Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

Dirk Van Oekelen: sinds vandaag mede-CEO geworden van R.Antwerp FC.

Tateishi is nog altijd niet van plan om zich te laten bijstaan? Tzou nochtans geen slecht idee zijn...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Straf parcours afgelegd door Oekie. Ik herinner me nog dat hij in Leuven een demo kwam geven van Olympus microscopen.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Franz »

STimVV schreef: 09 dec 2021, 22:26 Tateishi is nog altijd niet van plan om zich te laten bijstaan? Tzou nochtans geen slecht idee zijn...
Vind ik een interessant gezichtspunt om even op door te gaan.
Vanuit het standpunt van investeerder DMM - die er dus al meer dan 15 mio euro ingepompt hebben volgens de boekhouding - lijken me voor de CEO Tateishi volgende doelstellingen te gelden, in aflopende volgorde van belang:
1. Zorgen dat STVV niet degradeert, want zo blijf je bij de Eleven-miljoenen en in de vitrine van de Jupkes League: dat ziet er momenteel OK uit;
2. Zorgen dat er meerwaarde wordt gegenereerd op de verkoop van spelers, want dat is veruit de belangrijkste manier om winst te maken, wetende dat je elk jaar in exploitatie enkele miljoenen te kort komt: was de laatste jaren OK, maar is momenteel een groot probleem gezien de vrije val van Suzuki, de matige ontwikkeling van Durkin en Cacace, nog te groen: Hashioka, Hara, Hayashi... enkel Konaté en Schmidt hebben in feite het laatste jaar vooruitgang geboekt en zijn in doorverkoopwaarde gestegen (en Koita maakt nu zijn aankoop waard);
3. Zorgen dat je in de toekomst competitief blijft en spelers aanwerft met potentiële doorverkoopwaarde: daar wordt door ons supporters erg naar gekeken (wie gaat de goals maken, wie gaat De Ridder en Brüls vervangen, etc) maar is volgens mij dus maar de derde zorg van Tateishi & Co (wel de eerste zorg van Pinto dunkt me);
4. Zorgen dat je in exploitatie groeit, dus meer sponsors en meer supporters etc, want zo beperk je je jaarlijks exploitatieverlies: qua sponsoring zijn er wel geregeld nieuwtjes, maar bijv de shirtreclame is (nog steeds) DMM, qua supportersaantallen blijft het mager,...
In het algemeen vind ik dat wij supporters nogal makkelijk de doelstellingen 1 en 2 uit het oog verliezen, en vooral erg begaan zijn met doelstellingen 3 en 4. Het is een beetje korte termijn versus lange termijn.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Zulte Waregem heeft bij het bondsparket een klacht ingediend tegen Standard. Volgens Essevee hebben de Luikenaars immers Jean-Luc Dompé en diens makelaar benaderd met het oog op een transfer en dat in de week waarin de twee clubs het tegen elkaar opnemen. Essevee klaagt dan ook mogelijke oneerlijke concurrentie aan. Standard reageert verbaasd en zegt dat alles correct via de club is verlopen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Nicky Hayen tekent op de valreep nog voor de meest verrassende zet van 2021 en gaat aan de slag bij... Haverfordwest County AFC uit Wales als First Team Manager en Technical Director
https://www.haverfordwestcountyafc.com/ ... w-manager/
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 31 dec 2021, 16:47 Nicky Hayen tekent op de valreep nog voor de meest verrassende zet van 2021 en gaat aan de slag bij... Haverfordwest County AFC uit Wales als First Team Manager en Technical Director
https://www.haverfordwestcountyafc.com/ ... w-manager/
Prachtige foto van het stadion op de site.
Ze spelen tegen de Nomads en de Druids.
Als ik het goed begrijp kunnen ze zich ook plaatsen voor Europees voetbal.
Ziet er wel een leuke challenge uit voor Nicky.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door enerkey »

Een tof avontuur lijkt me. Was voor hem sowieso moeilijk geweest om terug aan de bak te geraken als coach bvb in 1B.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Ik denk ook wel dat hij voor het avontuur gaat, want sportief lijkt me dit niet veel voor te stellen. Een club die tegen de degradatie vecht in de Welshe competitie die op de Uefa coëfficienten ranking 51ste staat voor Gibraltar en na Liechtenstein. Ik denk dat het niveau in onze 1ste amateur (of hoe dat tegenwoordig ook mag noemen) minsten even hoog ligt. Enfin, hopelijk beleeft hij er een mooie tijd.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

Facundo Colidio: we hoeven alvast geen bang te hebben dat hij terug naar stvv komt.
In de zomer vond hij geen nieuwe club. Inter leent hem nu uit aan Club Atletico Trigre. Een club uit zijn thuisland Argentinie. Die werden kampioen in 2e klasse en promoveerden net naar hun 1e klasse.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Vandaag in hbvl een interview met Cephas Chimedza, tegenwoordig woonachtig in Willebroek, over zijn periode bij STVV en nadien.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220104_95499153
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 05 jan 2022, 09:30 Vandaag in hbvl een interview met Cephas Chimedza, tegenwoordig woonachtig in Willebroek, over zijn periode bij STVV en nadien.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220104_95499153
Chimedza... fantastische speler: hoort bij de 5 beste STVV spelmakers ooit (met Polleunis, Boffin, Kingambo en Isaias - al heb ik Frits Vandenboer nooit zien spelen...)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door zipke373 »

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Aoulad zat daar ook tussen.
heeft wel vorige week nog een club in Bahrein gevonden
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door enerkey »

Franz schreef: 05 jan 2022, 10:42
Jacques schreef: 05 jan 2022, 09:30 Vandaag in hbvl een interview met Cephas Chimedza, tegenwoordig woonachtig in Willebroek, over zijn periode bij STVV en nadien.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220104_95499153
Chimedza... fantastische speler: hoort bij de 5 beste STVV spelmakers ooit (met Polleunis, Boffin, Kingambo en Isaias - al heb ik Frits Vandenboer nooit zien spelen...)
Mijn grootvader zaliger was altijd lyrisch over Vandenboer. Dus lijkt me wel top 5. Isaias zag ik ook zoals zowat iedereen graag spelen. Maar ik denk wel de minst efficiente in de reeks?
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

Vojvoda: speelt nu bij Torino.
Niemand minder dan Mourinho zou gecharmeerd zijn door hem en wil hem naar AS Roma halen.
Plaats reactie