oud voorzitter weer in het Nieuws

Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Iniesta »

In een nieuw artikel op voetbalbelgië wordt er opnieuw getwijfeld OF onze (ex-)voorzitter wel echt weg is bij Standard of gewoon uit de picture gestapt is.

Deze "verdwijntruc" heeft hij hier ook al eens vertoond, inclusief een slechte theatervoorstelling en krokodillentranen maar het zal toevallig zijn :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jacques »

Netwerk van incompetentie over de landsgrenzen heen. Bij Charlton hebben ze het intussen ook gehad met roland en zijn slippendragers. :lol:

http://sporza.be/permalink/1.2492629
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Brusselmans »

da zijn maar enkele hard-die's die de club willen ondermijnen ... :end:

Hij zal de geschiedenis ingaan als één van de meest idiote en triestige figuren in de voetbalwereld.
Het was hem enkel te doen voor wat extra euro's op zijn fortuin van over het miljard euro ...

Zieliger, hatelijker, belachelijker, triestiger kan je niet bedenken !!!
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Since '54 »

Als er één club is die het goed doet op haar niveau is het Carl Zeiss Jena. Zij staan sinds dit weekend 1° in de Duitse Regionalliga of 4° klasse.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Iniesta »

ROUCHES BOEKEN RECORDVERLIES VAN 7,4 MILJOEN EURO

Alarmfase rood voor Standard

Standard is nog maar 10,3 miljoen euro waard. In een jaar tijd zakte het eigen vermogen van 28 naar 10,3 miljoen euro. Dat bovenop het verlies van 7,4 miljoen euro. Voorzitter Bruno Venanzi moet dringend op zoek naar vers geld.

Standard moet de komende vijf jaar nog elk jaar twee miljoen euro aan Roland Duchâtelet betalen

Op het eerste gezicht draait alles vlot bij Standard. De club zag het voorbije seizoen zijn inkomsten zelfs lichtjes stijgen naar 36,8 miljoen euro. Maar daartegenover staat ook een stijging van de kosten van 47,2 naar 48,8 miljoen euro. In het verleden kon Standard zijn verlies uiteindelijk altijd goedmaken met lucratieve transfers, maar dat was vorig seizoen niet het geval. En hier begint het verhaal van de rode cijfers. Het vertrek van een aantal overbodige spelers zorgde voor heel wat extra kosten. En daarom sloot Standard het seizoen 2014-15 af met een recordverlies van 7,4 miljoen euro. Nooit eerder dook de Luikse club zo diep in het rood.

Voor Standard zal het niet echt een verrassing zijn. Voorzitter Bruno Venanzi wilde gisteren geen commentaar kwijt, maar het was hijzelf die twee maanden geleden in het tijdschrift Trends de alarmklok luidde.

“De cijfers zijn niet goed”, aldus Venanzi. “Ik wil zo snel mogelijk een evenwicht terugvinden. Ik weet dat het kan mét behoud van sportieve resultaten Standard waardig.” Hoeveel geld er nog in de kas zit, wou het financiële magazine toen weten. “Niks! Nee, ik overdrijf. Er is nog 2 miljoen euro, wat niks is voor het beheer van deze club. Dit seizoen wil ik een budget in evenwicht halen, ook volgend seizoen. Vanaf 2017-2018 zouden we weer winst moeten kunnen maken, zodat we nieuwe investeringen kunnen doen. Hét doel is om de club weer rendabel te maken, wat ze op dit moment niet meer is.”

Standard kreeg nog geld van de transfer Michy Batshuayi en hoopt door de verkoop van Paul-José Mpoku nog veel geld te recupereren. De club eist nog 4,9 miljoen euro van Al Arabi, de Qatarese club aan wie Mpoku werd verkocht. Een minnelijke schikking is in de maak, zodat de Rouches die transfer uiteindelijk tussen 5,7 en 8,6 miljoen euro zou kunnen opbrengen.

Ondertussen hoopt Standard dat Batshuayi zo snel mogelijk wordt doorverkocht bij Marseille, want dan krijgen de Rouches ook nog eens 35 procent van het transferbedrag. Om de schuldenlast nog meer te verlichten, diende de club een klacht in bij de Fifa wegens het achterstallige transfergeld van 700.000 euro dat Pescara nog voor de transfer van Bjarnason moet betalen.

