STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Dreke »

lakie schreef: 12 mei 2023, 10:05 Misschien lichtjes anders, maar Kim Kay haar optreden bij de derby ooit werd ook niet echt gesmaakt :)
Dat ging ook wel hard, inderdaad.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door AirMontella »

Dreke schreef: 11 mei 2023, 20:02
Tompie schreef: 11 mei 2023, 10:23 Ik herinner me ook nog een 'Geef de Sint zijn pieten terug' (gepikt van de Antwerpaanhang) bij een wedstrijd tegen het sterk Ivoriaanse getinte SK Beveren. Zou nu wellicht ook uit de afleveringen van FC De Kampioenen geschrapt worden, maar kom. ;)
Net als de aanhang van Germinal Beerschot die oerwoudgeluiden maakten toen Stephanos (juist?) als enige blanke aan de bal kwam.
Stepanovs was de Letse verdediger die Beveren toen huurde van Arsenal. Maar het kon in die wedstrijd op Beerschot evengoed over Lardenoit gegaan zijn.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Met11tegen12 »

Het verhaal van Genk en de scheidsrechters blijft maar duren (uit voetbalprimeur).

Geen rode kaarten voor Genk tegen Union: "Zeer vreemde beslissing"
Zondag 14 mei 2023

KRC Genk kende een moeilijke zondag en ging uiteindelijk met 3-0 onderuit tegen Union SG. De zenuwen staan ook bijzonder strak gespannen bij de Limburgers. Tegen Royal Antwerp FC kreeg het al twee rode kaarten en dat had volgens Stéphane Breda ook tegen Union moeten gebeuren.

Volgens de ex-scheidsrechter mag men bij Genk bijzonder blij zijn dat Daniel Munoz en Gerardo Arteage in de partij geen rode kaart hebben gekregen. Zo veroorzaakte Munoz, die al met een gele karton achter de naam stond, een penalty en werd hij daarvoor niet bestraft met rood. "Er had absoluut een tweede geel gegeven moeten worden", vertelt Breda bij RTBF.

"Er is dit seizoen al veel gepraat over uniformiteit in de beslissingen. Wel, tot op dit moment was die er voor dit soort fases. Ik had de indruk dat de scheidsrechter niet durfde, gezien het belang van de wedstrijd op dit moment in het seizoen. Maar dat is wel een beslissing met grote gevolgen, want nu is Muñoz volgende week niet geschorst", geeft hij aan.

Moeilijk te verklaren
Daarnaast ontsnapte ook Arteaga aan een rode kaart. In blessuretijd trapte hij duidelijke na en liet de VAR scheidsrechter Jasper Vergoote naar het scherm kijken. Die besloot echter om het bij geel te houden. Onbegrijpelijk, oordeelt Breda. "Hij is een internationale scheidsrechter, dus hij zou toch de kwaliteiten moeten hebben om dit te beoordelen", klinkt het.

"Natuurlijk kan iedereen fouten maken, dat is menselijk. Maar hier krijgt hij duidelijke beelden op een schoteltje aangeboden. Het is een zeer vreemde beslissing die moeilijk te verklaren valt, want het was een flagrante fase", besluit hij.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door BoemBoem »

Met11tegen12 schreef: 15 mei 2023, 15:59 Het verhaal van Genk en de scheidsrechters blijft maar duren (uit voetbalprimeur).

Geen rode kaarten voor Genk tegen Union: "Zeer vreemde beslissing"
Zondag 14 mei 2023

KRC Genk kende een moeilijke zondag en ging uiteindelijk met 3-0 onderuit tegen Union SG. De zenuwen staan ook bijzonder strak gespannen bij de Limburgers. Tegen Royal Antwerp FC kreeg het al twee rode kaarten en dat had volgens Stéphane Breda ook tegen Union moeten gebeuren.

Volgens de ex-scheidsrechter mag men bij Genk bijzonder blij zijn dat Daniel Munoz en Gerardo Arteage in de partij geen rode kaart hebben gekregen. Zo veroorzaakte Munoz, die al met een gele karton achter de naam stond, een penalty en werd hij daarvoor niet bestraft met rood. "Er had absoluut een tweede geel gegeven moeten worden", vertelt Breda bij RTBF.

"Er is dit seizoen al veel gepraat over uniformiteit in de beslissingen. Wel, tot op dit moment was die er voor dit soort fases. Ik had de indruk dat de scheidsrechter niet durfde, gezien het belang van de wedstrijd op dit moment in het seizoen. Maar dat is wel een beslissing met grote gevolgen, want nu is Muñoz volgende week niet geschorst", geeft hij aan.

Moeilijk te verklaren
Daarnaast ontsnapte ook Arteaga aan een rode kaart. In blessuretijd trapte hij duidelijke na en liet de VAR scheidsrechter Jasper Vergoote naar het scherm kijken. Die besloot echter om het bij geel te houden. Onbegrijpelijk, oordeelt Breda. "Hij is een internationale scheidsrechter, dus hij zou toch de kwaliteiten moeten hebben om dit te beoordelen", klinkt het.

"Natuurlijk kan iedereen fouten maken, dat is menselijk. Maar hier krijgt hij duidelijke beelden op een schoteltje aangeboden. Het is een zeer vreemde beslissing die moeilijk te verklaren valt, want het was een flagrante fase", besluit hij.
Paintsil (denk ik), heeft ook nog ergens een slag uitgedeeld aan Burgess.

Niet dat ik die laatste veel gun, maar toch.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door zipke373 »

BoemBoem schreef: 15 mei 2023, 16:10
Met11tegen12 schreef: 15 mei 2023, 15:59
Paintsil (denk ik), heeft ook nog ergens een slag uitgedeeld aan Burgess.

Niet dat ik die laatste veel gun, maar toch.
Burgess gun ik elke dag een voenk op zijn facade...zoals ik ook elke dag Paintsil rood gun. ;)
Plaats reactie