11/03 16.00 YRKVM - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door enerkey »

lindoke schreef: 13 mar 2023, 22:24 Als men beslist dat IEDER contact vanaf de schouder, arm of hand handspel is, en zonder discussie een strafschop is, heb ik daar geen enkel probleem mee. Ook als het niet de bedoeling is of als de bal van het eigen lichaam tegen de arm of hand terecht komt. Met andere woorden, vanaf het moment dat de bal om eender welke reden de schouder, arm of hand raakt is het strafschop. Dan is er gewoonweg geen discussie mogelijk!

MAAR, dan moet het wel altijd en overal gebeuren. Zelfs al moet er in het begin van de tweede helft een strafschop gegeven worden voor een handspel dat noch scheidsrechter noch VAR in de eerste helft hebben willen zien. Tijdens de rust kunnen VAR en scheidsrechter nog gemakkelijk ingelicht worden en met beelden aangetoond worden op het handspel.
Ja en eigenlijk voor hetzelfde geld heeft KVM tijdens die wedstrijd ook 3x de bal met een arm geraakt in de 16. Wie zal het zeggen valt niet te verefieren. Het is iets onzichtbaar voor een menselijk oog.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Positivo »

Brusselmans 2.0 schreef: 13 mar 2023, 22:55 Als ook Extra-Time zegt dat het penalty is, kan de discussie afgesloten worden...
En de klaagbrief deleten ...

Op naar Seraing, met een versterkt defensief middenveld, en Koita zeker op de bank !
Proberen af en toe over de middellijn te geraken met de lange bal richting Hara !
De kans op degradatie is er nog steeds, hangt al wekenlang als een zwaard van Damocles boven de club !
Hopen op een 0-0 en toch weer een stapje dichter bij de redding !
Het verschil tussen de 2 ploegen is amper 17 punten, en er zijn toch nog 5 matchen te spelen !
En amper 12 punten op Oostende !
Linke boel!
Dit ben ik volledig met je eens, Brusselmans. Ik wil dit hier al weken schrijven. Stvv lijkt dood......En Oostende lijkt ontketend. Hoe die een gelijkspel op Eupen (4-4) uit de brand sleepten ! Met 10 man.
Als die Westerlo er onder houden , gaat Standard (allemaal thuis) ook voor de bijl. En dan mogen wij het hier gaan uitleggen tegen hen in een rechtstreekse match. (tenzij we in Union gaan winnen)

Ik zal maar niet negativo worden. Er is ook nog Kortrijk en Eupen (Ik ga ervan uit dat Seraing en Zulte, er aan zijn voor de moeite) Maar gewonnen spel is het nog niet. Wees maar zeker dat Hollerbach voor de draw gaat. Dat wordt weer leuk.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Dreke »

Oostende staat 12 punten achter op 5 matchen van het einde van de reguliere competitie. Doe a.u.b. eens even normaal, zeg.
A loyal football fan only supports the shirt...
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Lukske de Lange »

Dreke schreef: 14 mar 2023, 18:16 Oostende staat 12 punten achter op 5 matchen van het einde van de reguliere competitie. Doe a.u.b. eens even normaal, zeg.
én zelfs al wint Oostende nog 4 op 5 wedstrijden, dan moeten Eupen én Kortrijk nog 3 op 5 wedstrijden winnen (1 wedstrijd spelen ze nog tegen elkaar ook). Het moet dus écht al heel raar lopen...niettemin hoop ik wel de wil te zien om te winnen bij ons, de komende wedstrijden!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door STVV-fan »

Ik hoop dat iedereen het sarcasme doorheeft.....

Dit is Brusselmans zijn manier om te zeggen dat Hollerbach voor die laatste matchen toch nog IETS andera mag laten zien dan de egelstelling
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef: 14 mar 2023, 21:52 Ik hoop dat iedereen het sarcasme doorheeft.....

Dit is Brusselmans zijn manier om te zeggen dat Hollerbach voor die laatste matchen toch nog IETS andera mag laten zien dan de egelstelling
Dat van Brusselmans was sarcasme, uiteraard. Wat volgde niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

:onfire:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door STVV-fan »

Positivo schreef: 14 mar 2023, 17:13
Brusselmans 2.0 schreef: 13 mar 2023, 22:55 Als ook Extra-Time zegt dat het penalty is, kan de discussie afgesloten worden...
En de klaagbrief deleten ...

