STVV - Oostende

Alles over de wedstrijden van STVV
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV - Oostende

Bericht door bert1924 »

Opvallend: Nu wij niet meer meedoen voor play off 2 kunnen de scheids en de var wel correct (tot zelfs STVV bevoordelend) een wedstrijd leiden!!!!!
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV - Oostende

Bericht door Guggenheimer »

Lukske de Lange schreef: 09 apr 2023, 21:58 Een aantal niet mss, zoals vandaag ;) maar...
tegen Mechelen twee doelpunten in de 3-1 zege. 3 punten
tegen Zulte Waregem 0-1 na 1 minuut. 0-3 eindstand. 3 punten
Tegen Westerlo 2-3 overwinning 2 doelpunten Bruno (1 strafschop) 3 punten
Tegen Seraing de beslissende 1-2? Gianni Bruno 3 punten
Tegen Zulte Waregem 2-0 1 doelpunt Bruno 3 punten (mss niet uiterst beslissend voor eindresultaat, maar wel beslissende kloof van 2 doelpunten verschil)
Standard 1-1...assist Bruno 1 punt
Eupen 0-1 Gianni Bruno vlak voor rust 0-2 eindstand 3 punten
Club Brugge 1-1 doelpunt Bruno ;) 1 punt
Tegen Genk 2-2... 2de doelpunt Bruno 1 punt
Tegen Seraing 2-1 2 doelpunten Bruno 3 punten

ik tel 20 tot 24 punten ;)
Dat alles bij een ploeg met expected goals 1.02 over het gehele seizoen lijkt mij tenminste best verdienstelijk te zijn :)

Misschien eerder iets voor een andere topic maar nog één antwoord want we zijn het voor alle duidelijkheid grotendeels eens en ik wil absoluut geen afbreuk doen aan zijn seizoen ;).
Er zijn voor alle duidelijkheid wedstrijden geweest waarin Bruno alles in zijn eentje heeft geforceerd. Maar als je die punten optelt kom je misschien tot 7 punten. Dan denk ik aan de goal tegen Genk, de goal tegen Brugge en wellicht nog wel een paar.
Op zich al heel straf. Maar andere doelpunten ( en dan zeker de penalty's) waren wellicht ook gescoord als er andere spits op zijn plaats had gestaan + een groot aantal van deze goals waren er niet gekomen zonder andere spelers ( vooral dan Hashioka en Okazaki ). Dus heeft hij een enorm aandeel in ons seizoen ? Absoluut. Hadden we zonder hem minder punten gehaald ? Hoogstwaarschijnlijk. Hadden we zonder hem 20 tot 24 punten minder gehaald -> heel erg onwaarschijnlijk.

Zelfs als we je systeem zouden volgen waarbij we puur kijken naar beslissende goals, tellen de punten tegen Eupen, Westerlo, Waregem, Mechelen niet mee en zijn het al 12 punten minder =).

Maar nogmaals, Bruno zou zeker ook een verdiende winnaar zijn :).

Als je er nog over verder wil praten, vinden we wel een andere topic. Nu hebben we eens met 5-0 gewonnen, laat het in deze topic dan ook maar over deze match gaan :P
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV - Oostende

Bericht door smol »

bert1924 schreef: 09 apr 2023, 22:27 Opvallend: Nu wij niet meer meedoen voor play off 2 kunnen de scheids en de var wel correct (tot zelfs STVV bevoordelend) een wedstrijd leiden!!!!!
Correct zou ik het zeker niet noemen.

Bal van Hashioka was zeker handspel en Bocat was zeker rood, 2x geel.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV - Oostende

Bericht door Jones »

Vandaag weer het mooiste bewijs dat een VAR en ref alles bepaald. Bocat was normaal douchen en normaal strafschop tegen. Dat geeft een heel andere match. Oostende moet gewoon zakken.
5-0 had niemand voorspeld. Wie hier op gokte heeft geld verdiend.
Oostende was zwak okee maar wij deden gewoon ons spel als anders.
Ik zie Waregem nog winnen op Eupen en Eupen af. Anderlecht zit in de top 8 als ze iets rapen op Genk.
STVV eindigt tussen plaats 10 en 12
Het doet deugd om nog eens zoveel goals te zien. Opvallend weer een zwakke Hayashi. Hij moet veruit de enige Japanner zijn die niet wegwil, althans die dat te kennen geeft
Arbitrage is maffia. Volgens mij gokken die via een kennis of familie op matchen en worden die zo rijk vermits ze zelf matchen kunnen beinvloeden.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Oostende

