Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Matthias Schils vindt onderdak bij Lokeren-Temse
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

Omdat ik niet weet in welke topic ik dit kan/moet plaatsen en aangezien het een ex-STVV'er betreft:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... oemel.html

Transferverbod, uitsluiting en gevangenisstraf op komst bij Standard na gesjoemel?

Over een week beslist de Hasseltse raadkamer of Bruno Venanzi van Standard de gevangenis in zal moeten of niet voor valsheid in geschrifte bij de transfer van Junior Edmilson naar Al Duhail, dat meldt La Capitale.

De voorzitter van de Rouches riskeert vijf tot tien jaar gevangenisstraf, maar ook Standard kan worden gestraft. De FIFA kan de club een transferverbod opleggen of een uitsluiting in de Europese competities voorleggen. Venanzi zou met de transfer van Edmilson een ‘samenwerkingsovereenkomst’ afgesloten ter waarde van 3,2 miljoen euro.

Officieel bedraagt het transferbedrag twee miljoen euro, maar dat werd zo officieus opgetrokken naar 5,2 miljoen euro. STVV heeft echter recht op een deel van het transferbedrag en Standard hoopte dat zo te omzeilen. De Limburgse club legde vervolgens een klacht neer en eiste ook een schadevergoeding. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jebus4life »

tesneusdoek schreef: 22 okt 2021, 13:35 Omdat ik niet weet in welke topic ik dit kan/moet plaatsen en aangezien het een ex-STVV'er betreft:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... oemel.html

Transferverbod, uitsluiting en gevangenisstraf op komst bij Standard na gesjoemel?

Over een week beslist de Hasseltse raadkamer of Bruno Venanzi van Standard de gevangenis in zal moeten of niet voor valsheid in geschrifte bij de transfer van Junior Edmilson naar Al Duhail, dat meldt La Capitale.

De voorzitter van de Rouches riskeert vijf tot tien jaar gevangenisstraf, maar ook Standard kan worden gestraft. De FIFA kan de club een transferverbod opleggen of een uitsluiting in de Europese competities voorleggen. Venanzi zou met de transfer van Edmilson een ‘samenwerkingsovereenkomst’ afgesloten ter waarde van 3,2 miljoen euro.

Officieel bedraagt het transferbedrag twee miljoen euro, maar dat werd zo officieus opgetrokken naar 5,2 miljoen euro. STVV heeft echter recht op een deel van het transferbedrag en Standard hoopte dat zo te omzeilen. De Limburgse club legde vervolgens een klacht neer en eiste ook een schadevergoeding. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Amai, dat het niet proper was wisten we, maar als er 5 tot 10 jaar gevangenisstraf boven zijn hoofd hangt (zover zal het niet komen, weten we allemaal) tillen ze er toch zwaar aan.

Benieuwd of we ooit nog geld gaan zien? Want Standard zit wel in zwaar weer. Dit nu, ze worden dan ook voor behoorlijk grote bedragen genoemd in Propere Handen. En de licentie was al een probleem...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

Jebus4life schreef: 22 okt 2021, 15:00
tesneusdoek schreef: 22 okt 2021, 13:35 Omdat ik niet weet in welke topic ik dit kan/moet plaatsen en aangezien het een ex-STVV'er betreft:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... oemel.html

Transferverbod, uitsluiting en gevangenisstraf op komst bij Standard na gesjoemel?

Over een week beslist de Hasseltse raadkamer of Bruno Venanzi van Standard de gevangenis in zal moeten of niet voor valsheid in geschrifte bij de transfer van Junior Edmilson naar Al Duhail, dat meldt La Capitale.

De voorzitter van de Rouches riskeert vijf tot tien jaar gevangenisstraf, maar ook Standard kan worden gestraft. De FIFA kan de club een transferverbod opleggen of een uitsluiting in de Europese competities voorleggen. Venanzi zou met de transfer van Edmilson een ‘samenwerkingsovereenkomst’ afgesloten ter waarde van 3,2 miljoen euro.

Officieel bedraagt het transferbedrag twee miljoen euro, maar dat werd zo officieus opgetrokken naar 5,2 miljoen euro. STVV heeft echter recht op een deel van het transferbedrag en Standard hoopte dat zo te omzeilen. De Limburgse club legde vervolgens een klacht neer en eiste ook een schadevergoeding. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Amai, dat het niet proper was wisten we, maar als er 5 tot 10 jaar gevangenisstraf boven zijn hoofd hangt (zover zal het niet komen, weten we allemaal) tillen ze er toch zwaar aan.

Benieuwd of we ooit nog geld gaan zien? Want Standard zit wel in zwaar weer. Dit nu, ze worden dan ook voor behoorlijk grote bedragen genoemd in Propere Handen. En de licentie was al een probleem...
Ik heb zo een stinkend vermoeden dat als het echt niet meer anders kan opgelost worden, dat er dan onder druk van de supporters, politiekers, Luikse zakenmannen...dan wel eens snel een fusie Seraing-Standard met volgend seizoen herstart in 1B zou kunnen volgen?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

tesneusdoek schreef: 22 okt 2021, 13:35 Omdat ik niet weet in welke topic ik dit kan/moet plaatsen en aangezien het een ex-STVV'er betreft:

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/10 ... oemel.html

Transferverbod, uitsluiting en gevangenisstraf op komst bij Standard na gesjoemel?

Over een week beslist de Hasseltse raadkamer of Bruno Venanzi van Standard de gevangenis in zal moeten of niet voor valsheid in geschrifte bij de transfer van Junior Edmilson naar Al Duhail, dat meldt La Capitale.

De voorzitter van de Rouches riskeert vijf tot tien jaar gevangenisstraf, maar ook Standard kan worden gestraft. De FIFA kan de club een transferverbod opleggen of een uitsluiting in de Europese competities voorleggen. Venanzi zou met de transfer van Edmilson een ‘samenwerkingsovereenkomst’ afgesloten ter waarde van 3,2 miljoen euro.

Officieel bedraagt het transferbedrag twee miljoen euro, maar dat werd zo officieus opgetrokken naar 5,2 miljoen euro. STVV heeft echter recht op een deel van het transferbedrag en Standard hoopte dat zo te omzeilen. De Limburgse club legde vervolgens een klacht neer en eiste ook een schadevergoeding. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Zelfs die 5,2 Miljoen in totaal doet nog de wenkbrauwen fronsen.

Niet vergeten dat AA Gent tijdens de wintermercato van het jaar ervoor 4M wou geven, maar dan is die heel cirque metde entourage begonnen.
Lijkt me straf dat diezelfde speler, het jaar erna onderdak bij een club uit de G5 en als beste speler van PO1, maar voor amper 1M meer naar Qatarzou verkassen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door BoemBoem »

Cauffriez in de basis gestart tegen Zenit vandaag.
7-1 verloren en rood gepakt erbovenop.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Positivo »

Philippe Bormans en Chris O’Loughlin.
Respectievelijk CEO en sportief directeur bij Union St Gillloise die op het ogenblik dar ik dit schrijf 3-0 voor staan tegen Charleroi.

Soms pakt de mayonaise ineens. Wie verbaast het nog dat Union zo maar eens titelkandidaat kunnen zijn ? Voorwaarde is wel dat er geen blessures in de wintermaanden komen ….
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jones »

Positivo schreef: 06 nov 2021, 22:10 Philippe Bormans en Chris O’Loughlin.
Respectievelijk CEO en sportief directeur bij Union St Gillloise die op het ogenblik dar ik dit schrijf 3-0 voor staan tegen Charleroi.

Soms pakt de mayonaise ineens. Wie verbaast het nog dat Union zo maar eens titelkandidaat kunnen zijn ? Voorwaarde is wel dat er geen blessures in de wintermaanden komen ….
Een ploeg smeden door de kern enkele seizoenen samen te houden en gericht te versterken is o zo belangrijk. Van mij mogen ze kampioen spelen.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jebus4life »

Volgens Wikipedia (wat misschien/waarschijnlijk niet compleet is) hebben ze welgeteld 6 spelers in hun kern die er langer dan 1 seizoen spelen. Dus zo lang speelt die ploeg nu wel niet samen precies...

Benieuwd wat de big boss gaat beslissen in de winter: gaan ze 2 of 3 man van Union naar Brighton verkassen, of gelooft die in een titel en denken ze daar: Ik stuur nog een man of 2 van Brighton naar België om dat over de streep te trekken...
*Als Union nog bovenaan meedraait natuurlijk
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

BoemBoem schreef: 24 okt 2021, 21:11 Cauffriez in de basis gestart tegen Zenit vandaag.
7-1 verloren en rood gepakt erbovenop.
Speelde donderdag ook de hele match op Leicester.
Het werd 1-1, geen slechte match van Cauffriez.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jones »

Eigenlijk nog ooit iemand iets gehoord van geldschieter van STVV en vriend van Jef Cleeren : Jef Matterne ? Leeft die nog ?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

- Phillippe Bormans was gisteren te gast in de zevende dag.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-zevende ... d20211114/

- Rai Vloet is gearresteerd, na betrokken te zijn in een dodelijk verkeersongeluk.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... de-a4.html
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

Desire Mbonabucya kwam ter sprake in de reeks "Dok".
Een programma waar ex-clubdokters geinterviewd worden. De ex-dokter van KV Mechelen wist daar te zeggen dat Mbonabucya positief werd getest op AIDS. Daarom lieten ze hem naar Turkije vertrekken. Waar STVV hem dan is gaan wegplukken.

Ofwel ben ik vergeten dat ik dit geweten heb, maar ik heb daar precies nooit iets over gehoord destijds.
Was dat iets dat hier algemeen geweten was? Of hebben ze nu in dat programma ineens geweldig zijn medische privacy geschonden?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Dat laatste lijkt me dan toch wel want dat valt onder het medisch beroepsgeheim. Of Desirė zou daarvoor toestemming hebben gegeven om dat te zeggen, maar dat zie ik er niet veel doen :mrgreen:

Maar ronduit schandalig wel van die dokter. Moest hij nu beginnen over een kapotte knie zou ik het nog kunnen plaatsen, maar dit is echt niet ok.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef: 20 nov 2021, 00:12 Maar ronduit schandalig wel van die dokter. Moest hij nu beginnen over een kapotte knie zou ik het nog kunnen plaatsen, maar dit is echt niet ok.
De dokter vertelde het verhaal eigenlijk zonder Désiré zn naam te vertellen. Hij voegde er aan toe dat "het een speler was die daarna nog heel goed speelde en heel veel goals heeft gemaakt in onze competitie."
Het was Bart Raes die dan zei: "tgaat hier over Mbonabucya, niet?"
Waarop de dokter bevestigend knikte en zei dat hij op deze manier zijn naam dan toch niet genoemd had.

Nuja, als dit al algemeen geweten is dan lijkt me dit geen probleem. Maar ik wist het dus niet.
Plaats reactie