Op naar Seraing, met een versterkt defensief middenveld, en Koita zeker op de bank !
Proberen af en toe over de middellijn te geraken met de lange bal richting Hara !
De kans op degradatie is er nog steeds, hangt al wekenlang als een zwaard van Damocles boven de club !
Hopen op een 0-0 en toch weer een stapje dichter bij de redding !
Het verschil tussen de 2 ploegen is amper 17 punten, en er zijn toch nog 5 matchen te spelen !
En amper 12 punten op Oostende !
Linke boel!
Dit ben ik volledig met je eens, Brusselmans. Ik wil dit hier al weken schrijven. Stvv lijkt dood......En Oostende lijkt ontketend. Hoe die een gelijkspel op Eupen (4-4) uit de brand sleepten ! Met 10 man.
Als die Westerlo er onder houden , gaat Standard (allemaal thuis) ook voor de bijl. En dan mogen wij het hier gaan uitleggen tegen hen in een rechtstreekse match. (tenzij we in Union gaan winnen)

Ik zal maar niet negativo worden. Er is ook nog Kortrijk en Eupen (Ik ga ervan uit dat Seraing en Zulte, er aan zijn voor de moeite) Maar gewonnen spel is het nog niet. Wees maar zeker dat Hollerbach voor de draw gaat. Dat wordt weer leuk.
Simpele wiskunde en logica:

5 speeldagen = 15 punten te verdienen.

STVV: 36 punten
Oostende: 24 (- 12)
Waregem: 23 (-13).

Oostende speelt nog:
Westerlo thuis
Standard uit
STVV uit
OHL thuis
Gent uit

Waregem speelt nog:
Standard uit
Antwerp thuis
Charleroi uit
Eupen uit
Cercle thuis

STVV speelt nog:
Seraing thuis
Union uit
Oostende thuis
Cercle uit
Antwerp thuis

Oostende en Waregem moeten nog 4 keer winnen en STVV moet ALLES verliezen om nog te degraderen.

Please.

We staan letterlijk nog altijd dichter bij PO II dan bij degradatie, maar over PO II hoor ik niets.

Als de VAR zijn grote mond had gehouden, speelde je gelijk tegen Mechelen en was dit allemaal niet meer nodig.

Daarbij heb je nog 3 ploegen onder u staan...., maar over hun kans op degradatie hoor je niets.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Positivo »

Er zitten wat hiaten in de logica.
Het gaat niet over 2 ploegen, maar over 1 . (3 degraderen) En Oostende speelt THUIS tegen Standard .
Natuurlijk is het een doemscenario. En er zijn ook Eupen en Kortrijk wat ik al schreef.
Stvv en nog punten halen ? Na 1 op 12 ? Ik ben benieuwd.

En dat Brusselmans sarcastisch kan zijn, was ik effen vergeten. Hoe kan ik ?!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door STVV-fan »

Als de VAR zijn werk deftig deed was het MINSTENS 4/12 geweest en moesten we geen hiaten zoeken in logica.

Doemscenario, ok, maar dan moeten er ineens minstens 2 ploegen gaan doen wat ze een volledig seizoen maar bitter weinig konden, namelijk punten pakken en dan nog tegen voornamelijk ploegen die dat het volledige seizoen WEL deden.

Die ploegen zou je dan in staat achten van dat wel te kunnen, terwijl STVV dat niet zou kunnen?

Als we kansberekening plakken op het doemscenario, dan spelen we eerder nog PO II dan dat we degraderen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door zipke373 »

Oostende 12 punten achter, Zulte 13 punten en Seraing 17 punten. Nog 15 punten te verdienen.
Speeldag 30
STVV - Seraing
Standard - Zulte
Oostende - Westerlo
Speeldag 31
Zulte Antwerp
Oostende - Standard
Seraing - Gent
Speeldag 32
Club Brugge - Seraing
STVV - Oostende
Chaleroi - Zulte

In die tijdspanne moet Eupen naar Gent, thuis tegen Anderlecht en naar Kortrijk.

Dat zou echt wel niet mogen mislopen...ook niet door de VAR. Want dan moeten ze Standard, Gent en Antwerp beginnen benadelen. :mrgreen: En Westerlo ook en die kunnen ook niet veel misdoen met etter Decuyper voorop.
Laatst gewijzigd door zipke373 op 15 mar 2023, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Ik vrees er voor !
Fee zen tebei !
:grappig:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door tesneusdoek »

Dat STVV nu nog zou degraderen, zie ik niet meer gebeuren. Wie daar tot voor deze speeldag wel nog een klein (maar niet onbestaand) risico op liep was de chouchou van de Vlaamse media en van de zogenaamde "neutrale" voetballiefhebber, nl. KV-“De keuken is besteld”-Mechelen... Heel toevallig blijft die ploeg op het nodige toeval rekenen, telkens wanneer het nodig is... Dat zal wel door de hoge aaibaarheidsfactor van de ploeg en haar supporters zijn. Hoe die mensen na hun bewezen omkooppraktijken en gesjoemel nog zo een positief imago hebben, dankzij de pers en de voetbalbond, terwijl één van de weinige fatsoenlijk functionnerende clubs als STVV zo de perceptie tegen heeft, door de schuld van diezelfde pers en voetbalbond waar de regel "ons kent ons" nog steeds geldt, geeft aan hoeveel werk Bert Stas nog voor de boeg heeft samen met de heer Meekers.

