant drinken bent, want dan ben je eraan !

:gek:
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door vuil rat »

Vind hem gewoon eerlijk en realistisch hij heeft gelijk ge ziet da toch ook de laatste weken goed kunt ge da toch ni noemen .Volgens mij kunt ge daar ook uitmaken dat de moreel en de sfeer binnen de ploeg op een laag pitje zit . De ene helft wil zo rap mogelijk weg den andere helft weet niet hoe het zit in de toekomst en zou er niet stom van staan moest ne Bruls alles goed verzuurd hebben die heeft zo een mentaliteit . Wacht maar zondag ge brengt volgens mij geen punt mee laat staan een kans op doel .Es ist vorbei, der Krieg ist verloren
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door STVV1924 »

Pleiten voor realisme bij supporters en media en tevens ook druk weghouden van de spelersgroep door te prediken dat 3 (2+ ?) meerwaardespelers zijn vertrokken. Maar het had hem ook gesierd als mens dat hij het verlies tegen Westerlo op zijn konto had genomen, door zijn tactische keuze van Koita als wingback zelfkritisch te evalueren en zijn wisselblunders m.n. Bruno direct af na rood en te laat de offensieve impulsen ingebracht in de 2e helft. Een gemiste kans! Nu voor mij mag de bladzijde van de gemiste play off 2 kansen omgeslagen worden in de hoofden van spelers en supporters en mogen Smets, Van Dessel, Librici, Dumont, Fabinho zo veel mogelijk speelminuten gegund worden...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door voetballiefhebber »

Aan deze persconferentie is duidelijk te zien dat het helemaal op is bij STVV. Het lijkt er zelfs op alsof Hollerbach de spelers niet meer wil of kan motiveren. Ergens ook te begrijpen als zowat de hele ploeg gaat vertrekken.

Moet ook niet echt motiverend zijn voor spelers als Reitz en Hara om te zeggen dat je enorm verzwakt bent door het vertrek van Brüls, Al-Dakhil en Kagawa. Nu, we hebben inderdaad nog niets gezien van de 2 comebacks.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jean-Paul »

Je kan en mag als supporter kritiek geven op de coach en zijn tactische keuze, zijn keuze voor het opstellen , vervangen van spelers en ga zo maar door. Ik besef dat een coach ook niet altijd verbonden is bij een club, supporters aan de andere kant zijn dat wel. Een bestuur echter bepaald de doelstellingen van de club. Ik zal het bestuur verdedigen als er een duidelijk en transparant beleid gevoerd word en heb dat al meermaals gedaan, echter is de toestand geëvolueerd van een box vol ambitie naar een goocheldoos waar geen duidelijke inhoud zit . Alhoewel ze de supporter weliswaar betrekken bij het beleid heb ik daar heel grote twijfels over hoe duidelijk die wel zijn. Als je heel grote kans hebt om de halve finale te spelen en je hebt perspectieven om play off 2 te spelen en je verkoopt de beste spelers en haalt andere spelers bij die duidelijk minder kwaliteit brengen dan weet je op voorhand dat de kwaliteit naar een lager niveau daalt, heel duidelijk waarneembaar na het vertrek van de twee spelers niet enkel genoemd door Hollerbach maar door vele voetbalkenners zoals een Johan Boskamp die niet kon begrijpen dat Stvv Bruls geen bijkomend contract kon voorleggen . We gaan toch geen compassie hebben met Reitz omdat hij het niveau niet aankan? Hara haalt zijn niveau van vorig seizoen ook niet en ik betwijfel of we dit seizoen nog gaan zien? Als er spelers weggaan dan is er altijd kritiek op de spelers zelf want dan kunnen ze plots niks meer alhoewel ze gezorgd hebben dat Stvv nog steeds in eerste klasse speelt, hetzelfde geld voor een coach. Dat oeverloos verdedigen en niet kunnen verdragen dat er kritiek komt op de ivoren toren is een eenzijdige inhoudsloze stelling. Eerlijk zijn is een van de mooiste gaven in het leven. Ze zijn duidelijk en je bereikt er onmiddellijk resultaat en respect mee.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jean-Paul schreef: 25 feb 2023, 08:19 zoals een Johan Boskamp die niet kon begrijpen dat Stvv Bruls geen bijkomend contract kon voorleggen
Gaan we opnieuw beginnen ?
Denk dat er wel degelijk een voorstel geweest is, maar de eisen van Bruls waren er een beetje over, nie ?
Bij ZW bewijst hij wekelijks dat hij die hoge eisen niet waard was !
Dat er betere keuzes mogelijk waren dan Reitz, ben ik mee akkoord, maar wie heeft die hier aangebracht ?
Richtig, maar nu wel zagen !!!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door voetballiefhebber »

Brusselmans 2.0 schreef: 25 feb 2023, 08:30
Jean-Paul schreef: 25 feb 2023, 08:19 zoals een Johan Boskamp die niet kon begrijpen dat Stvv Bruls geen bijkomend contract kon voorleggen
Gaan we opnieuw beginnen ?
Denk dat er wel degelijk een voorstel geweest is, maar de eisen van Bruls waren er een beetje over, nie ?
Bij ZW bewijst hij wekelijks dat hij die hoge eisen niet waard was !
Dat er betere keuzes mogelijk waren dan Reitz, ben ik mee akkoord, maar wie heeft die hier aangebracht ?
Richtig, maar nu wel zagen !!!
Inderdaad, het vertrek van Brüls kon ik ergens wel begrijpen. Als je nog geld kunt krijgen voor een speler die nog een half jaar onder contract ligt. Helaas zijn er heel veel spelers einde contract, waar je geen cent gaat krijgen. En dan huur je nog spelers die vorig jaar al lieten zien dat ze tekort kwamen (Reitz) en een Hara die in de Spaanse tweede klasse vooral bankzitter was. Ik vond Hara in zijn eerste periode al wisselvallig, ondanks het feit dat hij toch wel een aantal doelpunten scoorde. Hij maakte af en toe een doelpunt waarvan je verbaasd was en dan miste hij de eenvoudigste kansen. Nu komt hij zelfs niet eens in scoringspositie en loopt hij maar wat rond op het veld.
Ik snap niet dat je zo'n spelers nog huurt als je moet besparen. Het geld dat je krijgt voor Brüls is dan opgesmodderd aan zo'n heerschappen. Ze hadden beter dat geld gebruikt om enkele contracten open te breken, van spelers die wel al iets bewezen.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door vuil rat »

Da ze reitz en Hara teruggehaald hebben is gewoon de makkelijkste en goedkoopste oplossing geweest .
Ge zijt bijna gered het seizoen is gedaan.
Mis wachten ze op de nieuwe trainer voor spelers .
Nu Holly buitenzetten en die nieuwe trainer met een ploeg laten beginnen waar in Juli niks meer van over schiet is zeker geen oplossing .
Het seizoen is voorbij en dat is gewoon de realiteit mis wil het bestuur gewoon geen play off 2 kosten besparing
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Tompie »

Reitz en Hara waren vorig seizoen ook geen dragende spelers. Dat zijn mannen die mee kunnen draaien in een goed draaiend geheel.

Reitz is voor mij een goede invaller, iemand die vlot is in de combinatie. Vorig seizoen stonden daar met een toen wel sterke Brüls en een toen zeer sterke Konaté wel mannen op dat middenveld waar hij zich kon aan optrekken.

Hara was vorig seizoen ook vaak onzichtbaar in wedstrijden maar frommelde er links of rechts wel eens eentje binnen en dat liep steeds vlotter. Maar hij gaat niet plots de aanval dragen. Ik begrijp ook niet waarom je in godsnaam
Hayashi en Bruno uit elkaar zou halen. Die zijn meer complementair dan de andere te vormen duo’s.

Voor de rest is het opvallend hoe we met onze twee voeten nog vol in PO2-strijd de handdoek intern al te lijken werpen. Je kan dat denken wat Hollerbach zegt, maar ik zou het niet (tot vervelens toe) uitsmeren in de media.

Zeer jammer want op zich heb je nog enkele leuke affiches op het programma waar je potentieel leuke wedstrijden van zou kunnen maken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Charleroi-STVV, zondag 26/02/2023 19.15u

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: 25 feb 2023, 11:13
Voor de rest is het opvallend hoe we met onze twee voeten nog vol in PO2-strijd de handdoek intern al te lijken werpen. Je kan dat denken wat Hollerbach zegt, maar ik zou het niet (tot vervelens toe) uitsmeren in de media.

Zeer jammer want op zich heb je nog enkele leuke affiches op het programma waar je potentieel leuke wedstrijden van zou kunnen maken.
Amen. Dit is echt niet ok van Hollerbach. Af en toe een beetje meer enthousiasme en joie de vivre zou hem geen kwaad doen. Ge kunt altijd op iets mikken zonder u er aan vast te klampen. Men zou hem eens op de man af moeten vragen op welke posities de ploegen rondom ons zoveel beter zijn.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie