Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Tompie »

Schmidt zal nu hopelijk wel mogen starten. Gonda toch pover. Japan na de rust een pak beter, mede dankzij Tomiyasu, maar vooral omdat ze toen veel meer durfden aanvallen en in hun kansen geloofden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jebus4life »

Die prutser kost je mogelijk de tweede ronde. No way dat Schmidt die suggelbal binnenlaat...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door enerkey »

Pas maar op dat hij volgende wedstrijd niet met Kawashima speelt….
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door wiekes »

Misschien niet op zijn plaats hier, even over de Belgen op het wk, dat ze maar hun valiezen beginnen te pakken om vrijdag terug te komen, want wat een gesukkel is mij dat, Marokko technisch en fysiek 10× beter en dan die heren die 450.000 euro per week verdienen bij hun club en volgens hun nog niet genoeg lopen er ongeïnteresseerd bij, tijd om er met de grove borstel door te gaan en terug een ploeg te bouwen voor de toekomst inclusief trainer want die vervangingen trekken ook op niet veel +die commentaar na de wedstrijd trekt ook op niks.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door save-stvv »

Klauss staat op 4 wedstrijden: 4 goals en 3 assists
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

save-stvv schreef: 02 dec 2022, 14:22 Klauss staat op 4 wedstrijden: 4 goals en 3 assists
Dat was in de play-offs van de MLS Next Pro. De finale met zijn club met 4-1 verloren. Dat is overigens al bijna twee maanden geleden. Die MLX Next Pro is een soort van reservencompetitie op derde klasse MLS niveau. Echt iets Amerikaans. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door save-stvv »

Lee zit aan 13 stuks in 31 wedstrijden, wel eerste klasse ik zijn thuisland.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Guggenheimer »

Dreke schreef: 02 dec 2022, 16:17
save-stvv schreef: 02 dec 2022, 14:22 Klauss staat op 4 wedstrijden: 4 goals en 3 assists
Dat was in de play-offs van de MLS Next Pro. De finale met zijn club met 4-1 verloren. Dat is overigens al bijna twee maanden geleden. Die MLX Next Pro is een soort van reservencompetitie op derde klasse MLS niveau. Echt iets Amerikaans. :-)
Inderdaad. Al moet er wel de kanttekening gemaakt worden dat hij niet in die reservencompetitie speelt omdat hij niet zou voldoen.
Zijn club speelt pas vanaf 2023 in de MLS.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Pol Garcia (27j) speelt heel veel bij Trento (Serie C) en blijft voorlopig van blessures gespaard.
Trento doet het wel niet goed en staat met 13 punten op een 18de plek van de 20 ploegen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

De Bruyn naar de B kern verwezen in Kortrijk en mag vertrekken, ook Swets moet vertrekken bij Mechelen deze winter.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jones »

Welke ex- STVVer krijgt weinig speelkansen bij zijn huidige club en willen jullie terug in kanarieshirt zien ?
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Krisaias »

Jones schreef: 10 dec 2022, 22:01 Welke ex- STVVer krijgt weinig speelkansen bij zijn huidige club en willen jullie terug in kanarieshirt zien ?
Tomi zit tegenwoordig veel op de bank bij Arsenal ;)

Nee, serieus, ik had het wel voor Charisis. Die speelt ook niet al te veel dit seizoen bij Sivasspor en is nog maar 27.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jacobus
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacobus »

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe het met Toine Leenders (linksbuiten vice-kampioen 1966 onder Goethals) zou zijn.
HBVL geeft vandaag het antwoord.

Toine Leenders (86) na 66 jaar onttroond als laatste (match)winnaar voor STVV op Club Brugge: “Dat werd ook eens tijd”
Historisch. Dat is wel het minste wat je kan zeggen over de bekerstunt van STVV op het veld van Club Brugge op woensdagavond (1-4). Uw krant moest al diep in zijn archief duiken om de vorige Truiense zege op bezoek bij blauw-zwart op te snorren.

Een zoektocht die eindigde bij het seizoen 1956-1957, toen beide clubs nog in tweede klasse speelden en STVV op 30 september 1956 op de vijfde speeldag met het kleinste verschil (0-1) ging winnen op ‘De Klokke’, de toenmalige thuishaven van Club Brugge.

De identiteit van de doelpuntenmaker op die lang vervlogen zondagmiddag kunnen we u hier niet met definitieve zekerheid meegeven. In het archief van HBVL - en dat van de Waalse krant Le Soir - lezen we dat Jean ‘De Witte’ Sterken (overleden in 2019) twee minuten voor tijd de winnende treffer maakte, maar in het naslagwerk ‘50 Jaar STVV’ (verschenen in 1973) wordt Toine Leenders aangeduid als matchwinnaar.

“Ik zou het zelf begot niet meer weten”, pijnigt Leenders zijn hersenen als we hem zelf de vraag stellen. Begrijpelijk: 66 jaar is een kleine eeuwigheid, zelfs voor een kranige tachtiger met een nog goed functionerend geheugen als Leenders. “Straf dat het zo lang geduurd heeft voor ze er nog eens hebben kunnen winnen. Ik heb de match niet kunnen kijken, maar ik was wel content toen ik de uitslag hoorde. Nee, ik wist helemaal niet dat het geleden was van in mijnen tijd. Dan werd het ook wel eens tijd, hé”.

Vice-kampioen in 1966
In datzelfde seizoen (’56-’57) promoveerde STVV voor de eerste keer in de clubgeschiedenis naar eerste klasse. Het zou het prille begin markeren van de gloriejaren onder het trainerschap van ‘den Tuveneir’ Raymond Goethals (1959-1966) met de tweede plaats in 1966 als ultiem hoogtepunt. Leenders maakte het allemaal mee. “De schoonste jaren uit mijn voetbalcarrière”, mijmert de ereburger van Opgrimbie.

De man die als zoon van de lokale smid in de volksmond bekend was als ‘Twaain van de Smeed’, en op het voetbalveld vooral furore maakte met zijn snelheid, stond in de jaren ‘60 zelfs dicht bij zijn debuut als Rode Duivel tot het noodlot toesloeg. “Ik was geselecteerd, maar één week voor de interland scheurde ik mijn kruisband in een wedstrijd. Het heeft me meer dan een jaar gekost om terug te keren van die blessure. Maar uiteindelijk heb ik mijn plek bij STVV en als B-international wel kunnen heroveren. Daar ben ik nog altijd fier op, want in die tijd was het niet evident om te herstellen van zo’n zware blessure.”

Na 304 officiële wedstrijden met 78 doelpunten zette Leenders eind jaren ’60 een punt achter zijn spelersloopbaan bij STVV. Al die jaren combineerde hij zijn voetbalcarrière met een job als leerkracht mechanica en ijzerbewerking op de technische school in Sint-Truiden.
Clubcoryfee
Meer dan een halve eeuw later blijft ‘Toine’ nog altijd verknocht aan de club van zijn hart. Begin oktober werd hij samen met een aantal andere clubcoryfeeën nog in de bloemetjes gezet voor de wedstrijd tegen Eupen. “Zo houden ze ons toch een beetje in ere. Lekker eten en een goede babbel, meer moet dat niet zijn”, glimlacht Leenders, één van de oudste ex-spelers van de club. “Lon Polleunis (79, nvdr.) was er die avond ook bij, maar hij is toch wat jonger dan ik. Van mijn generatie, de promotieploeg van ’56-’57, blijft er vrijwel niemand meer over. Jammer. Het zou leuk om samen nog wat herinneringen op te halen, maar zo gaat dat nu eenmaal in het leven.”
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Ilombe Mboyo heeft een contract getekend bij Virton
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Keito Nakamura staat bij PSV op de shortlist als mogelijke vervanger voor Gakpo.

Nakamura was hier onder Muscat een half seizoen actief (werd geleend van Gamba Osaka), maar werd bij de winterstop al met een onvoldoende teruggestuurd.
Hij speelt nu al 1.5 seizoen bij het Oostenrijkse LASK Linz en doet het daar erg goed.
Hij zit dit seizoen aan 8 doelpunten en 5 assists in 15 competitiewedstrijden.
Plaats reactie