:Roland: legde terecht de vinger op de wonde...sindsdien zijn er een paar "marketingcampagnes" geweest in de vorm van de zogenaamde operatie "propere handen"...maar er is niets veranderd. Dezelfde bobo's zitten nog steeds in hun fauteuils en beslissen nog steeds welke kruimeltjes van hun tafel mogen vallen en voor wie die kruimels bestemd zijn, terwijl zij de vetpotten verdelen, de scheidsrechters aanduiden en belonen en bestraffen voor het "goed of slecht" fluiten,..om toch maar zeker te zijn dat ze hun voorziene inkomsten kunnen behouden. In welke sector zie je heden ten dage nog dat dezelfde personen rechter en partij zijn? Dat kan enkel in de Jupiler Pro League waar alle posities en belangen zo sterk met elkaar verweven zijn dat het onmogelijk is om die stal volledig uit te mesten. Spijtig genoeg is het momenteel nog altijd beter om mee te doen met de G-5 en te hopen op die paar kruimels dan die mensen tegen hun schenen te stampen en een rechtvaardige, objectieve spelleiding en voetbalbond te eisen. Heel moeilijk dus voor een outsider als DMM (en STVV dus) om sportief succes te behalen als je niet eerst besluit om mee te heulen met de Bart Verhaeghes, Vincent Mannaerts, Michel Louwagies, Peter Croonens, enz. en te aanvaarden dat hun clubs op de eerste plaats succesvol moeten zijn en dat er daarna, misschien ergens af en toe een troostprijs aan uw ploeg wordt toebedeeld. :vomit:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: 11/03 16.00 YRKVM - STVV

Bericht door lindoke »

tesneusdoek schreef: 15 mar 2023, 12:13 Dat STVV nu nog zou degraderen, zie ik niet meer gebeuren. Wie daar tot voor deze speeldag wel nog een klein (maar niet onbestaand) risico op liep was de chouchou van de Vlaamse media en van de zogenaamde "neutrale" voetballiefhebber, nl. KV-“De keuken is besteld”-Mechelen... Heel toevallig blijft die ploeg op het nodige toeval rekenen, telkens wanneer het nodig is... Dat zal wel door de hoge aaibaarheidsfactor van de ploeg en haar supporters zijn. Hoe die mensen na hun bewezen omkooppraktijken en gesjoemel nog zo een positief imago hebben, dankzij de pers en de voetbalbond, terwijl één van de weinige fatsoenlijk functionnerende clubs als STVV zo de perceptie tegen heeft, door de schuld van diezelfde pers en voetbalbond waar de regel "ons kent ons" nog steeds geldt, geeft aan hoeveel werk Bert Stas nog voor de boeg heeft samen met de heer Meekers.

:Roland: legde terecht de vinger op de wonde...sindsdien zijn er een paar "marketingcampagnes" geweest in de vorm van de zogenaamde operatie "propere handen"...maar er is niets veranderd. Dezelfde bobo's zitten nog steeds in hun fauteuils en beslissen nog steeds welke kruimeltjes van hun tafel mogen vallen en voor wie die kruimels bestemd zijn, terwijl zij de vetpotten verdelen, de scheidsrechters aanduiden en belonen en bestraffen voor het "goed of slecht" fluiten,..om toch maar zeker te zijn dat ze hun voorziene inkomsten kunnen behouden. In welke sector zie je heden ten dage nog dat dezelfde personen rechter en partij zijn? Dat kan enkel in de Jupiler Pro League waar alle posities en belangen zo sterk met elkaar verweven zijn dat het onmogelijk is om die stal volledig uit te mesten. Spijtig genoeg is het momenteel nog altijd beter om mee te doen met de G-5 en te hopen op die paar kruimels dan die mensen tegen hun schenen te stampen en een rechtvaardige, objectieve spelleiding en voetbalbond te eisen. Heel moeilijk dus voor een outsider als DMM (en STVV dus) om sportief succes te behalen als je niet eerst besluit om mee te heulen met de Bart Verhaeghes, Vincent Mannaerts, Michel Louwagies, Peter Croonens, enz. en te aanvaarden dat hun clubs op de eerste plaats succesvol moeten zijn en dat er daarna, misschien ergens af en toe een troostprijs aan uw ploeg wordt toebedeeld. :vomit:
Zeer mooi betoog, top!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie