Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

Ondertussen in Vitoria, in Spaans Baskenland...

Afbeelding

Het belangrijkste nieuwtje tijdens de ochtendtraining van Alavés was de terugkeer van Taichi Hara, die terugkeert naar Vitoria-Gasteiz na een jaar spelen voor Sint-Truiden in de Belgische competitie. Daar speelde de aanvaller 28 wedstrijden en scoorde 8 goals, maar zijn ploeg wist zich niet te plaatsen voor de play-offs en sloot het seizoen af ​​op een negende positie in de Jupiler Pro League.

Nadat zijn uitleenbeurt was afgelopen, is de Japanse speler teruggekeerd naar Baskenland om de training met het witblauwe team te hervatten en het ritme vast te houden, maar hij zal dit seizoen geen officiële wedstrijden kunnen spelen in de Liga Santander.

https://www.eitb.eus/es/deportes/futbol ... on-alaves/
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Niet noodzakelijk een slechte zaak. Alaves kan ineens bekijken of hij voor hen voldoet. Indien niet, kunnen gesprekken over een transfer mogelijk snel opgestart worden. Indien wel, weten we dat we er niet op moeten blijven hopen/wachten.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbal24.be/news/75868/yan ... pro-league

Yannick Ferrera maakt verrassende comeback in Jupiler Pro League

Afbeelding

Yannick Ferrera is al iets meer dan twee jaar weg uit België, maar keert straks terug. De trainer is immers niet langer de trainer van het Saoedische Al-Fateh. Het contract met Ferrera werd in onderling overleg ontbonden.

In ons land is Ferrera vooral bekend van zijn passages als hoofdtrainer bij Charleroi (2012-2013), STVV (2013-2015), Standard (2015-2016), KV Mechelen (2016-2017) en Waasland-Beveren (2018).

In oktober 2019 trok hij voor de tweede maal naar Saoedi-Arabië, in 2011-2012 was hij er al eens assistent van Michel Preud’homme bij Al Shahab. Deze keer ging hij als hoofdcoach aan de slag bij Al-Fatteh, dat hij behoedde voor de degradatie.

Vorig jaar leidde hij de club naar een zevende plaats. Dit seizoen was het echter opnieuw heel wat minder met de resultaten. Na vijftien speeldagen staat Al-Fateh op de twaalfde plaats en slechts één punt boven de degradatiestreep.

Andere job
"De beslissing om van trainer te wisselen werd genomen met de intentie om de spelers te stimuleren en hen te helpen hun beste niveau te vinden", aldus Ferrera op zijn sociale media. “Zo komt een einde aan een mooi avontuur."

En dus kan hij terugkeren naar België. In makelaarskringen valt nu te horen dat Ferrera al een andere job op het oog heeft in de Jupiler Pro League. Of dat als hoofdtrainer, assistent of in een andere functie zal zijn, is voorlopig wel nog niet duidelijk.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Seraing?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Ik gok eerder op de Luikse buren of eventueel de Keukenkampioen als Vrancken naar Midden-Limburg zou verhuizen. De B ploeg van Metz is toch een beetje onder zijn niveau imo.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door BoemBoem »

Jacques schreef: 06 mei 2022, 13:28 Ik gok eerder op de Luikse buren of eventueel de Keukenkampioen als Vrancken naar Midden-Limburg zou verhuizen. De B ploeg van Metz is toch een beetje onder zijn niveau imo.
Van mij mag hij hier wel mee de sportieve lijnen uitzetten.
Heeft een goede kennis van jonge talenten in het buitenland. Kent heel veel Belgische spelers die onder de radar blijven. Kent onze competitie, …
Pinto heeft net iets te vaak de bal misgeslagen de laatste jaren. Ofwel was het Maes die de spelers aanbracht die een meerwaarde gaven ofwel Hollerbach.

Ferrera is ons ook nog niet vergeten trouwens. Heeft onlangs nog een verhaal gedeeld over onze titel op Geel enkele jaren geleden. Zoals hij elk jaar doet trouwens.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 06 mei 2022, 20:22
Jacques schreef: 06 mei 2022, 13:28 Ik gok eerder op de Luikse buren of eventueel de Keukenkampioen als Vrancken naar Midden-Limburg zou verhuizen. De B ploeg van Metz is toch een beetje onder zijn niveau imo.
Van mij mag hij hier wel mee de sportieve lijnen uitzetten.
Heeft een goede kennis van jonge talenten in het buitenland. Kent heel veel Belgische spelers die onder de radar blijven. Kent onze competitie, …
Pinto heeft net iets te vaak de bal misgeslagen de laatste jaren. Ofwel was het Maes die de spelers aanbracht die een meerwaarde gaven ofwel Hollerbach.

Ferrera is ons ook nog niet vergeten trouwens. Heeft onlangs nog een verhaal gedeeld over onze titel op Geel enkele jaren geleden. Zoals hij elk jaar doet trouwens.
Ben benieuwd of Peter Maes hier binnen -tig jaar ook zo welkom gaat zijn, want Yannick heeft ons weldegelijk in de steek toen het seizoen al gestart was én daarbij ook ineens 2 sterkhouders meegenomen faut le faire. (toegegeven de overgang van Edmilson heeft ons uiteindelijk geen windeieren gelegd :D ).

En maar goed dat hij ons niet vergeten is, ik hem ook niet ;) Ik zie bovendien de meerwaarde van Ferrera echt niet in ons huidige werking.

Omdat de nuance wat ontbreekt vind ik het eveneens wel opmerkelijk dat Pinto in deze zo aan de kant word gezet. Zonder effectief te weten wie welke spelers precies aanbrengt, ervan uitgaan dat Pinto ofwel geen één ofwel de slechte aanbracht de afgelopen jaren... Evengoed hakt hij de knopen door en onderhandelt de effectieve contracten van de spelers die de verschillende sportieve entiteiten aandragen en is hij verantwoordelijk voor de trainerskeuze (ook een belangrijke).

Maar goed, stel dat hij enkel de markt doet die niet aangedragen is door toenmalige trainers of door Tateishi (even aannemen dat dit Azië omvat), dan kan Pinto toch ook verantwoordelijk zijn voor een Lucas maar evengoed voor Klauss, Konaté, Al Dakhil, een Dony, Lendfers,...?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 06 mei 2022, 22:51
BoemBoem schreef: 06 mei 2022, 20:22
Jacques schreef: 06 mei 2022, 13:28 Ik gok eerder op de Luikse buren of eventueel de Keukenkampioen als Vrancken naar Midden-Limburg zou verhuizen. De B ploeg van Metz is toch een beetje onder zijn niveau imo.
Van mij mag hij hier wel mee de sportieve lijnen uitzetten.
Heeft een goede kennis van jonge talenten in het buitenland. Kent heel veel Belgische spelers die onder de radar blijven. Kent onze competitie, …
Pinto heeft net iets te vaak de bal misgeslagen de laatste jaren. Ofwel was het Maes die de spelers aanbracht die een meerwaarde gaven ofwel Hollerbach.

Ferrera is ons ook nog niet vergeten trouwens. Heeft onlangs nog een verhaal gedeeld over onze titel op Geel enkele jaren geleden. Zoals hij elk jaar doet trouwens.
Ben benieuwd of Peter Maes hier binnen -tig jaar ook zo welkom gaat zijn, want Yannick heeft ons weldegelijk in de steek toen het seizoen al gestart was én daarbij ook ineens 2 sterkhouders meegenomen faut le faire. (toegegeven de overgang van Edmilson heeft ons uiteindelijk geen windeieren gelegd :D ).

En maar goed dat hij ons niet vergeten is, ik hem ook niet ;) Ik zie bovendien de meerwaarde van Ferrera echt niet in ons huidige werking.

