11/03 16.00 YRKVM - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Krisaias »

Positivo schreef: 12 mar 2023, 18:05 Ik geloof ook niet in het gegeven dat Stvv geviseerd wordt.
Neemt niet weg dat de scheidsrechters en VAR wedstrijdbepalend waren in hoeveel wedstrijden sinds de winterstop ?
5 of zoiets ? Daar kun je moeilijk naast kijken . En dat is toch niet min.

Als je denkt dat scheidsrechters nooit een rekening vereffenen, dan ben je naief.

Zelf ooit gezien …. Ok , je zult zeggen ….. Jaren geleden. Ik denk dat de scheidsrechter Schaut was. Een eindejaarswedstrijd op Stayen tussen Stvv en Rwdm. Stvv speelde om erin te blijven , Rwdm voor de titel. Nog niet in de tijd van de cameras. Schaut maakte een overduidelijk gebaar naar de Rwdm supporters (dat ik kon zien) . Zo van “ ik zal u hier eens een peer stoven” . Iedere aanval van Rwdm (stvv raakte nauwelijks aan de goal - waar hebben we dat nog gehoord ?) die gevaar in hield werd afgefloten. Voor een vermeende fout, of vermeend buitenspel…. Die van Rwdm werden gek.

Uitslag (geheugen, altijd gevaarlijk) 0-0
Stvv degradeerde (zelfde geheugen) .
Sterk geheugen. Op 15/12/1973 werd het 0-0 met Schaut als scheidsrechter. STVV zakte op het einde van dat seizoen. R.W.D.M. werd tweede gelijk met Antwerp, op twee punten van Anderlecht.

Wel op korte tijd een grudge opgebouwd dan, die Schaut, want dat was het allereerste seizoen van de fusieploeg :)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

En ik maar denken dat Positivo een jonge frisse kerel was !
:o
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Positivo »

Krisaias schreef: 12 mar 2023, 18:36
Positivo schreef: 12 mar 2023, 18:05 Ik geloof ook niet in het gegeven dat Stvv geviseerd wordt.
Neemt niet weg dat de scheidsrechters en VAR wedstrijdbepalend waren in hoeveel wedstrijden sinds de winterstop ?
5 of zoiets ? Daar kun je moeilijk naast kijken . En dat is toch niet min.

Als je denkt dat scheidsrechters nooit een rekening vereffenen, dan ben je naief.

Zelf ooit gezien …. Ok , je zult zeggen ….. Jaren geleden. Ik denk dat de scheidsrechter Schaut was. Een eindejaarswedstrijd op Stayen tussen Stvv en Rwdm. Stvv speelde om erin te blijven , Rwdm voor de titel. Nog niet in de tijd van de cameras. Schaut maakte een overduidelijk gebaar naar de Rwdm supporters (dat ik kon zien) . Zo van “ ik zal u hier eens een peer stoven” . Iedere aanval van Rwdm (stvv raakte nauwelijks aan de goal - waar hebben we dat nog gehoord ?) die gevaar in hield werd afgefloten. Voor een vermeende fout, of vermeend buitenspel…. Die van Rwdm werden gek.

Uitslag (geheugen, altijd gevaarlijk) 0-0
Stvv degradeerde (zelfde geheugen) .
Sterk geheugen. Op 15/12/1973 werd het 0-0 met Schaut als scheidsrechter. STVV zakte op het einde van dat seizoen. R.W.D.M. werd tweede gelijk met Antwerp, op twee punten van Anderlecht.

Wel op korte tijd een grudge opgebouwd dan, die Schaut, want dat was het allereerste seizoen van de fusieploeg :)
Wel een ploeg die Anderlecht naar de kroon stak ….
Zou het kunnen dat Schaut Anderlecht sympathiën had ?
Om aan te tonen dat men er ook niet van uit moet gaan, dat het niet kan.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door STimVV »

Verboomen besloot daarnet dat Genk 1-0 moest voorkomen tegen Union.
Ook nu zag hij hands en gaf hij penalty. Als hij het gisteren penalty vond moet hij die lijn natuurlijk doortrekken. :roll:
Ook nu vonden Vandenbempt en Verheyen het geen penalty.
Wat een klucht is het belgische voetbal geworden.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STimVV schreef: 12 mar 2023, 19:03 Verboomen besloot daarnet dat Genk 1-0 moest voorkomen tegen Union.
Ook nu zag hij hands en gaf hij penalty. Als hij het gisteren penalty vond moet hij die lijn natuurlijk doortrekken. :roll:
Ook nu vonden Vandenbempt en Verheyen het geen penalty.
Wat een klucht is het belgische voetbal geworden.
Akkoord, maar ondertussen wel 1-2 !
Dat is nu net wat ik bedoel !
Bij ons is het dan over en out !
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Tompie »

Heimelijke Heynen zat vorige week al vol frustratie tot in zijn smurfenmuts.

Die knie van Konaté was zogezegd crimineel. Vandaag even op een tegenstander gaan staan zal in smurfenland wel weer “ongelukkig” zijn. :gek:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Tompie »

Over de VAR. Onkunde, onwil, een combinatie van beiden. Maar dat STVV specifiek gezocht wordt lijkt me een brug te ver.

We spelen zelf ook gewoon te vaak schijtvoetbal. De strijd tegen Genk was dan nog een lichtpunt, voetbaltechnisch was ook dat zwak maar dat was in die wedstrijd bijzaak. Maar een verplaatsing naar Mechelen, toch geen wereldploeg, dan mag je er ook gewoon een leuke wedstrijd van maken. Zelfs bij 0-0 was niemand vrolijk naar huis gegaan, buiten Holly dan.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Krisaias »

Helemaal akkoord dat het spel van STVV niet te pruimen is, maar dit kan toch echt niet door de beugel qua VAR interventies. Voor het eerst in vele jaren (met heel veel slecht voetbal soms) heb ik echt geen zin meer om 90 minuten op een match te kijken, die dan toch door iemand van buitenaf beslist wordt gebaseerd op een detail dat niemand ziet of een lijn die moet bevestigen wat met het blote oog niet kan waargenomen worden ...

Niks met Calimero te maken... als je hier niet op reageert, stop dan gewoon met voetbal.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door bert1924 »

Vandaag weer een staaltje gezien van Hijnen van kfcg
Ging gewoon met opzet op de dij van de neerliggende Union speler Lazar staan .Niets Verboomen en NIETS var!!!
Deze smerige fout werd een drietal keer getoond op de TV
Ik als calimero ben zeker indien dit een speler van STVV doet ,hij rood krijgt en minstens 4 wedstrijden geschorst wordt .
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door bert1924 »

Zijn de supporters van STVV gelukkig met het spel van hun ploeg ? Neen dus!!
Mogen zij daarom niet wijzen op de steeds weerkerende fouten van de var en de refs : JA DUS
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door metser »

Genk kon vandaag niet winnen , teveel spelers waren doodziek van verleden week en hadden nu de vallende ziekte. Waarom krijgt die munoz geen 2 x geel ? Twee glasheldere swalbes en nog een fout op de doelman dat altijd bestraft wordt met geel. Ja juist, het is een g5 ploeg. Op Anderlecht speelt zelfs een paar billen mee, is toch altijd offside en geen nieuwe fase. Ja juist het is ook een g5 ploeg. Degoutant is dat allemaal .
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Met11tegen12 »

Zaterdag in Mechelen, VAR, Nathan Verboomen, geeft Mechelen strafschop met grote strik rond. Degoutant!

Zondag in Genk, VAR geeft Genk een zelfde geschenk tegen Union. Opnieuw degoutant!
Heyen mag zomaar op tegenstander gaan staan, VAR grijpt niet in. Opnieuw degoutant!
Opnieuw vallende ziekte van de Genkse spelers gespot... Scheidsrechter bewerken noemen ze dat.
Genk krijgt de titel kadeau, al het ganse seizoen.

Waar zijn we mee bezig? Elke week opnieuw...
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Krikke »

Peter VDB zopas op radio 1: "STVV is dit weekend alweer genekt door de VAR"
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door droopy »

Krikke schreef: 13 mar 2023, 08:49 Peter VDB zopas op radio 1: "STVV is dit weekend alweer genekt door de VAR"
Toch één degelijke voetbalcommentator
Al was het letterlijk een voetnoot
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

droopy schreef: 13 mar 2023, 12:54
Krikke schreef: 13 mar 2023, 08:49 Peter VDB zopas op radio 1: "STVV is dit weekend alweer genekt door de VAR"
Toch één degelijke voetbalcommentator
Al was het letterlijk een voetnoot
Inderdaad, hij zei het om zijn commentaar mee af te sluiten. Maar hij heeft het tenminste gezegd! Ik twijfel of ze het er in Extra Time of in de podcast 90 minutes over gaan hebben.
Plaats reactie