De VAR

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

De VAR

Bericht door Jones »

Dit is gewoon halluninant...maak hun rekening maar eens met de cumuls die ze maken in de weekends. Die verdienen meer per uur dan een minister...en dan nog klagen. Voor minder geld moet ik mijn werk ook naar behoren doen.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... o-verschil
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De VAR

Bericht door lindoke »

Ik kan het gewoon niet meer begrijpen. Als ik die fout zie van Buchanan van de wedstrijd CL Brugge- AA Gent vind ik dat ha-lu-ci-nant. Dat de VAR daar niet ingrijpt kan een mens doen twijfelen aan absolute competitievervalsing.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: De VAR

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Leg u neer bij de corruptie, niet alleen in België, ze proberen hier niet onder te doen ...
VAR, scheidsrechter, Propere handen, Verhaeghe en co, De Croo, Bracke, Qatar en FIFA, Oekraine, Engie, WHO, Corona, Demir, Sjoemelpoedel, Veerle, Jelle, ....
De lijst is eindeloos !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De VAR

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans 2.0 schreef: 02 mar 2023, 13:24 Leg u neer bij de corruptie, niet alleen in België, ze proberen hier niet onder te doen ...
VAR, scheidsrechter, Propere handen, Verhaeghe en co, De Croo, Bracke, Qatar en FIFA, Oekraine, Engie, WHO, Corona, Demir, Sjoemelpoedel, Veerle, Jelle, ....
De lijst is eindeloos !
Barçagate nog vergeten... jarenlang geen penalty tegen en ontelbare matchen met een man meer dan de tegenstander beëindigen.. waar 7 miljoen EUR aan de vicepresident van de Spaanse scheidsrechters al niet allemaal goed voor zijn... :bweik: :bweik:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De VAR

Bericht door STimVV »

Ik ben, mede door de VAR, ook een dégout aan het krijgen van heel het voetbalgebeuren.
Ik was naar KV Mechelen-Zulte Waregem aan het kijken, maar na die rode kaart door de VAR heb ik het afgezet.
De flaters van de VAR bepalen wekelijks de uitslag van matchen. Ik irriteer me daar té hard in om het nog leuk te kunnen vinden.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De VAR

Bericht door STimVV »

STimVV schreef: 02 mar 2023, 13:55 Ik ben, mede door de VAR, ook een dégout aan het krijgen van heel het voetbalgebeuren.
Ik was naar KV Mechelen-Zulte Waregem aan het kijken, maar na die rode kaart door de VAR heb ik het afgezet.
De flaters van de VAR bepalen wekelijks de uitslag van matchen. Ik irriteer me daar té hard in om het nog leuk te kunnen vinden.
Mn bericht van een tijdje geleden...
Ik ben een degout aant krijgen van voetbal. De rest van het seizoen kom ik alvast niet meer naar het stadion. En zelfs op tv irriteer ik me te hard.. zowel aan onze eigen manier van spelen als aan de personen die een match beslissen. Vroeger waren het de spitsen die beslisten wie een match won. Tegenwoordig is het vaker de VAR die het beslist.

Wat gaat hier nu mee gedaan worden eigenlijk. De club kan moeilijk wéér een brief schrijven...
We hadden gisteren gewoon van het veld moeten stappen. We hebben toch niets meer te verliezen dit seizoen.
Een lege oost-tribune met een gigantisch spandoek met een tekst aan de VAR gericht ofzo? Maar je kan al die mensen, die betaalden, hun recht op hun zitje niet afnemen natuurlijk...
Maar iets moet STVV toch doen?
Tijd om creatief uit de hoek te komen met iets dat de binnen-en buitenlandse pers haalt.

Smet én Verboomen wraken als ref én VAR lijkt me een minimum. Maar die liggen daar ook niet wakker van, die fluiten liever matchen van Club, Anderlecht, Antwerp, KV, etc

Laforge tegen Club.
Smet en Verboomen tegen Gent + hetzelfde duo tegen KV.
Boucut tijdens al onze matchen.
Het zijn ook altijd dezelfde ombekwamen. Ook bij matchen/flaters bij andere clubs. Het kan toch niet dat die komend seizoen rustig verder mogen doen op het hoogste niveau in 1A?!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De VAR

Bericht door Dreke »

Voor een keertje geef ik Filip Joos gelijk. Als ge het niet tegoei doet, stop er dan mee. De VAR neemt meer af van het voetbal dan dat het teruggeeft. Weg ermee.

"Jamaar, 97% procent van de VAR beslissingen zijn juist." Het moest er nog fucking aan mankeren. Dat ze zich niet generen voor zo een uitspraak...
A loyal football fan only supports the shirt...
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De VAR

Bericht door Piana »

Vroeger werd je benadeeld door de ref of lijnrechter. De wedstrijd thuis tegen Roeselare in 2008 vb. met Geldhof zal ik nooit meer vergeten. Regelrecht naar 2e klasse gefloten, letterlijk. De halve finale van de Beker op Club in 1996, Curto kan er nog niet mee lachen.

Wanneer dan dergelijk instrument (VAR) kwam, denk ik, dat alle supporters van kleine clubs dat als een verlossing zagen: "Het gaat gedaan zijn met ons op dergelijke manier tegen te werken, ja zelfs te kloten." Helaas, het is nog erger geworden. Een scheidsrechter, zelfs Amand Ancion in zijn hoogdagen, had hier zaterdag nooit een strafschop voor durven fluiten. Nu gaan ze 45 keer herhalen om toch maar te hopen dat de elleboog wél in de buurt van de bal was. Het is er gewoon mijlenver over.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: De VAR

Bericht door bert1924 »

Wat is PUT,beringenaar en fervent supporter van genk, aan het uitsteken??? Twee maal zwaar in de fout gegaan in een week tijd.
1.Penaltyfout op STVV speler tegen genk in de eerste helft: PUT ,VAR ,niet ingegrepen. Put hoorde NIET in de VAR te zitten!!
2.Gisteren Gents doelpunt onterecht afgekeurd wegens ingrijpen van PUT voor een zogezegde fout van een GENT speler.
in feite was het de anderlecht speler die zich voor de gent speler gooide om hem te stoppen en dan ten val kwam.
En dan nog maar klagen en zagen dat de scheidsrechters niet genoeg verdienen.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: De VAR

Bericht door metser »

Denk niet dat het put was maar onze vriend smetteke! 🙈😉
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De VAR

Bericht door Dreke »

Afschaffen die handel.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De VAR

Bericht door stvvilvoorde »

Afschaffen lijkt me nu onmogelijk geworden.
Maar hallucinant hoe de spelleiding de laatste tijd de compleet de mist in gaat.
Zowat elke wedstrijd staat bol van zulke fouten.
Normaliter zou de VAR de willekeur moeten verbeteren, maar het lijkt er alleen maar erger op te worden.

Ik zag de trainer van Eupen tekeer gaan om een niet gefloten handsbal.
Instinctief zegt iedereen die met voetbal begaan is dat zoiets geen penalty mag zijn.
Maar ik begrijp zijn woede wel.
De ene VAR zal wel de scheids terugroepen, de andere laat begaan.
En zo kom je bij willekeur terecht.
Leg de fase van Wolke op Standard langs die hands van Eupen, ook compleet onvrijwillig, maar deze wordt compleet anders beoordeeld.
Op Standard liet de scheids die heel kort op de fase stond, heel duidelijk zien dat hij het geen fout vond, met twee armen gesticulerend.
De VAR beslist dan wel tussen te komen.
Idem voor die penalty die we krijgen tegen RWDM
Wat is het verschil met die fase in Eupen?
Waarom kan Lothar Dhondt beslissen dat hij de eerste strafschop tegen Genk 'te licht' vond, waarom grijpt de VAR niet in en zegt de reviewcommissie achteraf dat beiden in de fout gingen?
Waarom hebben we tegenwoordig nog uberhaupt lijnrechters?
Hoe kan een Verboomen niet beseffen dat hij met zijn block op Ito de counter van Gent opzette?
Waarom roept de VAR in die match en de match tegen Genk twee keer de arbiter terug om een rode kaart wegens agressief gedrag te reviewen?

Het is gewoon 1 grote soep aan het worden en gewoon echt heel weinig kwaliteit bij de scheidsrechters.
Van de huidige lichting vind ik enkel Jasper Vergoote gewoon een goede scheids.
Is al 1 van de weinigen die tegen de VAR in durft te gaan, als hij naar de kant geroepen wordt.
Vooral vrijwillig en onvrijwillig handspel binnen de 16 op gelijke wijze bestraffen werkt niet.
Ik zou voorstellen om onvrijwillig handspel met een indirecte vrije trap, zoals bij een terugspeelbal, te bestraffen.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De VAR

Bericht door Yellow Feaver »

Ik blijf er bij. Geef mij een week de tijd om na mijn uren de regels rond de VAR te herschrijven en het is opgelost.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De VAR

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 06 feb 2024, 16:13 .........Ik zou voorstellen om onvrijwillig handspel met een indirecte vrije trap, zoals bij een terugspeelbal, te bestraffen.
Mooi betoog, maar met onvrijwillig handspel blijf je nog altijd met de interpretatie van de ref zitten of het al dan niet onvrijwillig is. Ik denk dat een eensluidende oplossing niet bestaat. Wat absoluut moet gebeuren is de communicatie tussen ref en VAR publiek maken. Ik denk dat dit een stap in de goede richting is. Maar ik vrees dat de refs hier niet om staan te springen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: De VAR

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 06 feb 2024, 16:13 Afschaffen lijkt me nu onmogelijk geworden.
Maar hallucinant hoe de spelleiding de laatste tijd de compleet de mist in gaat.
Zowat elke wedstrijd staat bol van zulke fouten.
Normaliter zou de VAR de willekeur moeten verbeteren, maar het lijkt er alleen maar erger op te worden.

Ik zag de trainer van Eupen tekeer gaan om een niet gefloten handsbal.
Instinctief zegt iedereen die met voetbal begaan is dat zoiets geen penalty mag zijn.
Maar ik begrijp zijn woede wel.
De ene VAR zal wel de scheids terugroepen, de andere laat begaan.
En zo kom je bij willekeur terecht.
Leg de fase van Wolke op Standard langs die hands van Eupen, ook compleet onvrijwillig, maar deze wordt compleet anders beoordeeld.
Op Standard liet de scheids die heel kort op de fase stond, heel duidelijk zien dat hij het geen fout vond, met twee armen gesticulerend.
De VAR beslist dan wel tussen te komen.
Idem voor die penalty die we krijgen tegen RWDM
Wat is het verschil met die fase in Eupen?
Waarom kan Lothar Dhondt beslissen dat hij de eerste strafschop tegen Genk 'te licht' vond, waarom grijpt de VAR niet in en zegt de reviewcommissie achteraf dat beiden in de fout gingen?
Waarom hebben we tegenwoordig nog uberhaupt lijnrechters?
Hoe kan een Verboomen niet beseffen dat hij met zijn block op Ito de counter van Gent opzette?
Waarom roept de VAR in die match en de match tegen Genk twee keer de arbiter terug om een rode kaart wegens agressief gedrag te reviewen?

Het is gewoon 1 grote soep aan het worden en gewoon echt heel weinig kwaliteit bij de scheidsrechters.
Van de huidige lichting vind ik enkel Jasper Vergoote gewoon een goede scheids.
Is al 1 van de weinigen die tegen de VAR in durft te gaan, als hij naar de kant geroepen wordt.
Vooral vrijwillig en onvrijwillig handspel binnen de 16 op gelijke wijze bestraffen werkt niet.
Ik zou voorstellen om onvrijwillig handspel met een indirecte vrije trap, zoals bij een terugspeelbal, te bestraffen.
Die fase van Eupen is toch geen hands, volgens regelement, omdat de bal onvrijwillig weggewerkt wordt door een KV speler en deze op die manier terechtkomt tegen de arm van een andere KV speler? Of vergis ik me nu? :)
Plaats reactie