STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Alles over de wedstrijden van STVV
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door miel »

Een pluim voor Lambrechts , als het goed is mag het ook gezegd worden .
Hij heeft het kort gehouden waar het moest , en toch heeft hij aangevoeld dat het om een derby ging .
Ik begrijp het gezeik niet van sommigen die vonden dat het erover was , veel intensiteit maar geen enkele zware of gemene fout .
Twee ploegen met verschillende speelstijlen tegen elkaar , Genk het technisch vernuft versus de onverzettelijkheid van de kanaries
Ook al was het niet het mooiste voetbal , toch heb ik er van genoten , voor diegenen die er nog mochten aan twijfelen het Daio Wasabi Stayen stadion :lol: kan wel degelijk sfeervol zijn en dat zelfs met een gelijk spel . Als op het laatst die bal op de lat er mocht in gedwarreld zijn was de boel zeker ontploft .
Genk staat los op kop , maar gisteren hebben ze ons eigenlijk maar één keer in verlegenheid kunnen brengen , een mooi doelpunt gescoord waarop zeer moeilijk te verdedigen was , en dat was het eigenlijk .
Dat wij aanvallend onmondig zouden zijn , daar ben ik het niet mee eens , het lijkt misschien zo , maar op basis van de kansen winnen wij op punten
Wij scoren 2 keer , en VDV heeft er nog 2 uit zijn doel geranselt
De punten deling is dan ook verdiend .
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Lukske de Lange »

enerkey schreef: 06 mar 2023, 10:33
3800 schreef: 06 mar 2023, 10:25 Wel opmerkelijk hoe Konaté er alles aan deed om de 1-1 te claimen door de kopbal van Okazaki nog efkes aan te raken nadat die over de doellijn was. Beetje pijnlijk, daar komt zijn ware aard toch een beetje naar voren. Hij ging zelfs niet vieren met de rest van zijn ploegmaats die Okazaki terecht om de nek vlogen. Voor die keer dat de kleinste van den hoop eens scoort.. en dan nog met het hoofd!
Een speler die enkel nog voor een transfer speelt...
De vraag is...als er enkel interesse was uit de zandbak na zijn heel goed seizoen vorig jaar...dan gaat Mory toch écht niet moeten hopen op een stap hogerop na dit kwakkelseizoen van hem 🤔

Pas op, hij zal wel ergens aan de bak geraken volgens mij.
Maar hier zit hij eigenlijk ook niet slecht.
Aan de andere kant, een keuze voor bijvoorbeeld Smets/Van Helden op die positie volgend seizoen, daar valt ook wel iets voor te zeggen denk ik 😉
(Mits dat er iemand met enige ervaring/meerwaarde hen bijstaat op het middenveld welteverstaan)
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Brusselmans 2.0 »

enerkey schreef: 06 mar 2023, 10:32
Misschien dat iemand anders wel gezien heeft wie de toss won?
Ikke, de man die alles gezien heeft ! :cool:

Heynen won de toss, en De Bilde sprak al meteen van een eerste gewonnen duel voor Genk !
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Dreke »

Brusselmans 2.0 schreef: 06 mar 2023, 11:28 Heynen won de toss, en De Bilde sprak al meteen van een eerste gewonnen duel voor Genk !
Oh boy... Wat een dweil.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Tompie »

Peter VDB op Sporza:
In de Limburgse derby geraakte Racing Genk opnieuw niet voorbij Sint-Truiden, het werd 2-2. Uiteindelijk wel een fair resultaat. Een kwartier voor tijd vond ik het een heel matige wedstrijd. Met veel slordigheden, nauwelijks doelgevaar, veel spelonderbrekingen.

Vrancken had gelijk dat Sint-Truiden er wel een paar keer over was gegaan. Die knie in de rug van Castro met mogelijke zware gevolgen was smerig. Sint-Truiden had wel meer verdienste dan dat. En de goals ook maar herleiden tot Genkse fouten, dat is te simpel.

Ik heb ook maar één echt goede save gezien, dat was die van Vandevoordt. De leider heeft al veel beter gedaan dan gisteren op Stayen. Het was opvallend toen Höllerbach Koita en Hara bracht, dat STVV ook een stukje kan voetballen.

Het lijkt alsof het een goed weekend voor de VAR was, omdat het rustig is gebleven. Toch gaf het ook dit weekend bij de gevallen van Derijck en Samatta niet thuis.

Trouwens na die turbulente week voor de VAR, is het weer opvallend rustig gebleven. Goed nieuws.

Nochtans in Leuven mocht Derijck vreemd genoeg blijven staan toen hij een doorgebroken speler neerhaalde en de overduidelijke haakfout van Samatta in de derby voor hij zelf die tweede goal maakte, bleef ook onbestraft. Ook daar gaf de VAR weer niet thuis.

Anders dan Gent, dat zich flink vergaloppeerd heeft in zijn terechte protest de voorbije week, hebben ze dat in Stayen maar zo gelaten en dan lijkt het alsof het een goed weekend was voor de VAR. Terwijl Gent de vorige keer STVV afmaakte toen de Limburgse club een beleefde brief schreef na de uitsluiting van Koita.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door stvvilvoorde »

Ja dat hoorde ik VDB deze ochtend ook op Radio 1 zeggen.

De frustratie zit wel erg diep in het Genkse precies.
Je leest het spreekwoordelijke schuim tussen de regels in de online reacties.
Het was een harde wedstrijd met harde duels.
Ik vreesde voor een vroege uitsluiting van Boya, maar die heeft zich na minuut 30 toch wel herpakt.
Voor het overige denk in niet dat er een fout tussenzat die rechtsreeks rood verdiende.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door miel »

Ik vind dat noch de VAR noch de scheids in de fout gaat bij de 1-2 maar dat is mijn persoonlijke mening .
Had hij kunnen fluiten voor fout , jawel maar het moest niet . Ik vind dat Tex zich daar serieus mispakt
Een tussenkomst van de VAR had gekund , maar hoefde niet . eerlijk is eerlijk ik teken voor elke week zo een arbitrage .
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Brusselmans 2.0 »

"Boya, can I have your shirt?" op het karton ...

Kleine man echt wel heel gelukkig, das ene voort leven ...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 06 mar 2023, 13:02 Ja dat hoorde ik VDB deze ochtend ook op Radio 1 zeggen.

De frustratie zit wel erg diep in het Genkse precies.
Je leest het spreekwoordelijke schuim tussen de regels in de online reacties.

Het was een harde wedstrijd met harde duels.
Ik vreesde voor een vroege uitsluiting van Boya, maar die heeft zich na minuut 30 toch wel herpakt.
Voor het overige denk in niet dat er een fout tussenzat die rechtsreeks rood verdiende.
Niet verwonderlijk. Als je je hautain opstelt en vervolgens het niet waarmaakt, pikt het nu eenmaal. Meer moet daar niet achter gezocht worden.
Genk heeft het gewoon ook moeilijk met fysiek voetbal.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Piana »

miel schreef: 06 mar 2023, 13:13 Ik vind dat noch de VAR noch de scheids in de fout gaat bij de 1-2 maar dat is mijn persoonlijke mening .
Had hij kunnen fluiten voor fout , jawel maar het moest niet . Ik vind dat Tex zich daar serieus mispakt
Een tussenkomst van de VAR had gekund , maar hoefde niet . eerlijk is eerlijk ik teken voor elke week zo een arbitrage .
Ik kan mij helemaal vinden in uw post.
Verdedigers zijn tegenwoordig in hetzelfde "schwalbe-bedje" ziek als de aanvallers. Allemaal goed en wel als er effectief gefloten wordt, maar wanneer dat niet gebeurd laat je natuurlijk wel ruimte aan de tegenstander. Hij had inderdaad kunnen fluiten, maar ik kan er mij ook in vinden dat hij dit toeliet. Natuurlijk, als heel Genk jankt over de arbitrage, mogen wij ook VDB aanhalen om aan te tonen dat de match ook anders bekeken kan worden.

Iedereen geilt altijd op het Engelse voetbal, awel dat hebben wij gister gespeeld en de ref heeft het ons laten spelen. Een Boterberg had gister waarschijnlijk een gele kaart of 10 en een rode kaart of 2 getrokken, of je daar als toeschouwer, speler en club beter van wordt is nog maar de vraag.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
3800
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2022, 01:21
Supporter van: stvv

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door 3800 »

miel schreef: 06 mar 2023, 13:13 Ik vind dat noch de VAR noch de scheids in de fout gaat bij de 1-2 maar dat is mijn persoonlijke mening .
Had hij kunnen fluiten voor fout , jawel maar het moest niet . Ik vind dat Tex zich daar serieus mispakt
Een tussenkomst van de VAR had gekund , maar hoefde niet . eerlijk is eerlijk ik teken voor elke week zo een arbitrage .
Dat is ook mijn idee. Tex heeft de bal eigenlijk al verspeeld aan de opzittende Munoz waarop hij zich ostentatief laat vallen als hij licht contact met Samatta voelt. Het is een 50/50-fase. Je kan er voor fluiten, maar evenzeer niet. Zeker geen 'clear error', vandaar dat de VAR ook niet tussenbeide kwam.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 06 mar 2023, 14:15
stvvilvoorde schreef: 06 mar 2023, 13:02 Ja dat hoorde ik VDB deze ochtend ook op Radio 1 zeggen.

De frustratie zit wel erg diep in het Genkse precies.
Je leest het spreekwoordelijke schuim tussen de regels in de online reacties.

Het was een harde wedstrijd met harde duels.
Ik vreesde voor een vroege uitsluiting van Boya, maar die heeft zich na minuut 30 toch wel herpakt.
Voor het overige denk in niet dat er een fout tussenzat die rechtsreeks rood verdiende.
Niet verwonderlijk. Als je je hautain opstelt en vervolgens het niet waarmaakt, pikt het nu eenmaal. Meer moet daar niet achter gezocht worden.
Genk heeft het gewoon ook moeilijk met fysiek voetbal.
Er wordt zelfs gejankt over de schouderduw van Konaté op El Khannouss aan de Genkse dugout. :roll: Als daar gene frigobox stond, had niemand daar iets over gezegd. Dat ze hun getuig ergens anders zetten, dan kunt ge er niet tegen vliegen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Tompie »

3800 schreef: 06 mar 2023, 15:35
miel schreef: 06 mar 2023, 13:13 Ik vind dat noch de VAR noch de scheids in de fout gaat bij de 1-2 maar dat is mijn persoonlijke mening .
Had hij kunnen fluiten voor fout , jawel maar het moest niet . Ik vind dat Tex zich daar serieus mispakt
Een tussenkomst van de VAR had gekund , maar hoefde niet . eerlijk is eerlijk ik teken voor elke week zo een arbitrage .
Dat is ook mijn idee. Tex heeft de bal eigenlijk al verspeeld aan de opzittende Munoz waarop hij zich ostentatief laat vallen als hij licht contact met Samatta voelt. Het is een 50/50-fase. Je kan er voor fluiten, maar evenzeer niet. Zeker geen 'clear error', vandaar dat de VAR ook niet tussenbeide kwam.
In het stadion leek het me licht, maar op de beelden vind ik het toch geen 'schwalbe'. Zie filmpje rond de minuut: https://sporza.be/nl/2023/03/05/bekijk- ... 026830425/

Maar goed, op dat moment brachten we zelf te weinig en uiteindelijk was het misschien nog beter dat die goal viel, de wissels daardoor ook kwamen en we zo uiteindelijk nog een punt behaalden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door Piana »

Tompie schreef: 06 mar 2023, 15:42
3800 schreef: 06 mar 2023, 15:35
miel schreef: 06 mar 2023, 13:13 Ik vind dat noch de VAR noch de scheids in de fout gaat bij de 1-2 maar dat is mijn persoonlijke mening .
Had hij kunnen fluiten voor fout , jawel maar het moest niet . Ik vind dat Tex zich daar serieus mispakt
Een tussenkomst van de VAR had gekund , maar hoefde niet . eerlijk is eerlijk ik teken voor elke week zo een arbitrage .
Dat is ook mijn idee. Tex heeft de bal eigenlijk al verspeeld aan de opzittende Munoz waarop hij zich ostentatief laat vallen als hij licht contact met Samatta voelt. Het is een 50/50-fase. Je kan er voor fluiten, maar evenzeer niet. Zeker geen 'clear error', vandaar dat de VAR ook niet tussenbeide kwam.
In het stadion leek het me licht, maar op de beelden vind ik het toch geen 'schwalbe'. Zie filmpje rond de minuut: https://sporza.be/nl/2023/03/05/bekijk- ... 026830425/

Maar goed, op dat moment brachten we zelf te weinig en uiteindelijk was het misschien nog beter dat die goal viel, de wissels daardoor ook kwamen en we zo uiteindelijk nog een punt behaalden.
Het was minuut 60, dan wisselt Hollerbach altijd. Maar inderdaad, Genk leek ook te denken dat ze al gewonnen hadden na dat doelpunt.

Schwalbe was wat te zwaar uitgedrukt door mij. Maar hij ging toch wat licht tegen de grond, in mijn ogen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV - KRC.G 1 ploeg in Limbu Zo 5/3 13u30

Bericht door zipke373 »

De frustratie bij de g*nkies loopt enorm hoog op. :lol: Volgens hen was het een ordinaire schoppartij waarbij STVV bewust spelers van het veld heeft geschopt. Ik zag vooral een Genk dat weinig bracht, een Heynen :vomit: die niet aan voetballen toe komt als je hem kort op de huid zit en een ploeg die niet meer draait sinds ze Onoachu hebben verkocht. Ze hebben nog 8 punten op Union, als ze komend weekend niet winnen van Union is alles nog speelbaar na halvering van de punten.
Plaats reactie