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 09 apr 2023, 23:55 Arbitrage is maffia. Volgens mij gokken die via een kennis of familie op matchen en worden die zo rijk vermits ze zelf matchen kunnen beinvloeden.
Er gebeuren inderdaad nooit geziene fouten. Als je het parcours van de scheidsrechters na Nieuwjaar en zeker van de laatste paar maanden vergelijkt met hoe ze floten voor Nieuwjaar. Hoeveel dubieuze beslissingen zijn er niet gefloten? Men interpreteert dezelfde fases anders. Zelfs is er een verschil in steunarmen. Denk maar aan de rare uitleg na KV Mechelen-Club Brugge. Zelfs in Genk beginnen ze al te beweren dat de scheidsrechters tegen hun zijn.
Positivo
Berichten: 1923
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV - Oostende

Bericht door Positivo »

Jones schreef: 09 apr 2023, 23:55 Vandaag weer het mooiste bewijs dat een VAR en ref alles bepaald. Bocat was normaal douchen en normaal strafschop tegen. Dat geeft een heel andere match. Oostende moet gewoon zakken.
5-0 had niemand voorspeld. Wie hier op gokte heeft geld verdiend.
Oostende was zwak okee maar wij deden gewoon ons spel als anders.
Ik zie Waregem nog winnen op Eupen en Eupen af. Anderlecht zit in de top 8 als ze iets rapen op Genk.
STVV eindigt tussen plaats 10 en 12
Het doet deugd om nog eens zoveel goals te zien. Opvallend weer een zwakke Hayashi. Hij moet veruit de enige Japanner zijn die niet wegwil, althans die dat te kennen geeft
Arbitrage is maffia. Volgens mij gokken die via een kennis of familie op matchen en worden die zo rijk vermits ze zelf matchen kunnen beinvloeden.
Zulte de laatste 2 wedstrijden winnen ?
Want dat is de enige manier om in eerste te blijven ! Rekening houdend dat Eupen in Club Brugge niet wint.
Als je dan weet dat ze dit seizoen maar 5 wedstrijden wonnen ! En van de laatste 5 …1 punt haalden. Dat zou dus héél straf zijn. Ik heb zo een gedacht dat Christian Bruls zonder werk zit.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV - Oostende

Bericht door STVV1924 »

Nog 2 keer 5-0 en we zijn van die belabberde weinig scorende ploeg statistiek af.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Oostende

Bericht door Piana »

Als Hollerbach de wedstrijd gedaan had hadden we ook gewonnen. Maar dan met 2-1 of 2-0. Die was al lang voor zijn goal gaan liggen om de voorsprong te veilig te stellen.

Wat Oostende betreft: zeer zeer zwak. Maar ik denk dat het sportieve overleven daar niet het grootste probleem is.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Oostende

Bericht door Piana »

Jones schreef: 09 apr 2023, 23:55 Vandaag weer het mooiste bewijs dat een VAR en ref alles bepaald. Bocat was normaal douchen en normaal strafschop tegen. Dat geeft een heel andere match. Oostende moet gewoon zakken.
5-0 had niemand voorspeld. Wie hier op gokte heeft geld verdiend.
Oostende was zwak okee maar wij deden gewoon ons spel als anders.
Ik zie Waregem nog winnen op Eupen en Eupen af. Anderlecht zit in de top 8 als ze iets rapen op Genk.
STVV eindigt tussen plaats 10 en 12
Het doet deugd om nog eens zoveel goals te zien. Opvallend weer een zwakke Hayashi. Hij moet veruit de enige Japanner zijn die niet wegwil, althans die dat te kennen geeft
Arbitrage is maffia. Volgens mij gokken die via een kennis of familie op matchen en worden die zo rijk vermits ze zelf matchen kunnen beinvloeden.
Bocat had die eerste kaart nooit mogen krijgen, volgens mij kreeg hij daarom die 2e kaart niet. Het lag er ook vingerdik op dat ze hem aan het naaien waren, dat heb je als ref ook niet heel graag. Maar inderdaad, we komen daar goed weg. Pflanz had Bocat al moeten wisselen, want iedereen zag het aankomen. Maar voor de rust wisselen, dat doet niemand graag.

Wij deden ons spel niét als anders. Onder Hollerbach speel je nog 10-15 meter lager, waardoor je wingbacks minder vooruit kunnen en je dus ook moeilijker vooraan geraakt. De gebruikelijke wissel op de 60ste minuut was er ook niet en ik betwijfel of Bruno 88 minuten gekregen had van Hollerbach. Pflanz bleef er voor gaan, Hollerbach had al lang voor de zekerheid gekozen.
Maar Oostende was inderdaad wel zwak :shock: , daar zijn veel grotere problemen dan het sportieve, vrees ik.