Overname

Maar het is een vicieuze cirkel. De exploitatie van Standard is de laatste tien jaar nooit rendabel geweest omdat er telkens enorme verliezen werden geboekt. Onder de heerschappij van Luciano D’Onofrio moesten die verliezen ook telkens goedgemaakt worden door de verkoop van spelers. Dat beleid zette zich voort onder Duchâtelet. En dat wist de nieuwe voorzitter Venanzi toen hij de club kocht. De cijfers liegen niet.

Een budget in evenwicht halen, wordt een hele opdracht. De berg loonkosten smelt niet op één-twee-drie weg. En het ziet er niet naar uit dat Standard uit zijn huidige spelerskern veel transfergeld kan puren. In de toelichting van de gepubliceerde jaarrekening lezen we dat het budget voor het huidige seizoen is opgemaakt op basis van het behalen van Play-off 1. Een risico, want op dit ogenblik is PO1 absoluut geen zekerheid voor de Rouches.

De Standard-voorzitter heeft door zijn overname in juni van dit jaar de club eigenlijk nog minder rendabel gemaakt. Omdat het voor hem onhaalbaar zou zijn geweest om de club te kopen met het kapitaal dat op het moment van overname in de club zat, heeft zijn voorganger Roland Duchâtelet tien miljoen euro uit de club gehaald. Zo werd de overnameprijs heel wat lager. Hierdoor zal Standard elk jaar twee miljoen euro van die schuld aan Duchâtelet moeten terugbetalen, wat nog extra druk legt op het budget. Venanzi heeft er zo bij de overname zelf voor gezorgd dat de schuldenberg toenam van 13,3 naar 20,6 miljoen euro. En dat het eigen vermogen terugliep van 28 tot 10 miljoen euro, een indicatie voor de waarde van de club.

Vers kapitaal

Standard lijkt heel moeilijk verder te kunnen zonder vers kapitaal. En dat op heel korte termijn. Venanzi en zijn bestuur zullen de handen uit mouwen moeten steken, want het is alarmfase rood. De tactiek van Venanzi om alles af te schuiven op zijn voorganger lijkt stilaan uitgewerkt. Nu is het tijd om de problemen, waar hij mee verantwoordelijk voor is, echt aan te pakken.
Bron: De Standa(a)rd
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Mikman »

Serieuze tik voor de media/fantasten/... die dachten dat onze halve kern in januari naar Luik zou verhuizen. Standard heeft er gewoon het geld niet voor. Het wordt verkopen ( maar wie? ) om te overleven.

En meteen ook de logische verklaring waarom RD een kapitaalvermindering van 10 miljoen Euro doorvoerde. Net iets minder spectaculair dan sommigen in gedachten hadden.


Bovendien PO1 gebudgetteerd, ook niet echt een zekerheid op dit moment...


Een bedrijfsmodel dat gebaseerd is op overleven via uitgaande transfers is gedoemd om ooit te mislukken, tenzij je FC Porto of zo bent. Op een dag droogt de aanvoer van talent op, en zit je met een tekort op de jaarrekening. Ook Anderlecht heeft uitgaande transfers ( en/of Champions League ) nodig om de neus boven water te houden, al hebben ze daar nog wel wat talent in de pijplijn en een sterke man achter de schermen ( Vandamme van AB InBev).

En de budgetten die je voor het seizoen ziet afgedrukt in de media, moet je altijd met een serieuze korrel zout nemen, zo blijkt alweer eens. Verwachte ( lees: verhooopte of gedroomde ) inkomsten zijn niet altijd gelijk aan de reële inkomsten. Wat iedereen met een beetje gezond verstand ook wel weet. Toch altijd een paar apostelen hier die zich daardoor jaarlijks laten opnaaien.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Franz »

De vraag is of Standard nu al dan niet nog in het netwerk van :Roland: zit???

Gezien de verhitte media-discussies zou je denken van niet,
en dan zullen Dompé en Fernandes niet zo makkelijk (meer) naar Standard verhuizen als ze bij het begin van het seizoen aannamen,
en dan zal het voor Junior en Dutoit ook moeilijker worden, slabbeke voor de kleine of niet.

Op de vlieger naar Charlton dan maar, Toni Watt achterna?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door STVV-fan »

Franz schreef:De vraag is of Standard nu al dan niet nog in het netwerk van :Roland: zit???

Gezien de verhitte media-discussies zou je denken van niet,
en dan zullen Dompé en Fernandes niet zo makkelijk (meer) naar Standard verhuizen als ze bij het begin van het seizoen aannamen,
en dan zal het voor Junior en Dutoit ook moeilijker worden, slabbeke voor de kleine of niet.

Op de vlieger naar Charlton dan maar, Toni Watt achterna?
Ik ben akkoord als je Junior, Dompé en Dutoit noemt in die ganse histoire, maar Fernandes?
Hoe kom je daar bij? :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:Serieuze tik voor de media/fantasten/... die dachten dat onze halve kern in januari naar Luik zou verhuizen. Standard heeft er gewoon het geld niet voor. Het wordt verkopen ( maar wie? ) om te overleven.

En meteen ook de logische verklaring waarom RD een kapitaalvermindering van 10 miljoen Euro doorvoerde. Net iets minder spectaculair dan sommigen in gedachten hadden.


Bovendien PO1 gebudgetteerd, ook niet echt een zekerheid op dit moment...


Een bedrijfsmodel dat gebaseerd is op overleven via uitgaande transfers is gedoemd om ooit te mislukken, tenzij je FC Porto of zo bent. Op een dag droogt de aanvoer van talent op, en zit je met een tekort op de jaarrekening. Ook Anderlecht heeft uitgaande transfers ( en/of Champions League ) nodig om de neus boven water te houden, al hebben ze daar nog wel wat talent in de pijplijn en een sterke man achter de schermen ( Vandamme van AB InBev).

En de budgetten die je voor het seizoen ziet afgedrukt in de media, moet je altijd met een serieuze korrel zout nemen, zo blijkt alweer eens. Verwachte ( lees: verhooopte of gedroomde ) inkomsten zijn niet altijd gelijk aan de reële inkomsten. Wat iedereen met een beetje gezond verstand ook wel weet. Toch altijd een paar apostelen hier die zich daardoor jaarlijks laten opnaaien.
Is thans hetgeen driekwart van de jupkesliga al sinds jaar en dag moet doen, inclusief wijzelf. Spelers worden consequent overbetaald, managers moeten langs de kassa passeren en zo zulln er nog wel wat oorzaken zijn. De clubs die structureel break-even draaien zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen. Opvallend daarbij is dat Roland de 1ste is om de rest de les te lezen over subsidies en altijd zogezegd streeft naar break-even, maar in realiteit consequent bij de slechtste leerlingen van de klas hoort, weze het nu bij STVV of Standard. Dat hij er op sportief vlak niks van bakt en ofwel PO1 niet eens haalt of er in de 1ste ronde Europa League al uitgeflikkerd wordt, helpt natuurlijk ook niet aan de inkomstenzijde...
Roland heeft dat trouwens weer mooi geregeld, zo lijkt het. Standard indertijd gekocht voor 40 miljoen, zichzelf 2 jaar geleden een dividend van 20 miljoen uitgekeerd, deze zomer nogmaals 10 miljoen en een overnameprijs die naar verluidt rond de 15 miljoen lag (geheimhoudingsclausule, bedrag zal pas binnen 2,5 jaar officieel vrijgegeven kunnen worden). Zo heeft hij in 4 jaar tijd toch mooi 5 miljoen verdiend aan een verlieslatende onderneming (evt. lonen en commissies nog buiten beschouwing gelaten), faut le faire.

Betreffende transfers zullen we wel zien wat er in januari te gebeuren staat. Sinds onze wedstrijd op Lokeren werd junior in de tribunes van Sclessin gespot bij de match tegen Anderlecht en ook Dutoit alludeert weer op een overgang, al is dat vermoedelijk ook om druk te zetten op ons bestuur. Dat er in Luik minstens 1 persoon zit die graag een speler of 3-4 van ons zou overnemen, lijkt me wel duidelijk na de voorbije weken. Er zijn argumenten pro en contra.
Met welk geld? De nood aan kapitaal kan voor een stuk geledigd worden met een snelle schikking voor een Mpoku (zal wel rond de 6 miljoen landen) en achterstallig geld voor Bjarnason (700 000). Daarnaast zal Venanzi nog wel eens laten optekenen dat hij op zoek gaat naar extra investeerders/aandeelhouders. In principe moeten die in de Luikse loges en (politieke) salons ook te vinden zijn. In het slechtste geval kan hij nog altijd de BVBA Venanzi oprichten. Da's echt iets voor armlastige mensen die toch goesting hebben om een voetbalclub te besturen en in vastgoed te investeren. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: Zo heeft hij in 4 jaar tijd toch mooi 5 miljoen verdiend
Dat was nog wat hij miste voor een rustige oude dag.

Nu heeft hij 1.205.000.000 € ipv 1.200.000.000 ....
Daarvoor heeft hij 4 jaar met de kak in de broek rondgelopen, en is zelfs moeten vluchten.

Iedereen moet aan zijn pensieon denken, de rotste vrekken eerst natuurlijk :vomit:
Triestig heerschap !!!
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Iniesta »

Ik denk dat het bij die 5 miljoen niet blijft. Die 2 miljoen per jaar is dat die 10 miljoen of komt dat er nog bij? Zijn deals zijn altijd geheim zodat weinigen weten hoe de vork precies in de steel zit. Uiteindelijk blijkt toch steeds dat hij de winnaar is van het "kanscontract".

Het klopt dat ondanks al de clubs waar hij al geweest is, het palmares erg erg mager oogt.
Gebruikersavatar
Iniesta
Berichten: 1310
Lid geworden op: 15 okt 2010, 18:35

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Iniesta »

Duchâtelet: "Ja, ik ben tevreden over mijn periode bij Standard"

Sportweekend sprak met Roland Duchâtelet
"Belangrijk dat ik dingen doe die interessant zijn voor de maatschappij"
Duchâtelet: "Doet me veel plezier dat het goed gaat met STVV"
Duchâtelet: "Het is beter als fans wat meer geduld hebben"
Duchâtelet: "Heb resultaten niet gehad door schuld van scheidsrechters"
Duchâtelet: "Betoging van 200 man in Charlton en 10.000 man die niet betoogden in stadion"

Roland Duchâtelet is een van de meest kleurrijke figuren uit het Belgische voetbal. Sportweekend had een uitgebreide babbel met de ex-voorzitter van Sint-Truiden en Standard, die op zijn 69e verjaardag een café geopend heeft.

Roland Duchâtelet heeft met Café du Soleil op Stayen een nieuw project uit de grond gestampt. "Sommige mensen beginnen hun carrière met een café, ik eindig er in zekere zin mee", vertelt Duchâtelet aan Sporza"
Ik vind het jammer dat er zoveel cafés verdwijnen, want een café heeft een plaats in het leven van de maatschappij."

"Jongeren communiceren met de sociale media, maar de fysieke contacten geraken verloren. Het is belangrijk dat we meer met elkaar praten. Mensen mogen zich amuseren. Dat is niet verboden."

De stadionsite van voetbalclub Sint-Truiden, waar het café gebouwd is, is natuurlijk een belangrijke verwezenlijking in het leven van Duchâtelet. "Dit is een voorbeeld van hoe een modern en multifunctioneel stadion er moet uitzien."

En wat denkt Duchâtelet dan over de Ghelamco Arena, het stadion van AA Gent dat voortdurend bewierookt wordt? "De Ghelamco Arena is een project zoals de meeste clubs het zouden doen. Stayen daarentegen is vanuit de binnenkant ontwikkeld."

Over ex-club Sint-Truiden...
"Ik zal de club niet opnieuw in handen krijgen"


"Het doet me zeer veel plezier dat Sint-Truiden het goed doet. Ik ben ex-voorzitter en heb hier destijds veel tijd ingestoken. Ook het stadion is onder mijn bewind ontstaan. Het is niet omdat ik daarna Standard gekocht heb, dat ik toen alles heb laten vallen", zegt Duchâtelet."

"Of ik nog emotioneel betrokken ben bij de club? Absoluut, maar ik ben niet meer bij het beleid betrokken. De huidige voorzitter vraagt uiteraard vaak mijn mening en dan ben ik altijd bereid om die te geven."

"Maar er is geen sprake van dat ik de club weer in handen zal nemen. Ik heb mijn steentje in het verleden bijgedragen, nu moeten andere mensen het doen."

Zo'n succesverhaal als dat van Marc Coucke bij KV Oostende, zou dat ook bij Sint-Truiden kunnen? "Hier kan dat in principe nog beter", zegt Duchâtelet onomwonden.

"Wat is het probleem van Oostende? Je hebt het publiek aan de ene kant van de stad, maar aan de andere kant heb je vissen en andere zeedieren. In Sint-Truiden heb je een community in de stad die je in Oostende niet hebt."

Naast de mindere sportieve resultaten lijkt Standard ook met tegenvallende financiële cijfers te kampen. En dan wordt er al snel met de vinger gewezen naar ex-voorzitter Roland Duchâtelet. Terecht of niet?"
Dat er naar mij gewezen werd, kwam misschien door de nervositeit die er heerste bij de mindere sportieve resultaten. Ik hoop dat we dat achter ons kunnen laten."

"Die cijfers zijn geen verrassing voor de mensen die er meer van weten", legt Duchâtelet uit. "Dat er naar mij gewezen werd, kwam misschien door de nervositeit die er heerste bij de mindere sportieve resultaten. Ik hoop dat we dat achter ons kunnen laten."

Maar Bruno Venanzi, de huidige voorzitter van Standard, lijkt Duchâtelet toch vaak te viseren. "Nogmaals, ik hoop dat dat te wijten was aan de nervositeit."

"Uiteraard zijn die beschuldigingen niet terecht, dat is ook gedocumenteerd. Maar ik heb ook fouten gemaakt toen ik destijds begonnen ben als voorzitter. Dat is normaal", lacht Duchâtelet.

Heeft hij zich verrijkt tijdens zijn periode bij Standard? "Neen, het is niet juist om dat te zeggen. Er was ook afgesproken om niet over de voorwaarden van de overname van Standard te praten. Ik zie geen reden om dat nu wel te doen. Bij Standard is er nu ook een positieve sfeer, laten we dat zo houden."

"In de beginfase van mijn periode bij Standard was het rustiger, maar soms zijn er problemen geweest. Ik weet ook hoe dat komt en ik maak me er verder geen zorgen over", klinkt het bij Duchâtelet."

Ik ben het gewoon dat ik beschuldigd word. Dat raakt me niet. Want wat is de waarde ervan? Mensen die niet geïnformeerd zijn, zeggen dat je een onnozelaar bent. Maar je mag daar geen emotionele reacties op tonen."

Maar supporters die onder meer het kantoor van Duchâtelet proberen binnen te dringen, dat moet toch bedreigend aanvoelen? "Dat is zeker het geval, want dat is niet normaal."

"Eigenlijk moet iedereen op zijn plaats zitten in het voetbal. Toch is er bij de supporters een grote behoefte om meer informatie te krijgen. Ze willen mee beslissen, maar ze hebben veel te weinig info om met kennis van zaken te kunnen beslissen."

"In Duitsland heb je supportersparticipatie, waar de fans een afgevaardigde kiezen. Die zit dan vaak mee in het bestuur en beslist mee over het aanwerven van de spelers en de trainers. Maar ik ben geen voorstander van zo'n model."

"Het is beter om als fan wat meer geduld te hebben. Maar ik wil wel benadrukken dat het ook de rol van een voorzitter is om de schuldige te zijn. Je kunt niet zeggen dat het de schuld van de trainer is, tenzij dat echt het geval is. Maar je moet als voorzitter ook de verantwoordelijkheden durven nemen die erbij horen."

Dat lijkt toch makkelijker gezegd dan gedaan. "Ik ben het gewoon dat ik beschuldigd word. Dat raakt me niet. Want wat is de waarde ervan? Mensen die niet geïnformeerd zijn, zeggen dat je een onnozelaar bent. Maar je mag daar geen emotionele reacties op tonen.

Beschrijft Roland Duchâtelet zijn periode bij Standard op sportief vlak als geslaagd? "Als je de cijfers bekijkt wel, want die cijfers zijn beter dan die van mijn voorganger", zegt de ex-voorzitter."
Ik ben tevreden over mijn periode bij Standard. Ik had ook kampioen moeten worden, in dat seizoen (2013-2014) met die eigenaardige dingen."

"Ik had ook kampioen moeten worden, in dat seizoen (2013-2014) met die eigenaardige dingen", zegt Duchâtelet. Waar doelt hij op?

"We begonnen aan Play-off I met een voorsprong van vijf punten, maar in vier van onze matchen wordt er verkeerd gefloten door de scheidsrechters en een paar keer in het voordeel van Anderlecht. En zo was Anderlecht kampioen."

"Dat was niet normaal. Als je zo'n situatie hebt, kun je het de leidinggevende niet kwalijk nemen dat hij geen resultaat gehad heeft. Ik heb de resultaten niet gehad door de schuld van de scheidsrechters."

"Dat kun je moeilijk uitleggen aan de fans, maar als men mij wil beoordelen op mijn werk bij Standard, dan ben ik zelf tevreden."

Wat is de strategie van Roland Duchâtelet, die ook de touwtjes in handen heeft bij Charlton (Engeland), Alcorcon (Spanje) en Carl Zeiss Jena (Duitsland)?"

"Er bestaat geen onderneming van internationaal belang die maar één vestiging in één land heeft. Het ligt voor de hand dat iemand die in het voetbal actief is, ook verschillende vestigingen in meerdere landen heeft."

"Waarom dat dan interessant is? Dan heb je synergie tussen de verschillende activiteiten. Het is een voordeel om in meerdere landen actief te zijn, ook op vlak van scouting en het schuiven met spelers."

Bij Charlton werd Duchâtelet onlangs geconfronteerd met protesterende fans. "Dat was een kleine betoging van 200 mensen, terwijl er in het stadion 10.000 of 15.000 supporters zaten die niet betoogd hebben. Alles is relatief, maar de media vergroten dat."
Ik stel vast dat de dingen die hij doet vooral interessant zijn voor hem en heel wat minder voor de maatschappij, laat staan voor de betrokken clubs.

De fans moeten geduld hebben maar hoeveel geduld? Er zijn geen sportieve resultaten en er is al zeker geen openheid/transparantie. Logisch dat supporters meer willen weten en inspraak eisen, voor hen is de club een deel van hun leven en niet louter een investering die zoveel mogelijk moet opbrengen. De "grote democraat" is in deze een zeer kleine want de supporters moeten betalen en geduldig hun kop houden.

Gaat er toch wat fout dan is het de fout van een ander, ofwel de trainer en anders de refs. Verantwoordelijkheid opnemen is niets voor hem, de "pak de poen show" da's meer zijn ding.

Wie het niet met hem eens is is iemand met te weinig info (die hij niet wil geven of nadien totaal onjuist blijkt) of een hard-die die toch altijd in de minderheid is tov het klapvee.

Het toppunt is zijn belachelijke opmerkingen over Oostende. Je kan van Coucke veel zeggen maar hij doet dit jaar alleen al beter dan wat hij in al die jaren met alle clubs samen heeft bereikt.

Ook weeral opvallend hoe mild hij is tov Venanzi. Meer vanuit het gedacht dat hij zijn 2 miljoen elk jaar kan optrekken dan vanuit zijn milde "visie" op bedrijfsbeheer denk ik dan als ongeduldige hard-die supporter.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Vouch »

Aan de boekhouders onder de Kanaries:

In het artikel over het monsterverlies van die middenmotor die hier serieus kletsen kreeg in augustus, stond ook dat STVV in het seizoen 2010-2011 5.318.825 euro winst geboekt heeft. Is het misschien mogelijk hier wat uitleg bij te verschaffen? Want een jaar later zaten we ineens in 2e want we konden ons 2 seizoenen lang geen ploeg "veroorloven" die in eerste kon blijven.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jacques »

Mignolet en Odoi?
Overdrijven is een kunst
StvvBoy
Berichten: 1178
Lid geworden op: 28 apr 2015, 18:45

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door StvvBoy »

Vouch schreef:Aan de boekhouders onder de Kanaries:

In het artikel over het monsterverlies van die middenmotor die hier serieus kletsen kreeg in augustus, stond ook dat STVV in het seizoen 2010-2011 5.318.825 euro winst geboekt heeft. Is het misschien mogelijk hier wat uitleg bij te verschaffen? Want een jaar later zaten we ineens in 2e want we konden ons 2 seizoenen lang geen ploeg "veroorloven" die in eerste kon blijven.
Spelers + TV gelden denk ik. Dit is snel op in 2de klassen hoor zeker aan de dure contract van toen.
Plaats reactie