Omdat de nuance wat ontbreekt vind ik het eveneens wel opmerkelijk dat Pinto in deze zo aan de kant word gezet. Zonder effectief te weten wie welke spelers precies aanbrengt, ervan uitgaan dat Pinto ofwel geen één ofwel de slechte aanbracht de afgelopen jaren... Evengoed hakt hij de knopen door en onderhandelt de effectieve contracten van de spelers die de verschillende sportieve entiteiten aandragen en is hij verantwoordelijk voor de trainerskeuze (ook een belangrijke).

Maar goed, stel dat hij enkel de markt doet die niet aangedragen is door toenmalige trainers of door Tateishi (even aannemen dat dit Azië omvat), dan kan Pinto toch ook verantwoordelijk zijn voor een Lucas maar evengoed voor Klauss, Konaté, Al Dakhil, een Dony, Lendfers,...?
Op het forum ontbreekt weleens vaker nuance. Ik ga ook geen epiloog van 10000 woorden schijven.

De manier dat hij hier vertrokken is zat al ver in mijn achterhoofd. Ferrera is ook maar 1 van vele die ik hier wel passen vind. Ik fixeer mij allesbehalve op hem.

Als inkomende transfers jaar op jaar pas gebeuren als alle alarmbellen afgaan mag diegene die daar verantwoordelijk voor is, verantwoordelijk gehouden worden.
Ge hebt nu enkele keren geluk gehad, dat blijft niet duren.
Deze transferperiode wordt, zoals elk jaar, de belangrijkste.
Klauss en al dakhil zijn door standard voorgesteld, Konaté kon niemand voorspellen hoe goed die uiteindelijk nu is. Degelijk zeker wel, maar zo goed had niemand kunnen voorspellen. Dony is weg en Lendfers heeft nog ALLES te bewijzen.

Welke pluimen Pinto op zijn hoed mag steken weet ik niet.
Roepen op zijn ontslag doe ik ook niet.
Maar zeggen dat andere mensen meer geschikt zijn op zijn plaats mag ik gerust zeggen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 07 mei 2022, 07:48
Lukske de Lange schreef: 06 mei 2022, 22:51
BoemBoem schreef: 06 mei 2022, 20:22
Jacques schreef: 06 mei 2022, 13:28 Ik gok eerder op de Luikse buren of eventueel de Keukenkampioen als Vrancken naar Midden-Limburg zou verhuizen. De B ploeg van Metz is toch een beetje onder zijn niveau imo.
Van mij mag hij hier wel mee de sportieve lijnen uitzetten.
Heeft een goede kennis van jonge talenten in het buitenland. Kent heel veel Belgische spelers die onder de radar blijven. Kent onze competitie, …
Pinto heeft net iets te vaak de bal misgeslagen de laatste jaren. Ofwel was het Maes die de spelers aanbracht die een meerwaarde gaven ofwel Hollerbach.

Ferrera is ons ook nog niet vergeten trouwens. Heeft onlangs nog een verhaal gedeeld over onze titel op Geel enkele jaren geleden. Zoals hij elk jaar doet trouwens.
Ben benieuwd of Peter Maes hier binnen -tig jaar ook zo welkom gaat zijn, want Yannick heeft ons weldegelijk in de steek toen het seizoen al gestart was én daarbij ook ineens 2 sterkhouders meegenomen faut le faire. (toegegeven de overgang van Edmilson heeft ons uiteindelijk geen windeieren gelegd :D ).

En maar goed dat hij ons niet vergeten is, ik hem ook niet ;) Ik zie bovendien de meerwaarde van Ferrera echt niet in ons huidige werking.

Omdat de nuance wat ontbreekt vind ik het eveneens wel opmerkelijk dat Pinto in deze zo aan de kant word gezet. Zonder effectief te weten wie welke spelers precies aanbrengt, ervan uitgaan dat Pinto ofwel geen één ofwel de slechte aanbracht de afgelopen jaren... Evengoed hakt hij de knopen door en onderhandelt de effectieve contracten van de spelers die de verschillende sportieve entiteiten aandragen en is hij verantwoordelijk voor de trainerskeuze (ook een belangrijke).

Maar goed, stel dat hij enkel de markt doet die niet aangedragen is door toenmalige trainers of door Tateishi (even aannemen dat dit Azië omvat), dan kan Pinto toch ook verantwoordelijk zijn voor een Lucas maar evengoed voor Klauss, Konaté, Al Dakhil, een Dony, Lendfers,...?
Op het forum ontbreekt weleens vaker nuance. Ik ga ook geen epiloog van 10000 woorden schijven.

De manier dat hij hier vertrokken is zat al ver in mijn achterhoofd. Ferrera is ook maar 1 van vele die ik hier wel passen vind. Ik fixeer mij allesbehalve op hem.

Als inkomende transfers jaar op jaar pas gebeuren als alle alarmbellen afgaan mag diegene die daar verantwoordelijk voor is, verantwoordelijk gehouden worden.
Ge hebt nu enkele keren geluk gehad, dat blijft niet duren.
Deze transferperiode wordt, zoals elk jaar, de belangrijkste.
Klauss en al dakhil zijn door standard voorgesteld, Konaté kon niemand voorspellen hoe goed die uiteindelijk nu is. Degelijk zeker wel, maar zo goed had niemand kunnen voorspellen. Dony is weg en Lendfers heeft nog ALLES te bewijzen.

Welke pluimen Pinto op zijn hoed mag steken weet ik niet.
Roepen op zijn ontslag doe ik ook niet.
Maar zeggen dat andere mensen meer geschikt zijn op zijn plaats mag ik gerust zeggen.
Zeker waar dat er te laat in gang geschoten is de afgelopen jaren. Ik blijf wel een evolutie zien in de club werking.

Dat Standard eerst Ngoy en Dumon voorstelde en wij Muleka (Of Klauss) en Al Dakhil wensten telt niet echt waarschijnlijk. Verder werd Hollerbach tot ongeveer februari nog afgebrand voor Bauer en Leistner, nu zijn dat meerwaarden. Maar Pinto ALS hij bijvoorbeeld Hollerbach, Konaté en Al Dakhil gehaald heeft...niet zijn verdienste 😉
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Geel-Blauw »

Wataru Endo houdt Stuttgart in de Bundesliga met een winnend doelpunt in minuut 92!
https://twitter.com/Bundesliga_EN/statu ... gnb9Q&s=19
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door lindoke »

Suzuki heeft gisteren 2 doelpunten gemaakt. Zit nu aan 6 stuks in 13 wedstrijden en is ook de laatste 7 wedstrijden kapitein van de ploeg.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Vandaag in het parochieblad een artikel over Kamada en de EL finale

STVV’ers over Europa League-finalist Daichi Kamada: “In de kleedkamer had hij droge humor, maar trainen nam hij bloedserieus”

Woensdagavond staat de finale van de Europa League op het programma. Frankfurt tegen het Schotse Rangers. Op de afspraak: Daichi Kamada, de man die doorbrak als voetbalprof bij STVV en nu de Duitsers mee tot favoriet bombardeert. “Grotere clubs hebben Kamada volop in het vizier”, weet Andre Pinto, technisch directeur van de Kanaries.

Als een timide 22-jarige Japanner kwam Daichi Kamada in de zomer van 2018 bij STVV terecht. Bij Frankfurt had Kamada voordien lang geen basisstek. Maar dat hij kon voetballen, daar waren Takayuki Tateishi en Andre Pinto heilig van overtuigd. “We kenden Kamada van in zijn periode in Japan bij voetbalclub Tosu”, zegt Pinto. “Maar aanvankelijk wilde Frankfurt hem niet aan ons uitlenen. We bleven doorzetten tot 31 augustus, de laatste dag van de zomermercato. Het lukte ons dan toch.”

“Kamada was aanvankelijk een verlegen jongen, die geen Engels sprak”, zegt keeperstrainer Bram Verbist van team Marc Brys, onder wie de speler doorbrak aan de Tiensesteenweg. “Een geluk dat bij ons meerdere Japanners zaten die Daichi op weg hielpen. Gaandeweg raakte hij geïntegreerd. In de kleedkamer had hij droge humor, maar elke training nam hij bloedserieus. In de kleine wedstrijdjes zagen we meteen dat Kamada net iets meer kon dan de rest.”

In de schaduw van de spitsen


“Kamada liep in een oefenpartij tegen OHL een kleine blessure op, waardoor zijn debuut uitgesteld werd. Maar op Gent besliste hij tot ieders verbazing de wedstrijd bij zijn eerste echte invalbeurt voor STVV”, herinnert Andre Pinto zich. “De trein was meteen vertrokken.”

“Ook omdat de coach toen besliste om van hem een soort nummer 9,5 te maken”, vervolgt Verbist. “Iemand die in de schaduw van de spitsen zijn ding kon doen. Kamada was geen man van gek zolenwerk of passes achter het steunbeen, maar hij liep bijzonder slim tussen de linies en zette met zijn lichaamsbewegingen vlot tegenstanders in de wind. In kleine partijtjes op training hebben we vaak ogen getrokken.”

En dus trok Kamada op het einde van het seizoen terug naar eigenaar Frankfurt. De Duitse club had wel degelijk begrepen dat Kamada een nieuwe kans gegeven moest worden. Die hij met beide handen greep. “Kamada heeft de laatste jaren bijna alles gespeeld in Frankfurt”, aldus Verbist. “Frankfurt zal heus zijn eindstation niet zijn. Hij is nog altijd maar 25 jaar.”

“In Japan gonst het al van berichten dat grotere clubs volop aankloppen in Duitsland voor Kamada”, weet Pinto. “We duimen mee voor Daichi dat hij een volgende stap kan zetten, want die verdient hij wel degelijk. Het zou ons bij STVV alleen maar fier maken.”

Verbist: “In Sint-Truiden heeft Kamada geleerd wat het leven als een voetbalprof echt inhoudt. We grepen maar net naast de play-offs en in onze successen had Kamada heus een levensgroot aandeel.”

Droge humor

“Ik blijf me zijn schitterende droge humor herinneren”, lacht Pinto. “We hadden een soort quiz op het einde van het seizoen. De kern werd opgedeeld in groepen. Door correct te antwoorden kon je over het menu van de groepen beslissen. Niet iedereen kreeg dus zijn gewenste maaltijd. Wel mocht er één ‘transfer’ gedaan worden. Wat eigenlijk toch niemand echt durfde, was aan de hartelijke biefstuk-friet van de coach raken. Maar Kamada? Die veegde daar zijn voeten af en bezorgde de coach een droge pasta. Om vervolgens een riante biefstuk met veel smaak zelf binnen te smikkelen. We hebben hartelijk gelachen. De één wel een beetje groen. Kamada daarentegen met een Japanse grijns. Schitterend.”
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jebus4life »

Ik hoop dat hij er 3 inramt :geelblauw:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1504
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Millimeterwerk vanaf 11 meter !
Binnenkant paal berekend, perfect uitgevoerd, onhoudbaar !
Iets moeilijker dan een Panenka of binnenkant zijnet !
Een ultiemere grens bestaat gewoon niet, want dan verschijnt er geen vinkje !
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Heel leuke Midmid deze keer met Odoi, met een paar leuke anekdotes over zijn tijd bij ons hier:

https://youtu.be/ZkoAPfZ1XXE
Plaats reactie