We hebben allemaal jaren degradatievoetbal meegemaakt op Stayen. Met Eupen uit en Cercle thuis zou dan heel het forum volstaan met "het kan nog" en "we moeten gewoon 6 punten pakken". De bussen richting de Kehrweg zouden afgeladen volzitten, sfeeractie op de laatste training met een paar honderd man, iedereen vol goede moed richting Oostkantons... om dan totaal ontredderd terug thuis te komen op een steenweg waar er zelfs geen café's meer zijn om je verdriet te verdrinken.
Als je al heel het seizoen moeilijkheden hebt om een match te winnen, en je hebt net op zo'n dramatische manier punten weggegooid op Charleroi, is 6/6 helemaal niet evident, verre van zelfs. Maar goed, het kan inderdaad.
Laatst gewijzigd door Piana op 10 apr 2023, 08:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Oostende

Bericht door Piana »

STVV1924 schreef: 10 apr 2023, 06:58 Nog 2 keer 5-0 en we zijn van die belabberde weinig scorende ploeg statistiek af.
We hebben de 2e in de topschutterranglijst. Het glas kan ook halfvol zijn.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Oostende

Bericht door Jebus4life »

Dat Bocat rood moest krijgen lijkt me geen discussie over (terecht), maar toch opvallend dat er veel mensen het penalty voor Oostende vonden.

Dat is zo'n typische bal op ne meter of 2 van de speler waardoor die never nooit kan anticiperen op die bal. Hij heeft zelfs geen kans/tijd om zijn armen naar een "natuurlijke" positie te brengen. Voor mij is dat nooit penalty, dat de refs die tegenwoordig véél te vaak fluiten is een andere zaak natuurlijk (en in die situatie snap ik wel dat je als Oostende supporter gefrustreerd bent)
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - Oostende

Bericht door BoemBoem »

Jebus4life schreef: 10 apr 2023, 09:52 Dat Bocat rood moest krijgen lijkt me geen discussie over (terecht), maar toch opvallend dat er veel mensen het penalty voor Oostende vonden.

Dat is zo'n typische bal op ne meter of 2 van de speler waardoor die never nooit kan anticiperen op die bal. Hij heeft zelfs geen kans/tijd om zijn armen naar een "natuurlijke" positie te brengen. Voor mij is dat nooit penalty, dat de refs die tegenwoordig véél te vaak fluiten is een andere zaak natuurlijk (en in die situatie snap ik wel dat je als Oostende supporter gefrustreerd bent)
De manier waarom hij zijn hand naar zijn hoofd brengt is volgens mij niet onnatuurlijk. Hij maakt geen beweging richting bal en wordt vanop 2 meter aangeschoten. Dus ook geen penalty voor mij. Al was het nog altijd méér penalty dan diegene die wij krijgen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV - Oostende

Bericht door Krisaias »

enrique schreef: 09 apr 2023, 21:29 Koop die keeper van Oostende maar
Ge meent het ? Die heeft hier al eens een maand rondgelopen en is het toen gelukkig gekwetst terug naar Standard afgebold.... Daar laten aub.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: STVV - Oostende

Bericht door STVVninof »

Matte smets is toch echt een klasbak hoor.
En hij is mss niet graag gezien maar een Bauer met zijn hoofd erbij is toch ook gewoon een topverdediger.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Oostende

Bericht door Franz »

Jebus4life schreef: 10 apr 2023, 09:52
Dat is zo'n typische bal op ne meter of 2 van de speler waardoor die never nooit kan anticiperen op die bal. Hij heeft zelfs geen kans/tijd om zijn armen naar een "natuurlijke" positie te brengen. Voor mij is dat nooit penalty, dat de refs die tegenwoordig véél te vaak fluiten is een andere zaak natuurlijk (en in die situatie snap ik wel dat je als Oostende supporter gefrustreerd bent)
Aangeschoten of niet, met opzet of niet, dat is van geen tel meer. Die regel is veranderd, maar veel supporters weten dat niet. Bal tegen je arm wanneer die arm je lichaam onnatuurlijk vergroot is hands, tenzij die bal van je eigen lichaam afstuitert. Hands in de zestien is penalty. Waarom Oostende daar geen penalty krijgt is een dikke misser van De Cremer en kameraad Boucaut in Tubeke. Onbegrijpelijk.
Haakfout van Bocat is inderdaad tweede geel, was een bewuste fout om de tegenaanval te onderbreken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie